Preventivmedel

Minipe och större bröst

2017-01-28 09:37 #0 av: Pasta

Hej!
Har ätit minipillret Minipe i en månad nu (efter en lång period av kondom) och mina bröst har blivit enorma!
De har varit ömma och spända hela månaden vilket börjar lätta nu, men de är fortfarande mycket större än normalt.

De stör mig när jag tränar (styrketränar, springa och hoppa är inte ens att tänka på). Jag kan inte använda mjuka bygellösa bh som jag älskar,
Jag kan inte gå utan bh hemma utan att hålla i dem
Samma sak i duchen, måste hålla i dem med en arm
Obekvämt att sova på sidan utan att "fixera" dem rätt
Obekvämt att sova på mage

Någon som har upplevt liknande?
Står som biverkning att de kan bli ömma och spända men att det oftast går över efter ett par månader.
Hur många månader? Hur många månader är det värt att vänta och se?

* Är rätt säker på att jag inte är gravid men ska testa om mensen inte kommer nu i dagarna.

Anmäl
2017-01-28 13:21 #1 av: Hera

Mensen när man käkar p piller är ju inte vanlig mens så den kan du inte lita på.

Låter ju extremt det du beskriver. Förstår inte varför du måste h0lka brösten när du står i duschen. Då står man ju still.

Hur många storlekar har dom växt? Hur gammal är du?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.