Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1019 ggr
Privv
2017-02-02 14:20

Hjälp, ska jag skicka bild?

Hej, jag är en 13 årig tjej som har lite problem just nu. Jag mår väldigt dåligt psykiskt och är deprimerad. Jag behöver lite hjälp att veta hur jag ska göra, jag gillar en kille jätte mycket, innan jag berättade att jag gillar honom sa han att han tycker att jag är snygg och att han gillar mina bröst, han frågade sen vad jag tyckte om han och jag svarade att jag tycker att han är snygg och att jag gillar honom, han frågade igår kväll om jag kunde visa mer än vad jag redan gjort  (har inte visat mer än vad som syns i bikini) jag svarade inte just nu men någon annan gång kanske, han sa okej och inget mer direkt, jag vill typ skicka bild men ändå inte, jag känner honom inte så bra, han är 1 år äldre och går i min skola. Jag känner mig inte riktigt bekväm med min kropp och har ett extremt stort bekräftelsebehov, så att han säger att jag är snygg och har snygga bröst gör att jag vill fortsätta för att han ska fortsätta säga att jag är snygg. Så min fråga är hur ska jag göra? har ni något tips på vad jag ska göra? jag skrev kanske lite flummigt men hoppas ni förstår

Annons:
Herveaux
2017-02-02 14:24
#1

SKICKA INGEN BILD!!

Du har ingen kontroll över vart den tar vägen sen eller vilka som kommer se den.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Shailina
2017-02-02 14:25
#2

Varför skall du skicka avklädda bilder? 

Risken är att han spar de på sin lur, att det kommer på avväga om en polare nallar telefonen för skoj osv. Jag skulle inte alls skickat avklädda bilder till en kille på detta viset. Risken är som jag ser det på tok för hög mot "fördelarna" med några kompliment. De kan du få även med kläder på.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Honestyisdead
2017-02-02 14:25
#3

Du ska inte skicka bild. En kille som ens kommenterar brösten och vill ha mer avklätt är bara ute efter en sak. 

Gå till en kurator istället så ni kan bygga upp ditt självförtroende och självkänsla.

[134643]
2017-02-02 14:31
#4

Jag tycker absolut inte att du ska skicka en bild. Precis som du skriver gör du det bara för att få uppmärksamhet och bekräftelse, men det finns så många andra sätt som är hundra gånger bättre. Sök efter uppskattning för din hjärna, din humor, din vänlighet. Hitta någon som är attraherad av din själ istället för din kropp. 

Tro mig, jag har själv varit i din situation, men jag tog det ett steg längre och visade upp mig för främmande män på webbkamera över internet. Jag fick hur mycket komplimanger som helst, men efter varje gång kände jag mig så otroligt äcklig. Jag tyckte bara sämre och sämre om mig själv för varje gång, för min självrespekt var som bortblåst.

Jag kan också säga att de relationer jag haft med killar som bara tyckt om min kropp har varit otroligt dåliga och destruktiva. Min nuvarande pojkvän tycker att jag är otroligt attraktiv, men framförallt så älskar han att vi kan prata mycket, att jag är snäll och rolig. Han älskar att jag ger så mycket kärlek. Det är det du vill ha, trust me haha.

Ta hand om dig själv och lär dig att acceptera dig själv utan att skicka massa avklädda bilder ❤️

[rumelle]
2017-02-02 14:33
#5

Nej nej nej. Du känner knappt personen och vet inte vilka andra som kommer att se bilden. Om du har dålig självkänsla/självförtroende är det desto mer anledning till att inte skicka såna bilder. Hur skulle du må om hela skolan fick se bilden? Skulle du klara av alla kommentarer och förslag som kan komma med det? En stark person som skiter i vad andra tycker skulle kanske kunna skratta åt det och rycka på axlarna, men det är få i din ålder som har den typ av självförtroede. Det finns de som har fått byta skola och som förlorat alla vänner på grund av att såna bilder har läckt ut. Det är ingenting man vill gå igenom.

Jag skickar inte ens såna bilder till min man som jag har varit tillsammans med i 13 år, för även om jag litar på att han inte visar bilderna för andra så vet man aldrig vad som kan hända och vem som kan få tag i mobilen. Dessutom kan han se den äkta varan när han kommer hem.

Spectabile
2017-02-02 14:37
#6

Jag kan bara instämma med övriga här. Gör det absolut inte! Inte på några villkor!

Det är det absolut dummaste du kan göra!

Annons:
MissClue
2017-02-02 14:40
#7

Skicka absolut ingen bild punkt. Du är så mkt mer än ett par snygga bröst. 

 Du borde fokusera på dig själv istället och jobba med ditt självförtroende, bli av med ditt som du utryckte extrema bekräftelsebehov.

I love not man the less, but Nature more…

Nettis!
2017-02-02 15:31
#8

Skicka absolut INTE några bilder. Du vet inte var de kan hamna. Fokusera på dig själv istället, ta hand om dig.

pyromanen
2017-02-02 15:52
#9

Skicka INTE bilder! Du har sedan ingen möjlighet att styra vart de hamnar, vilka som får se osv! Om du på riktigt är lite intresserad av han så umgås lite och lär känns honom lite mer och känn efter om ni ömsesidigt är nyfikna på varandra på riktigt. Men det att han redan frågar efter avklädda bilder tyder tyvärr inte på äkta intresse för mer än din kropp/sex,

Maria
2017-02-02 21:39
#10

Håller med alla övriga här.

Skicka INGA bilder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pytteliten
2017-02-03 08:04
#11

Det faktum att du frågar här tyder ju på att du faktiskt inte vill skicka bilder. Lär dig tro och lita på dina egna känslor. Känns det inte bra så är det inte bra och då ska du låta bli!

Agafia
2017-02-03 08:39
#12

Om den här killen verkligen gillar dig , skulle han inte be om något sådant ! Tänk att du skickar en bröstbild till honom , två dagar senare har han delat den till alla sina kompisar i skolan …. Inte så kul för dig . Prata med Kuratorn eller skolsyster om att du mår dåligt .

Upp till toppen
Annons: