Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1329 ggr
Sannaek98
1/19/17, 3:09 PM

Framfall?

Jag är 17 år gammal och har under två års tid vetat om något som ser ut att sticka ut ur slidöppningen på mig. Har aldrig haft sex, eftersom det gjort för ont. Idag när jag var ute och joggade kändes det som att nåt började skava mellan benen/ var utanför. Blev då såklart påmind om det här problemet. 

Man ser det om man särar på de inre blygdläpparna. Är som något avlångt som ser ut att täcka övre delen av slidöppningen, och börjar precis nedanför urinrörsmynningen. Lite ojämnt till formen. 

Tror ni man kan ha framfall när man är 17? Eller har någon av er så här utan det är något konstigt? Har aldrig varit överviktig (såg att det ökade risken).  Är så himla orolig just nu. :(

Annons:
Honestyisdead
1/19/17, 3:14 PM
#1

Är du orolig så gå till gyn för en koll. Vi ser alla olika ut där nere så vi kan inte svara på om det är något fel.

OlgaMaria
1/19/17, 3:29 PM
#2

Framfall är nog inte så troligt att det är.

Kan det vara hymen du ser? Ser olika ut hos alla. https://sv.wikipedia.org/wiki/Hymen

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
1/19/17, 3:31 PM
#3

Och om det gör för ont att ha sex så kan du kolla upp oss gyn ifall det behövs ett litet kirurgiskt ingrepp.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Blanksteg
1/19/17, 3:32 PM
#4

Jag funderade också kring det för ett tag sedan, då det är något (rosa till färgen) i slidöppningen som nästan täcker hålet, som jag kan se när jag särar på blygdläpparna.

Jag frågade bm och hon sa att det är slidkransen, alltså inte framfall. Som Hera nämner så ser man olika ut. Jag trodde att det var meningen att bara vara ett hål liksom, men det kan vara rätt veckigt där nere.

I början när jag märkte det och oroade mig så kunde jag också känna det som att något skavde, men jag tror det var för att jag tänkte extra mycket på det.

Men be en bm eller gyn kolla på det så att du slipper oroa dig.

Upp till toppen
Annons: