Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 875 ggr
pernillaa
2016-12-30 21:26

Pessarköp - råd?

Ni som har provat lite olika pessar, vilket föredrar ni och varför?
Är gelen så viktig egentligen?

Sen vad gäller det där med storlek på pessar… Jag har fött 2 barn, då antar jag att jag ska ha största?

Jag har varit i kontakt med barnmorska om det här att jag vill ha pessar och hon lät helt ovetande om att pessar alls används längre.

Jag har nu officiellt provat det sista alternativet vad gäller preventivmedel genom kvinnokliniken och det gick inte. Finns det egentligen hjälp att få från kvinnokliniken och kan jag begära hjälp via kvinnokliniken då de är insatta i min problematik?

Vet inte om det är värt egentligen att gå via kvinnokliniken. Med resor och allt blir det nog lika dyrt som att beställa ett själv. Är så djävla less på vården ärligt talat.

Jag har väldigt bra koll på min menscykel och har under en tid kunnat köra på säkra perioder tillsammans med kondom så pessar ska då inte vara några problem heller. Är så sjukt less på kondom och vill ha ett alternativ att ta till.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Aleya
2016-12-30 21:32
#1

http://www.pessar.nu/ verkar då finnas. Men vad jag vet så måste man prova ut pessar så den sitter bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
2016-12-31 18:06
#2

Ring till hon som säljer femcap i sverige hon var jättetrevlig prata med och hon är barnmorska i grunden. Jag fick min gratis via MVC eftersom pessar är gratis i stockholms län, ingen utprovning behövdes de verkade heller inte veta hur man gör en sån på MVC jag pratade med kvinnan på femcap istället.

Upp till toppen
Annons: