Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 988 ggr
nottheonly
2017-02-25 18:37

Hormonspiral

För snart 3 veckor sen så bestämde jag mig för att skaffa en hormonspiral och vi satt i den ganska omgående då jag hade mens då. Jag tänkte bara höra med andra som har spiral hur de haft det med blödningar och värk osv? Jag har ju som sagt haft min snart tre veckor och jag blöder fortfarande, inte mycket men ändå samt att jag har haft några dagar då jag haft som mensvärk och blödit lite mer. Men som jag har förstått det så är det normalt? 😊 vill gärna höra ändras erfarenheter så dela gärna med er!

Annons:
amandatherese
2017-02-25 18:57
#1

Jag hade enbart blödningar några dagar pch sen mens en gång efter ca 4 veckor innan mensen avtog helt precis som med minipillren jag hade innan :) Men antar att jag är en av få lyckliga som slipper mensen helt x)

Lia
2017-02-25 19:18
#2

Jag blödde 3 veckor per månad och var fri 1 vecka. Så precis tvärt om. Det höll på så ett år, sen gav jag upp.

emeliiiiieee
2017-02-25 19:50
#3

Jag blödde konstant i flera månader innan jag tog ut den för jag orkade inte mer.

Trollhund
2017-02-25 23:09
#4

Jag hade rätt ofta spottings första året. Lätt mens typ 2-3 dagar och så spotting kanske någon gång varannan vecka eller så. Men det gav med sig och de sista 3 åren hade jag ingen mens alls och fick ingen mens när jag bytte spiral heller :)

Men värk hade jag rätt kraftig de första månaderna runt mensen. Men det la sig också

sp0ngeb0b
2017-02-28 10:33
#5

Jag blödde lite några veckor i början precis som du, sen slutade det. Blöder nu ytterst lite - typ någon droppe - lite då och då, lägger inte märke till hur ofta. Kanske 1 gång varje eller varannan månad ungefär. Men det stör inte på något sätt så jag bryr mig inte så mycket om det. Ingen mensvärk, har haft liknande smärtor ett par gånger men har inte lagt märke till något samband. Har Mirena hormonspiral sedan december 2015 🙂

nottheonly
2017-03-03 15:15
#6

Tack så mycket för att ni delar med er 🙂 jag hörde av mig till hon som satt in den och hon sa att det låter helt normalt. Jag kan nog stå ut så länge det inte blir mängder och håller på hur länge som helst! förstår ju att det tar ett tag för kroppen att vänja sig (om den gör det öht) men ska ge det ett tag iallafall och hålla tummarna om att jag slutar blöda helt så småningom 🙂

Annons:
amandatherese
2017-03-04 17:42
#7

#6 Hoppas kroppen anpassar sig så du får en preventivmedel som fungerar i längden :)

Upp till toppen
Annons: