Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1411 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-18 12:20

Fly från verkligheten - flytta utomlands.

Postar inlägget anonymt då jag verkligen inte vill gå ut med detta öppet - hoppas det är ok.

Jag har under ett års tid frekvent chattat med en kille från USA jag har bekräftat att allt han sagt är verkligt och sett honom vi har delat allt med varandra, även fått känslor även om vi inte vet hur det kommer se ut i verkligheten. Jag kommer planera in en resa till USA bara för att träffa honom, men det är något jag funderar över så mycket skulle kunna hända men för att något ska se i livet måste man inte ta risker då? om vi blev kära och så kanske han skulle bli min framtida man och jag skulle ha ett liv i USA istället det är inte omöjligt - jag menar sånt händer ju för folk det skulle ju lika gärna kunna ske att vi inte gillade varandra alls men det är en risk jag isådannfall får ta. Jag är inte naiv dock jag vet hur verkligheten ser ut, har inget riktigt mål eller plan skulle bara vilja höra andras tankar kring råd och säkerhet m.m 

tack för svar.

Annons:
Honestyisdead
2016-12-18 12:25
#1

Bo på hotell och träffas på allmänna platser första gångerna.

Och risken för att det inte blir som du önskar är stor eftersom du utrycker en önskan om att fly från verkligheten.  Du lär ha målat upp en fantasi kring honom som man gör med personer man aldrig träffat. Det är sällan det stämmer med verkligheten.

Loris M
2016-12-18 12:50
#2

Jag har ingen erfarenhet av nätförhållanden men känner flera som blivit lurade och besvikna. Känner också de som det gått bra för. Det är omöjligt att veta hur det är i just ditt fall, och det är bra tycker jag att du är förberedd i så fall och har tänkt igenom flera olika möjliga scenarion. Han kan vara världens bästa och mest underbara kille, men vad händer om det skulle visa sig att han inte är det? Försök vara beredd på det också. 

Tänk på att ha tillräckligt med pengar för att kunna bo på hotell och även ta dig hem. Jag skulle boka hotell till att börja med och som Hera skriver träffas på offentliga platser. Jag tycker med andra ord inte att du ska hem till honom direkt och vara beroende av honom. Ha uppsikt över dina saker (som väskan, pass) hela tiden och lita inte på honom eller någon annan tills du fått en uppfattning om vad det är för person. Se över vad du beställer för biljett och att datum för hemresan är flexibel. 

Jag skulle även be en vän om stöd, att du kan skicka ett sms till hen varje dag och bekräfta att allt är väl. Ni kan också komma överens om att skulle du inte höra av dig under en viss tid så ska hen kontakta polisen eller vad ni nu kommer överens om. Ta reda på tel.nummer till polisen där han bor eller något annat som olika organisationer i närheten som värnar om kvinnor som blivit utsatta för våld m.m. Se till att din vän har hans uppgifter, adress samt tel.nummer till dessa organisationer/polisen. 

Nu känns det som att jag målat upp värsta scenariot men jag tycker i alla fall att du ska vara försiktig och beredd på att det kan vara på ett annat sätt än du föreställer dig. Om det sedan visar sig att han är underbar, så är det ju bara bra.

Loris M
2016-12-18 13:00
#3

Kan tillägga - med tanke på din rubrik - att jag inte tycker att du överhuvudtaget ska fundera över att flyta i nuläget. Lär känna honom och se vart det leder. Om det leder till en flyt så småningom så är det väl så. Men i nuläget skulle inte jag i alla fall ens överväga det. Verkligheten har dessutom en förmåga att hinna ifatt en oavsett var man är.

Sommarek
2016-12-18 13:02
#4

Nu tar du ju inte riktigt upp varför du, som du säger i titeln, vill fly från verkligheten, men om det är en del av varför du vill flytta, så tänk på att man faktiskt inte kan fly från verkligheten någon längre stund. Om du t.ex. inte gillar dig själv kommer det inte att ändra sig bara för att du är på en annan plats. Även om du flyttar kommer du behöva göra samma saker som du skulle behövt här hemma; jobba, handla, städa… Sånt ändrar sig inte för att man flyttar. Beroende på varför du inte gillar ditt liv just nu så kanske det också är en idé att titta på vad du inte är nöjd med och jobba på att antingen ändra det eller lära dig leva med det.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Anonym
Anonym
2016-12-18 13:41
#5

Måste bara säga det att rubriken titeln blev helt fel skrev den impulsivt, men jag tycker det känns som att fly från verkligheten att lämna sverige och lämna alla plikter och måsten här även att bara åka dit för att eventuellt skapa ett förhållande MÅSTE ju inte ens vara så att man flyttar dit kanske bara blir en fling vänskap eller ingenting. Ska läsa igenom era svar och svara mer noggrant snart

Em_
2016-12-18 13:48
#6

Ett sätt är ju att åka med hjälp av en organisation på något sätt. Språkresa, au pair , volontärarbete eller något liknande. Då har du en vardag inplanerad, träffar fler människor, får lite hjälp kring själva resan med vilka visum och försäkringar o.s.v. Bor du hos en familj blir du inte så beroende av killen. Sen blir det alltid lite kulturkrockar, det kan vara bra att ha någon amerikan att bolla med om killen skulle bete sig eller reagera lite märkligt. 

Kan vara skönt att komma bort ett tag, jag åkte själv iväg som au pair för att jag var trött på allt hemma. Det var en av de bästa sakerna jag har gjort. Jag tycker dock inte att du ska hänga upp hela resan på killen, utan försök göra något mer. Om det är ett alternativ för dig att utvandra är det bara bra att börja bygga upp ett kontaktnät med kompisar, potentiella arbetsgivare och så vidare så fort som möjligt.


Annons:
vendelay
2016-12-18 18:21
#7

Håller med övriga om att du bör bo någon annanstans och lära känna honom i verkligheten först, men annars håller jag med dig. Utan risker kommer en ingenstans.

Min mammas klasskompis från högstadiet träffade en amerikansk kille över internet och de förlovade sig nästan direkt, de har varit gifta i flera år (över 10 år men minst inte exakt) och har två barn och är det lyckligaste paret jag någonsin träffat.

Det kan bli helt fel men det kan bli helt rätt också.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Halvdansken
2016-12-18 19:55
#8

Det finns plikter och måsten oavsett var man bor eller vem man är samman med.  Men åk dit och träffa honom. Det kanske fungerar utmärkt, eller så upptäcker du snart att det inte blir till något.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rumelle]
2016-12-18 20:13
#9

Åk och hälsa på om allt känns rätt. Det måste kanske inte bli flytt med en gång, man kan ju börja med ett besök i några veckor för att se hur saker och ting fungerar. Se till att träffas på ett ställe där det finns annat folk i närheten. Möter han dig på flygplatsen så är det ju ett bra ställe. Och se till att ha en plan B om det inte skulle kännas rätt när du träffar honom. Ta reda på vilka hotell som finns i närheten.

Jag flög själv till Kanada när jag var 18 för att träffa en kille jag haft kontakt med på nätet under ett par års tid. Allt gick så bra man kunde önska. Vi har varit ett par i över tolv år, han flyttade hit till Sverige för snart 7 år sedan, vi är gifta sedan ett par år och har precis köpt hus. 

Så våga chansa, annars kanske du ångrar dig i resten av livet. Men se till att vara försiktig också och ta inga risker om allt inte känns bra.

Upp till toppen
Annons: