Ung kvinna

Rättigheter som konsument

2016-12-11 19:50 #0 av: postmortum91

Jag har köpt diamanter på ett mobilspel. Dumt, jag vet. Jag köpte 20 diamanter för 21 kr. Dock fick jag inga, så jag gjorde om samma procedur 2 gånger till utan resultat. Pengar drogs men diamanter fick jag inga. Jag har köpt från spelet tidigare och då har det funkat. Jag gjorde som det stod i support men inget har hjälpt. Nu har det gått 5 dagar och jag har inte fått någon direkt hjälp av dem när jag skrivit. Företaget är inte svenskt. Hur kan jag gå vidare som konsument, vilka rättigheter har jag?

-Postnatal

Anmäl
2016-12-11 19:55 #1 av: Hera

Om pengar dragits och du inte fått varan borde det vanliga gälla. Står det hur lång tid det brukar ta för aktuell kundservice? 

Anmäl
2016-12-12 09:12 #2 av: Åsa S

Om företaget ligger utanför EU kan det vara svårt göra nått för ofta är det svagt konsumentskydd i en del av dessa länder. Inom EU kan det gå att få tillbaka pengarna men det kan vara omständigoch det handlar om rätt små summor du förlorat. Har du betalat med kort kan man ibland få hjälp av sin bank att ta tillbaka pengarna då varan/tjänsten inte levererats

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.