Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1040 ggr
Anonym
Anonym
1/6/17, 7:05 PM

Besatthet

Började med att jag träffade en kille som jag klickade otroligt bra med och vi blev ett par ganska snabbt efter att vi började ses. Efter ett tag började jag känna mig dålig i relationen och kände därför att jag behövde en paus. Denna paus varade i några månader tills dess att jag bestämde mig att jag ville ha slut på relationen. Vilket vi kom fram till gemensamt. 

Efter att vi gjort slut slutade jag följa honom på sociala medier osv. Jag märkte att han fortfarande följde mig ett bra tag. Där han ifrågasatte varför jag var på de ställena jag var på och även kommenterade om hur han saknade "oss", på alla möjliga sätt. 

Nu har det tyvärr börjat gå över gränsen ganska rejält att jag inte ens kan befinna mig på vissa platser eller ut och fika med vänner utan att han ska hålla koll på vad jag gör och inte ska göra, han är helt enkelt besatt av mig. Jag mår riktigt dåligt av situationen och börjar ärligt talat bli rädd för denna kille.

Vad kan man egentligen göra åt detta? 
Söker även någon som kan hjälpa mig med vad jag ska eller kan göra. I så fall skriver jag gärna ett PM. Jag vill inte alls att det ska komma ut vem jag är, då jag är rädd att personen ska leta upp mig. Så är du beredd på att prata med mig i PM får detta inte alls komma fram.

Annons:
Honestyisdead
1/6/17, 7:08 PM
#1

Blockera honom överallt. Skulle han sedan söka upp dig irl ringer du polisen och anmäler.

qayza
1/6/17, 10:19 PM
#2

Vad har du gjort själv för att sätta ner foten och dra en gräns att du vill att han ska sluta eller att du inte vill ha med honom att göra??? Hur tydlig har du varit???

Har du pratat eller på annat vis tagit tagit i kontakt med någon som står honom nära för hjälp???

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Anonym
Anonym
1/7/17, 1:22 PM
#3

Jag svarade honom här om dagen där jag ville att han skulle sluta skriva till mig. Jag började blockera honom på bland annat instagram. Där jag ganska snabbt efter fick en fråga om varför jag gjort detta.

melonglass
1/7/17, 3:15 PM
#4

Verkar som att du måste vara ännu tydligare med att du inte vill prata med honom längre. Om han kontaktar dig mer förklara att ni inte är tillsammans med varandra längre och du vill att han går vidare och slutar kontakta dig? Lyssnar han inte förklara att det är obekvämt att han verkar veta vad du gör hela tiden. Lyssnar han ändå inte hota med polisen. Eller något sånt, det borde få honom förstå.

Honestyisdead
1/7/17, 4:09 PM
#5

#3 Därför måste man blockera överallt.  Förlorar ju sitt syfte annars.

Herveaux
1/7/17, 5:55 PM
#6

Som du redan fått tips om; blockera honom överallt.
Kontaktar han dig på annat sätt så svara inte.
Er relation är slut och du har inget att "förklara" för honom. 
Noll respons gör att dom flesta ger upp sina kontaktförsök.
Ignorera om du får höra eller ser att han skriver saker om dig, låt honom inte lyckas provocera fram en respons från dig.
Som Hera också skrev, söker han upp dig så kontakta Polisen och anmäl.

Har han träffat några av dina vänner eller familj?
Om ja, be också dessa personer att blockera honom (om dom har/haft kontakt via sociala medier) och att inte svara om han försöker kontakta dem.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Anonym
Anonym
1/7/17, 11:38 PM
#7

#4 Tack för ditt tips! 

#5 Jag hann inte längre innan jag fick det. Tog inte mer än 1-2 minuter efter att jag blockerat honom. 

#6 Tyvärr har han ju haft kontakt med min familj men inte mina vänner. Han är smått besatt över att ha kontakt med min familj. Där jag fick höra hur han blev ledsen och "sviken" när min pappa tog bort honom på facebook!?

Anonym
Anonym
1/8/17, 12:04 AM
#8

Jag är inte TS🙂
Som redan nämnts, blockera överallt, på alla sätt som går. Jag har fått gå in på t.ex min sambos FB för att blocka folk som vill mig illa. För mig gick det så långt att jag fick:

- byta namn på sociala medier
- "klippa banden" på sociala medier dvs ha inställningar som gör att ingen utom mina vänner kan se något
- byta namn på iFokus
- be min familj att inte öppna dörren utan att kolla vem som ringt på (finns inget kikhål). Jag bor inte ens hos dem men är folkbokförd där
- vara så icke-privat som möjligt t.ex här på iFokus

har fått ta till fler än dessa åtgärder men det var några iaf… hemskt att det ska gå så långt. Så bryt i tid!!

Ria74
1/8/17, 12:34 PM
#9

Som andra skriver blockera överallt och svara inte när han försöker nå dig. Varje gång du svarar honom får han näring och fördubblar sin ansträngning att ha dig kvar i sitt liv.

Be dina vänner och familj att ha så lite kontakt med honom som möjligt och inte svara på eventuella frågor om dig.

Hjälper det inte så polisanmäl.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: