Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 936 ggr
idalina:)
12/25/16, 10:26 AM

Östrogentabletter

Hej hej. Jag har en ganska jobbig mens som kommer lite när den vill. Ibland hoppar den över 3, 5,7 månader. vilket är rätt jobbigt då man kanske är i skolan, mitt i träningen eller på semester.. så det jag undrar är om jag kan gå till umo för att få östeogentabletter eller något annat som stabiliserar menscirkeln? TACK

Annons:
idalina:)
12/25/16, 10:27 AM
#1

Jag är snart 15..

Åsa S
12/25/16, 11:12 AM
#2

Östrogen lär du inte behöva det ges nog mest bara till kvinnor som är runt 50 och får problem med värmevallningar och liknande du lär ha massor av östrogen i din kropp, men p-piller kan ju stabilisera men alla såna saker har biverkningar, att mensen kommer lite när den vill kan ändå vara bättre än många av de biverkningar man får av p-piller för då har du ju kanske problem varje dag istället för problem några dagar då mensen kom vid fel tidpunkt.

ex. på vanliga biverkningar av p-piller är humörförändringar man kan bli ledsen hela tiden eller kanske blir arg väldigt lätt, torra slemhinnor, upprepade svampinfektioner etc.

Aleya
12/25/16, 11:14 AM
#3

Börja med att söka gyn för detta problemet. Rena tabletter med östrogen ger man kvinnor i klimakteriet. Så antar att du menar p-piller. Men sök gyn först för detta för att kolla så du inte har någon sjukdom som gör att du har så ojämn mens.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
12/25/16, 11:19 AM
#4

Är man bara 14 är det dock normalt med oregelbunden mens både när man kommer in i fasen av att vara fertil kvinna och när man går ur den är det helt normalt ha oregelbunden mens. Jag som 45 har heller ingen aning om när jag får mens ibland kommer den varje månad ibland skippar den i 4-5månader för att sedan återkomma det är helt naturligt och inget man måste åtgärda bara att ha lite bindor med sig i handväskan eller resväskan ifall man skulle behöva.

idalina:)
12/25/16, 11:28 PM
#5

#3 #4 Åh tack så mycket för hjälpen! :D

Upp till toppen
Annons: