Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1796 ggr
Anonym
Anonym
2017-02-19 07:03

Slutat med Yaz

För två veckor sedan fick jag min mens och i samband med den slutade jag även med p-piller. 

Jag märker redan efter två veckor att min sexlust har kommit tillbaka, vilket är jättekul men ibland lite väl jobbigt. Jag har exakt samma sexlust som innan jag började med p-piller vilket betyder att jag ibland måste få komma 5ggr under en dag. Igår skulle jag städa vilket inte gick särskilt bra då min sexlust har som sagt kommit helt och hållet tillbaka. Nästan som jag vill ha tillbaka tiden då jag inte alls hade lust för då fick jag mera gjort här hemma.

En annan sak som jag har märkt är att nedre delen av magen har nu börjat värka vilket ioförsig kan bero på att ägglossningen har dragit igång redan eller så är det pga något annat vilket kan höra ihop med p-piller stoppet.

Vad har ni haft för "bieffekter" efter att ha slutat med p-piller?

Jag är jätteglad över att ha slutat med p-piller. Det känns nog inte som en bra lösning för att förhindra graviditet. Jag tänker högst troligen inte börja med piller igen i framtiden. Nu väntar jag bara på att få bli gravid, men jag vet att det kan ta ett bra tag så ingen stress här.

Annons:
OlgaMaria
2017-02-19 20:15
#1

Du har troligtvis ägglossning ungefär nu och då brukar man ha betydligt högre sexlust än annars. Jag tror inte du kommer ha så hög sexlust över hela menscykeln.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2017-02-21 06:51
#2

#1 Som jag skrev tidigare så upplevde jag alltid hög sexlust innan p-pillren. Jag hade det så vareviga dag så det var ju inte någon speciell tid i min cykel som det hände. Jag även drömmer en massa om sex. Inte alls farligt men kan vakna upp av att jag får en orgasm. Kanske allt kommer på en gång nu efter att man har slutat med p-piller, så att det bara känns lite intensivt. Jag hoppas att det dämpas ner efter en tid. :)

Just nu har jag haft ont i magen sedan lördags, alltså just vid äggstockarna. Jag går och väntar på min mens även om det skulle vara alltför tidigt för den. Nu ser jag till att alltjämt ha en binda i trosorna just ifall om den skulle dyka upp för tidigt för alla smärtorna tyder på att den borde vara på gång. Det värker och spänner och drar där nere. Jag tror ju knappast att jag har råkat bli gravid så här snabbt så det är väl nog något annat på gång nu. Jag hoppas bara min kropp återställer sig så småningom.

OlgaMaria
2017-02-21 08:06
#3

Ägglossningssmärtor kan det ju vara.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2017-02-26 19:42
#4

#3 Mycket möjligt men det har hållit i sig sedan den 12:e nu,  vilket är lite jobbigt. Inte håller väl ägglossningskänningar i sig så pass länge?

Jag springer numera alltjämt på toa då jag blir alltjämt så himla kissnödig och måste kissa jättemycket (får sitta länge på toa). "Menssmärtorna" håller i sig och mina flytningar har helt och hållet försvunnit och jag brukar alltjämt ha flytningar, de försvinner aldrig. Har även lyckats gå upp i vikt vilket jag inte alls förstår mig på då jag inte har alls ändrat på mina matvanor.

Gissar på att det måste ha något att göra med att jag slutade med p-piller. Intressant med alla dessa "biverkningar" men hoppas att det återgår till det normala så småningom. :) Min mens borde komma nästa vecka och jag hoppas innerligt att jag inte får svåra menssmärtor som tidigare.

Upp till toppen
Annons: