Annons:
Etikettpms
Läst 1135 ggr
psychotic
1/10/17, 8:55 PM

Min mens? Panik???

Hej jag är 15.

Jag tar p-piller, (Estron) men är ganska orolig.

Jag får alltid mens innan jag ens tar sockerpillren eller så får jag den av första eller andra sockerpillret.

Jag tog mitt andra sockerpiller idag och är på tredje imon men har inte fått mens???

Är jätte orolig vet inte vad detta betyder, vad ska jag göra asså snälla kan verkligen inte bli gravid. nej.

Annons:
Aleya
1/10/17, 9:01 PM
#1

Ja stress gör ju inte saken bättre. Men kommer den inte alls när du påbörjar nästa karta så bör du ta ett test.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
1/10/17, 9:02 PM
#2

Om en graviditet betyder så mycket måste du ju skydda dig. Piller skyddar inte helt. Med sex kommer ansvar

Rebexi
1/10/17, 9:03 PM
#3

Det är ganska vanligt att mensen blir sen ibland, jag har aldrig använt p-piller, men jag har upplevt det som att mensen kan komma senare om man har varit stressad (ibland kanske tom eftersom man har varit stressad över lite för sen mens)

Så mitt tips är att ta det lugnt, vänta och se

ApanAnn
1/16/17, 12:18 AM
#4

Att "mensen" försvinner när en använder vissa p-piller är inte helt ovanligt, och det står som biverkan på din sort. Det är egentligen inte mens du har när du tar p-piller så blödningen kan minska/försvinna. KAN du vara gravid? Dvs har du haft omslutande sex. Om nej - det är ingen fara, bara en biverkning av p-pillrena. Om ja - gå till ungdomsmottagningen och be om ett graviditetstest och en näve kondomer. Det behöver inte vara något, men då blir du lugn i alla fall.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: