Menscykeln och Mensskydd

utebliven mens till följd av p-piller

2017-01-19 14:39 #0 av: mirahoro76

Hej!

Vet inte om jag valt rätt rubrik nu, men min fråga rör utebliven mens på grund av p-piller anpassade för kvinnor från 40 års ålder. Jag fick veta att min mens kunde utebli när jag fick dessa p-piller utskrivna. De två första månaderna kom mensen som vanligt men nu har den uteblivit i tre månader tror jag. Jag börjar undra om jag ska fortsätta med dessa p-piller då. Hur vet jag att min kropp funkar som den ska och att mensen kommer tillbaka?

Anmäl
2017-01-19 14:45 #1 av: Hera

Om det är en vanlig bieffekt är det ju inget konstigt. Finns olika sorter som kan få mensen att försvinna. De flesta är glada för det.

Förstår inte heller din oro över attden inte ska komma tillbaka. Känner du någon som det har hänt? För övrigt kanske du äter pillerna så länge att du hinner till öbergångsåldern och till slut tar mensen slut för alltid helt naturligt.

Själv släpper jag aldrig fram mensen.

Anmäl
2017-01-19 15:56 #2 av: mirahoro76

Tack för ditt svar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.