Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 581 ggr
[postmortum91]
2016-12-11 19:50

Rättigheter som konsument

Jag har köpt diamanter på ett mobilspel. Dumt, jag vet. Jag köpte 20 diamanter för 21 kr. Dock fick jag inga, så jag gjorde om samma procedur 2 gånger till utan resultat. Pengar drogs men diamanter fick jag inga. Jag har köpt från spelet tidigare och då har det funkat. Jag gjorde som det stod i support men inget har hjälpt. Nu har det gått 5 dagar och jag har inte fått någon direkt hjälp av dem när jag skrivit. Företaget är inte svenskt. Hur kan jag gå vidare som konsument, vilka rättigheter har jag?

Annons:
Honestyisdead
2016-12-11 19:55
#1

Om pengar dragits och du inte fått varan borde det vanliga gälla. Står det hur lång tid det brukar ta för aktuell kundservice?

Åsa S
2016-12-12 09:12
#2

Om företaget ligger utanför EU kan det vara svårt göra nått för ofta är det svagt konsumentskydd i en del av dessa länder. Inom EU kan det gå att få tillbaka pengarna men det kan vara omständigoch det handlar om rätt små summor du förlorat. Har du betalat med kort kan man ibland få hjälp av sin bank att ta tillbaka pengarna då varan/tjänsten inte levererats

Upp till toppen
Annons: