Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1049 ggr
[Bamse100]
2/17/17, 10:59 AM

Stötta upp mamma på bästa sätt ?

Min mamma sitter nu i en knepig sits för att hennes sambo ligger på spyket och undrar då hur jag på bästa sätt kan stötta min mamma. Det är första gången hon står där själv med allt som är hans typ räkningar och även sköta allt som han gjort. Jag kommer åka till henne idag med sambon och stötta upp med matlagning och diska samt hjälpa med det hon vill. Men finns det något mer sätt som bara en dotter kan göra henne lite glad samt få henne att slappna av ?

Annons:
Maria
2/17/17, 11:04 AM
#1

Jag gissar att din mamma klarar av det praktiska själv så att bara vara närvarande och låta henne få prata av sig kan vara guld värd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Bamse100]
2/17/17, 11:13 AM
#2

Ja hon klarar allt annat men just stötta upp och visa att jag finns då hon får panik som gör att hon tror hon hamnar i ett stort helvte. Hon får prata 24/7 om det behövs :)

OlgaMaria
2/17/17, 11:39 AM
#3

Alla vill ha hjälp och stöd på olika sätt. Själv uppskattar jag verkligen när någon "ser själv" vad som behöver göras och hugger in och inte ägnar all tid åt att prata med mig, medan andra vill sköta hemmet själv och bara ha någon som lyssnar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2/17/17, 11:41 AM
#4

En blomma kan ju vara väldigt uppskattat och också ge glädje efter du åkt. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: