Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1098 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-21 21:46

Raka underlivet

Jag har ett litet problem angående rakning av underlivet. Jag brukar använda hårborttagningsmedel på venusberget och raka övriga delar vilket funkar bra för mig. Ibland får jag lite röda prickar på venusberget men de försvinner snabbt och det har även blivit bättre sedan jag köpte en after shave från RFSU och använde efter varje rakning/hårborttagning. 

Senaste gången jag rakade mig använde jag av någon anledning rakhyvel överallt. Och resultatet blev jättebra - en mycker närmare rakning än jag brukar få med hårborttagningsmedlet. Smörjde in med after shave som vanligt. Men någon dag senare kom prickarna. Och de är fortfarande kvar! Minns inte exakt när jag rakade mig men det var flera veckor sedan. De kliar något fruktansvärt hela dagarna, speciellt om jag har spetstrosor på mig så försöker därför ha bomullstrosor så ofta som möjligt. Har testat att smörja in med after shaven igen men inget hände. En kort period såg prickarna ut som finnar med vita "prickar" i mitten. Detta är alltså riktigt jobbigt att gå omkring med - kan knappt gå normalt utan att klia mig. Dessutom kan jag ju heller inte raka mig igen förrän de är borta (antar jag i alla fall).

Är det någon som vet hur jag kan få bort dessa prickarna? Någon produkt eller huskur till exempel?

Annons:
Honestyisdead
2016-12-21 22:00
#1

Jag hade nog kollat upp det hos läkare eller gyn eftersom det kliar och det gått flera veckor.

Lizelda
2016-12-21 22:52
#2

Hade också kollat upp. Kör alltid hyvel och brukar få prickar och några små finnar dagarna efter men sen försvinner de.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: