Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1554 ggr
Anonym
Anonym
2017-01-27 22:29

ska jag sticka iväg till ett främmande land

Hej, jag har mycket psykiska problem 
Men på senaste tiden har det gått över styr för mig,träffar psykolog men dem kan inte riktigt erbjuda mig hjälp.

Började chatta med en kille från England och litar på honom fullhjärtat vilket är ovanligt jag är inte en naiv person och är paranoid till min natur, jag brukar också vara bra på att detektera "catfishes" men denna kille verkar vara tvättäkta, grejen är att jag börjat planera att resa till honom, men det är impulsivt för kommer ta ut mer pengar än jag egentligen kan och sedan vara där i 2 veckor och bo hos någon jag aldrig träffat förut, han kommer också hämta mig från flygplatsen. 

Grejen med detta är väl riskerna jag utsätter mig för det finns så många risker, jag känner mig nästan manisk, har fixat pass, börjat växla pengarna, och ska snart handla nya kläder. Det skulle ju kunna gå jättebra, det är den inställningen jag åker till England med att jag kommer dit får vara med den jag är kär i och att det löser sig, men jag är också rädd att jag kommer hamna i någon källare för resten av mitt liv eller liknande.. men det finns ju risker för allt! inget man gör här i livet är utan en risk.. jag litar på honom.

Vad skulle ni rekommendera mig att göra? jag har inget att förlora, tänk om det blir den mest härliga upplevelsen i mitt liv? eller ska alla liv, vara att bara leva efter strikta scheman och rutiner och aldrig få uppleva något? 

Tack för svar!!

Annons:
Aleya
2017-01-27 22:37
#1

Jag skulle inte göra det med någon som jag bara pratat ett kort tag med. Och sen att leva över sina tillgångar är inte smart. Och skulle jag träffa någon så skulle jag välja hotell och att ta hans personnummer och allt annat. Och säga åt anhöriga att jag ska träffa han. Eller så väntar du och sparar pengar så att du inte behöver leva över dina tillgångar och kanske sätta dig i skuld.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
2017-01-27 22:44
#2

Aldrig åka hem till nån man inte träffat i verkligheten. Folk kan vara väldigt annorlunda bakom datorn än vad de är via dator/telefon, det är stor risk du målat upp en bild av personen som inte stämmer med verkligheten. (Har varit med om det mer än en gång när jag dejtade en del verkade så rara och härliga via datorn och telefonen men i verkligheten upplevde jag dem som om de var helt andra personer och då kändes allt bara fel och man ville bara dra från dejten rätt snabbt, hemskt ifall man lovat bo hos en sån som inte känns rätt i 2 veckor.) Bättre isåfall ta in på hotell och träffas på offentlig plats och kanske bara vara där nån weekend och sedan kan ni båda vara hemma och känna efter ifall ni vill träffas och lära känna varann mera vid annat tillfälle + du ska inte sätta dig i skuld för att träffa nån du inte känner.

Em_
2017-01-27 23:28
#3

Håller med #2. Man kan åka på äventyr utan att riskera liv och hälsa :) Det är charmörerna som är svårast att genomskåda. Hur många tonårstjejer tänker "Åh en pedofil, honom vill jag ha filmkväll med!"? Är han värd en chans så åk, men ordna eget boende så att han inte får chansen att ta ditt pass och telefon.


OlgaMaria
2017-01-28 05:24
#4

Om han verkar så underbar så förstår jag verkligen att du vill åka och träffa honom. Men jag tror också det vore klokast att börja med en weekend där du tar in på hotell eller liknande. Har ni pratat med videosamtal?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rumelle]
2017-01-28 07:43
#5

Om du känner dig osäker så åk inte hem till honom med en gång. Träffas någonstans där det är mycket folk och bo på hotell de första 2-3 nätterna tills ni har hunnit umgås lite och du har fått en ordentlig känsla för om han är en bra person eller inte. 

Jag flög själv till Kanada när jag var 18 för att träffa en kille jag chattat med på nätet under ett par år. Nu har vi varit ett par i 13 år, är gifta sedan ett par år och har precis köpt hus. Så om du vill åka gör det. Det kan bli det bästa du har gjort. Men som sagt, var försiktig! Om allt inte känns 100% rätt så följ inte med honom någonstans där det inte finns annat folk

Anonym
Anonym
2017-01-28 10:34
#6

#5 Tack, hur gjorde du? när ni möttes första gången?

Jag ska nog möta honom i februari någon gång, men planerar att bo hos honom

litar på honom fullhjärtat har mkt uppgifter om honom, men man vet ju aldrig vem som är en ulv i fårakläder speciellt itne när vi inte setts ännu men har bra magkänsla och de är inget jag i vanliga fall har

Annons:
Calcifer
2017-01-28 11:17
#7

#6 Det är ungefär hur enkelt som helst att låtsas vara en viss typ av person i kortare perioder. Tycker det låter rent utav farligt, och att påstå att du litar totalt på honom är en varningsklocka det med. Säger inte att man inte kan träffa människor via internet, jag har träffat massor med internetvänner IRL. Men då har det varit publikt och jag har pratat med dem i flera år online (forum, skype, telefon, chatt, etc). Varför så bråttom? Om problemet egentligen är att du vill komma iväg ett tag så åk någon annanstans, någonstans billigare så du inte gör av med mer pengar än du har att tillgå, och där du kan fokusera på dig själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2017-01-28 13:16
#8

#3 Pedofiler är inte intresserade av tonårstjejer. 

#6 Bo INTE hos honom. Då är du låst.  Bo på tex vandrarhem. För du måste förstå att risken är stor att han inte alls är som i din fantasi. Var inte dum.

Agafia
2017-01-28 15:42
#9

Visst är det kul med nya upplevelser och personer , men det är ren idioti att nonchalera din säkerhet . Varför inte bo på Hotel och träffas på neutral mark ? Han kan säkert vara helt ok , men han kan också vara farlig fast du inte tror det . Du är i så fall inte den första naiva tjejen som blir skadad när du resonerar som du gör . Men det är ditt beslut .

Anonym
Anonym
2017-01-28 17:43
#10

bryr mig inte riktigt om att dö. livet har inte vart snällt direkt. men jag vill ändå inte dö på något dumt sätt eller utsätta mig för onödiga risker, jag är inte dum i huvudet. jag är mycket väl medveten om eventuella risker. har inte råd med hotell, och jag vill vara nära honom. min kärlek till honom är nästan som ett barn som klänger sig vid sin mamma skulle nästan vilja beskriva det destruktivt(för mig själv, han gör inget dumt!), för jag får panik på något sätt. min mamma var mycket frånvarande hon brukade sitta och stirra  in i tvn hon var rädd för närhet. känner på något sätt att jag i så många år nu bara suttit här hemma och ruttnat, det är dags att ta steget mot det okända, men ni har alla så rätt - men tänk om allt skulle gå bra precis som för tjejen här tidigare i tråden.

kram på er.

Honestyisdead
2017-01-28 17:49
#11

Du behöver träffa en psykolog och inte en främling i ett annat land. Det kommer aldrig bli bra när du är sjuk.

"Men jag vill ändå inte dö på något dumt sätt eller utsätta mig för onödiga risker, jag är inte dum i huvudet"

Det är ju precis det du tänker göra. Det är inte smart.

Spara pengar så du har råd till vandrarhem. Det är så man brukar göra innan resor.

Calcifer
2017-01-28 18:36
#12

Ja med den attityden är det utan tvekan psykiatrin du ska kontakta inte någon kille du inte känner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2017-01-28 18:42
#13

#10 jag säger sök hjälp och se om din "kärlek" är sann eller bara för att du söker närhet för nått du saknar från förr. Fattar inte varför du måste iväg så fort. Varför så brådskande? Men du kanske skiter i om du hamnar i när du lever på pengar du inte har och sådant.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
oh-la
2017-01-28 18:58
#14

Helt ärligt så känns hela situationen och ditt resonemang lite maniskt. Du tar ut mer pengar än du klarar, älskar nästan desperat, ska släppa allt och bara dra till någon du knappt känner egentligen utan eftertanke. Helt ärligt är hela upplägget ganska destruktivt. Du har ingen plan alls. Hur gör du om det skiter sig och han visar sig vara någon helt annan? Jag håller med ovan, du behöver prata med någon professionell, inte kasta dig iväg handlöst på något som låter fruktansvärt ogenomtänkt, naivt och inte riktigt friskt.

[Tuulikki]
2017-01-28 19:07
#15

Säger som #14 … jag är precis sån där när jag är manisk. På pricken.

Du behöver professionell hjälp TS!

OlgaMaria
2017-01-28 19:35
#16

Har ni haft videosamtal?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rumelle]
2017-01-28 19:57
#17

#6 Jag var inte så försiktig då som jag troligen hade varit idag när jag snart är 30 år och har mer erfarenhet av falska människor. Flög dit och mötte honom på flygplatsen. Sen tog vi bussen tillsammans till hans hemstad, en 8 timmars resa. Bodde hos honom i de tre veckor jag var där. Allt kändes 100% rätt från första början så det var ingen tvekan om vad jag borde eller inte borde göra. Vet inte hur jag hade gjort om allt inte känts rätt. Men jag hade med mig tillräckligt med pengar för att kunna ta in på hotell i tre veckor.

Agafia
2017-01-28 21:06
#18

Den resan du bör göra är till psykakuten om det du skriver stämmer , eller är du ett troll ?

Pialinn
2017-01-29 17:56
#19

Bjud honom till Sverige! Då är du säkrare, men inte till 100%. Fråga alla de kvinnor som blivit lurade av nät-bedragere, hur dum dom känner sej nu, efter att ha blivit lurade av så charmerade herrar.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

cissi_1993
2017-01-31 20:16
#20

jag träffade min kar via internet när jag var bara 17 jag var livrädd att han skulle vara en gammal gubbe och skulle aldrig låta honom sova hos mej eller sova hos honom. de gick bra men om ni inte skulle gå ihop har du ju ingen möjlighet att ta hand om dej själv ingen backa upp.

sen skulle inte jag kunna vara i en relation med någon som är så beroende och icket självständig som du verkar vara.

hitta någon som kan hjälpa dej att stå på egna ben

Annons:
[Devya]
2017-01-31 20:52
#21

Jag tycker att du borde ta itu med dina psykiska problem först. Du lär ju knappast göra det eller lyssna på vad någon annan säger här. Det låter som om du redan har bestämt dig.

Men då måste jag tyvärr säga att du inte alls tänker på killen eller på dig själv "in the long run". Vill du verkligen utsätta honom för ett eventuellt förhållande med dig då du inte är särskilt frisk? Förlåt men stackars kille. Vet han vad han ger sig in på egentligen? 

Det kan vara en bra idé för dig att först ta itu med dina psykiska problem och först EFTERÅT tänka på att inleda ett förhållande med någon. Annars är det nog svårt för det förhållande att fungera. Du är säkerligen så pass smart att du inser det här men vet inte om du faktiskt "orkar" ta den långa vägen. Många människor älskar att ta de där genvägarna istället. Sen då förhållandet brister så står man där helt oförmögen till att få något till stånd för då är man tillbaka på ruta ett och har dessutom en massa nya problem.

Du behöver ju inte vänta tills du är helt och hållet frisk men det kan vara en idé att redan nu påbörja den processen om du inte vill vänta med att inleda ett seriöst förhållande med den här killen. Se det som en investering.

Anonym
Anonym
2017-01-31 22:22
#22

#21 Han har samma problem så "Stackars kille" du vet alla har inget emot psykiskt sjuka utan tycker det är intressant har vart helt ÖPPEN om mina problem det är inget jag smusslar med 👍 så ska alla "sjuka" leva ensamma dem har inte rätt till förhållanden? men ja jag håller med dig jag är SJUK och jag är säkerligen manisk, skulle behöva lugna ner mig innan en eventuell resa.  SOm svar till er alla andra ni har rätt i att jag borde försöka lösa mina problem innan, svårt att förklara för er när jag ändå känner att jag borde gå och dö då är inte en sån här resa sån big deal även om det ingår risker, jag menar jag kommer uppleva något fantastiskt. jag följer ju alla regler och jag är där i 2 veckor det kanske blir helt fantastiskt MÅSTE inte vara negativt men jag kan säkert lösa de på ett bättre sätt. #17 låter ju liknande som min situation ändå fastän du lät mer "vettig" än mig. du får gärna berätta mer 'r nyfiken.

Calcifer
2017-01-31 23:36
#23

Du kan inte fly ifrån din psykiska ohälsa, vart du än tar vägen. Det kan bli helt underbart, visst, men det kan också gå åt helsike och din psykiska ohälsa kan ta rejält med stryk och när du kommer hem kan du må hundra gånger värre om det vill sig illa. En resa som denna bör vara extremt genomtänkt och välplanerad och du bör ha många back-up planer ifall det inte går som planerat. Om du och killen inte kommer överens, vad gör du då? Om killen inte är den sorts person han utger sig för att göra, vad gör du då? Om du mår sämre än sämst när du kommer dit, vad gör du då? Det låter som om du tror att 1. bara för att din magkänsla säger att du kan lita på killen så är det ett faktum - det är det inte. 2. Du verkar vara under intrycket av att detta kommer lösa många av dina problem mentalt - det kommer det inte, när du kommer hem kommer du må precis likadant som innan eftersom du inte åker för att få hjälp utan för att fly undan dina problem. Det är aldrig bra och slutar aldrig bra.

Du påstår att du följer alla regler men det gör du verkligen inte. Ja man kan ha extrem tur och allt går precis som man önskar och allt blir jättebra. Men kämpar man med psykisk ohälsa så är konsekvenserna oftast mycket värre än för någon som är stabil 100% mentalt. Det är inte du.

Jag har gjort liknande resor, många gånger under över 10 års tid, och det känns fantastiskt ett tag sedan hinner verkligheten ikapp en och då är det som om man får benen sparkade från under en och så ligger man där pladask i ett värre tillstånd än innan.

Du kan inte fly från ditt dåliga mående, punkt slut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
2017-02-01 04:08
#24

Ni har rätt ska tänka igenom en resa ordentligt om jag nu åker ….

skjuter upp en londonresa tills vidare……

vadf´ör resor calicifer?? skulle gärna vilja veta

Pialinn
2017-02-01 12:39
#25

Än en gång. Bjud in honom till Sverige o träffas på din hemmaplan

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: