Annons:
Etikettarbetslivet
Läst 1314 ggr
[postmortum91]
2017-01-15 23:53

Ångest inför jobbet imorgon

Usch, nu är helgen över. Känns tungt att det är måndag och ny vecka imorgon. Hoppas ni andra får en fin arbetsvecka!

Annons:
Honestyisdead
2017-01-15 23:57
#1

Jobbigt att behöva känna ångest för jobb.

Hoppas det blir en bättre vecka.

[Devya]
2017-01-16 07:39
#2

Har samma känsla nu idag på måndag morgon. Mitt baserar sig dock  på att jag vet att hela min kropp kommer att värka helt massor bara efter en  dag. I slutet av veckan gör det så ont att jag skulle behöva en vecka för att återhämta mig.

[postmortum91]
2017-01-16 11:16
#3

#2 vad har du för jobb egentligen?

[Devya]
2017-01-16 16:08
#4

#3 Städjobb. Städar folks hem vilket är jättetungt för min kropp tydligen. 8h städning varje dag och ingen tid över till att äta så det tar ut sin rätt på min kropp.

Mina händer har gått sönder för länge  sen. Då jag vaknar på morgone är de "klo-formade" och jag har ingen känsel i lillfingret och ringfingret och därmed kan jag inte ens räta ut dem ordentligt på morgonen. Smärtan i tummarna och handlederna har jag vant mig vid men kan ibland skrika högt av smärta om min katt råkar buffa med sitt huvud mot mina knogar på morgonen.

Ryggen värker konstant men något som jag också har vant mig vid. Jag klagar inte mera här hemma när det gör ont för det har blivit min vardag just nu.

Jag rekommenderar verkligen inte städjobb åt någon. Det är alltför tungt och det går liksom inte att jobba ergonomiskt alla gånger heller.

OlgaMaria
2017-01-16 16:34
#5

#4 Förstår inte att du fortfarande står ut. Men som jag tipsat om innan - testa MSM - mycket bra för lederna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gaara
2017-01-16 19:58
#6

#5 Och MSM kan man köpa från mitt jobb. X) Svenskt kosttillskott. XD

Jag har inga problem med själva jobbet jag har. Jag trivs super på alla sätt. Däremot så får även jag söndagsångest eftersom jag och sambon jobbar så olika tider. Jag har vanliga dagtider och han jobbar kväll… Så vi ses i stort sätt bara på helgerna då han sover när jag går till jobbet och jag sover när han kommer hem. :( Känns så trist att inte träffa den man valt att bo ihop med. Men han kollar efter andra jobb samt att om han har en jävla tur så kanske han kan få börja på dagpasset på hans jobb i stället en vacker dag. Men just nu känns det jävligt segt. Har snart haft det så här i ett helt år. Men men. :) Mitt jobb är grymt!

Annons:
[Devya]
2017-01-16 21:52
#7

#5 Vet inte riktigt hur det ska hjälpa mig  då läkaren säger att enda lösningen är att byta jobb innan skadan blir permanent. Det handlar alltså om överbelastning i princip och det finns inget man kan göra något åt det förutom att sluta städa. Det är då vad en läkare har sagt, eller två stycken (min killes syster är läkare samt hans brors flickvän).

Men visst kan jag väl ta och köpa det men har ännu inte hittat något sådant. Frågade på apoteket som inte hade någon aning om vad det var för något.

Har inte lyckats hitta något annat jobb men vi funderar på att nästa år att skaffa barn och låta mig studera åtminstone halvtid.

#6 Kan så relatera. Min kille arbetat 7 dagar i veckan. Om veckodagarna så arbetar han från kl.9-24.00 och om helgerna från 9-20. Vi hinner inte riktigt ses men det ska bara vara så här i högst två månader. =P Inte precis kul att han måste även fortsätta jobba då han väl kommer hem på veckosluten..

Maria
2017-01-17 09:58
#8

#7 Sådana arbetstider du beskriver att din kille har är ju inte ens tillåtna eller så missuppfattar jag dina siffror.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-01-17 10:21
#9

#8 Det är inte tillåtet i Sverige nej.

OlgaMaria
2017-01-17 11:33
#10

#7 Då borde du väl verkligen sluta med det jobbet innan "skadan bli permanent"? Läkare har inte utbildning i näringslära mer än det mest grundläggande, så det är inte konstigt att de inte kan tipsa om näringstillskott. Enklast är kanske att söka på någon webshop som säljer det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2017-01-17 18:09
#11

#8 Han jobbar dock inte i Sverige. Men det ska bli bättre senare påstår han. Han tycker dock om att arbeta så han har ju inte något emot det. Han har liksom just bytt jobb och får äntligen arbeta med bilar vilket han älskar så han är uppe i det blå nu då han har sitt drömjobb.

#10 Ska se om jag hittar en webshop. :) Kan inte riktigt sluta arbeta nu då jag försöker bli medborgare i det här landet. Slutar jag jobba så avslås min ansökan som är ännu i kraft i 6 månader. Har planer på att sluta eller jobba deltid nästa år. Allt beror lite på hur snabbt jag lär mig språket. Om jag lyckas behärskas språket snabbare än så lär jag nog sluta mitt jobb asap.

Just nu är det bara att bita ihop vilket jag har lyckats med ganska bra hittills åtminstone. Jag har numera jättebra klienter som jag verkligen tycker om. Jag har fått en massa goa vänner och en av dem har även bjudit mig till hennes bröllop. Det gör mitt liv lite mer uthärdligt. :)

Upp till toppen
Annons: