Annons:
Etikettoff-topic
Läst 973 ggr
emeliiiiieee
2017-02-21 19:28

Ta bort stygn

Ska ta mina stygn på fredag och jag är verkligen livrädd. Sist jag tog bort stygnen slutade det med att jag låg och grät för hon drog ur dom. Vad jag har förstått ska man klippa upp dom och sen ta bort dom  men hon körde bara med en pincett och drog. Livrädd för att det ska bli samma sak den här gången. Vet inte ens hur jag ska lugna mig själv just nu

Annons:
Maria
2017-02-21 19:32
#1

Man kan inte bara dra bort stygn. Då går ju såret upp. Däremot kan det efter klippet behöva dras en aning för att det kan sitta hårt.

Du får berätta innan att du är rädd så kommer det säkert gå jättebra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
2017-02-21 19:36
#2

Hon hade bara en pincett och använde inget annat. Satt och kollade på de första styngen innan det började göra alldeles för ont. 

Sen är den sköterskan rätt så konstig om jag får säga så.. Har sina egna metoder på en hel del…

Får helt enkelt hoppas på att jag får en bättre sköterska nu på fredag

Maria
2017-02-21 19:54
#3

Var det sydda stygn eller rester från sådana som ska försvinna själv?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
2017-02-21 19:59
#4

sydda. Blåa. Samma som jag har idag

Maria
2017-02-21 20:04
#5

Jag hade också blå stygn när jag opererades för drygt ett år sedan och de var några som fick dras som inte hade löst upp sig själva så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
2017-02-22 14:29
#6

Var och tog stygnen idag. och helvete vad ont dwt gjorde. Nu var jag iofs väldigt väldigt svullen och nån knut hade åkt in i svullnaden. Nu är smärtan som stygnen orsakade borta iallafall. :)

Annons:
Aleya
2017-02-23 00:01
#7

Jag tog bort mina själv. Kände inte mycket. Tyckte mest det var kul att pilla bort dom själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
2017-02-23 09:20
#8

#7 Haha jag beundrar er som vågar göra det faktiskt :) Själv vågar jag inte då det sitter på så pass utsatt område

Maria
2017-02-23 09:24
#9

Många gånger vill man ju att stygnen ska tas på plats så att säga för att kolla att det ser fint ut. Det beror självklart var de sitter och vad för sår det handlar om.

När jag opererade skallen så frågade jag om jag kunde ta stygnen på vårdcentralen men det fick jag inte utan skulle ta dem på neurokirurgen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2017-02-23 09:40
#10

#8 det var ju bara efter borttagande av en knöl på handen. Så därför fick jag ta dom själv. Och jag har tagit stygn tidigare så det är därför.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2017-02-23 09:42
#11

Jag har också tagit stygn på mig själv och även på sonen så det beror på vad det är för stygn och var det sitter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: