Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2707 ggr
Bananbullar
2/2/17, 1:14 PM

Premalex, erfarenheter?

Hej, jag har precis varit hos läkare och fått Premalex utskrivet mot mina pms besvär. Dagarna innan mens kan jag ligga hemma och gråta. Min sambo tycker även han att min pms har blivit värre det senaste halvåret. Och för att jag inte ska förstöra vårt förhållande så tänker jag testa allt! 

Någon här som har erfarenhet av Premalex? Har sökt lite på nätet och är lite orolig kring insättning/utsättningssymtom. Brukar aldrig äta mediciner egentligen, så detta är verkligen emot mina normer. Min läkare sa att jag skulle ta 1/2 tablett (fick utskrivet 20mg) första 2-3 dagarna och om det gick bra ska jag öka till 1 tablett 20 mg. Detta ska jag äta ca 14 dagar innan beräknad mens. 

Jag har läst att andra äter medicinen lite annorlunda. Tex. 10 dagar innan mens och sedan 2-3 dagar efter mensen börjar. Mina PMS besvär som jag upplever det börjar ca 10 dagar innan mens och slutar när mensen är över/nästan över. Dvs, ca 4-5 dagar in. (blöder ca 7 dagar). Hur skulle ni äta Premalex då? Är det värt att börja som läkaren säger först för att se hur det är innan jag experimenterar själv? Och hur påverkas er förmåga att köra bil? Är orolig över detta då jag ska börja på nytt jobb i mars där jag ska köra bil dagligen. 😐


Annons:
Honestyisdead
2/2/17, 1:20 PM
#1

Att köra är inga problem. Det är ju SSRI medicin.

Bananbullar
2/2/17, 1:30 PM
#2

#1 Absolut! Men tänkte att jag har läst att vissa blir mycket yrsliga.


Honestyisdead
2/2/17, 1:57 PM
#3

Känner du dig yr får du låta bli att köra just då och sedan sluta ta medicinen så du kan behålla jobbet.

[AnimeV4]
2/4/17, 9:43 PM
#4

Alltid bra att kolla FASS om man inte blir för nojig av biverkningarna.

http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20090225000019

Upp till toppen
Annons: