Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 700 ggr
[smalldreams]
12/3/16, 7:06 AM

depression matvanor osv

Mår sämre för varje dag som går har delvis OCD och Depression.

Har knappt ätit något på 3 dagar, och tanken på mat idag är inte kul vet att man klarar sig utan mat men gissar jag mår sämre helt utan, vad äter ni med dålig aptit?

Annons:
Aleya
12/3/16, 10:26 AM
#1

Jag har dålig aptit för att jag har ont. Inget smakar gott tycker jag. Men jag föredrar att ta ett glas yoghurt än att skita i mat. Kanske inte är nyttigt eller nått. Men med medicinerna jag tar så är det bättre än att inte äta alls. Så det kanske skulle vara ett tips. Något mer flytande som du gillar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[smalldreams]
12/3/16, 12:07 PM
#2

#1 ja det är nog bättre än inget! tack

Aleya
12/3/16, 12:13 PM
#3

#2 testa iaf. Eller proviva. För du får så jäkla ont i magen annars och så blir det en ond cirkel efter ett tag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
12/3/16, 12:45 PM
#4

Jag har på grund av sjukdom haft väldigt svårt för att äta periodvis och jag håller med Aleya att yoghurt, proviva och liknande lättätliga produkter kan funka.

När det var som värst levde jag på näringsdryck.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
12/3/16, 12:48 PM
#5

#4 ja när man inte kan liksom äta p g a att allt smakar skit så är det bra om än det är socker och skit i detta. Men det är så jag har överlevt den senaste månaden. För allt smakar skit tycker jag. Och det är nog för att jag har ont. Enda bra saken är att jag går ner i vikt. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
12/3/16, 12:59 PM
#6

Verum hälsofil Probiotika-tillskott Surkål - vill faktiskt ha det även när jag mår illa, för magen mår så mycket bättre av det Ett glas apelsinjuice eller citronvatten kan sätta fart på aptiten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Agda
12/4/16, 5:22 PM
#7

Jag har skrivit en matlista för att få inspiration när matlusten är noll. Jag försöker alltid få i mig en ordentlig middag varje dag, för då gör det inte så mycket om jag inte får i mig andra måltider.

Orkar man inte laga till något så är mackor med pålägg (ost, skinka, sallad, grönsaker, mjukost eller vad som helst som man gillar) lättsamma att göra och mättande.

Och ibland tar jag en kexchoklad bara för att få i mig något 🤐

Saga85
12/5/16, 6:15 PM
#8

Det där blir ju en dålig spiral.

Känner igen mig i det där, har ingen matlust, så äter inte. Hjärnan/kroppen kommer ur obalans och man blir mer nedstämd, förlorar aptiten och så går det runt.

För mig är det jobbiga dock att laga mat, tycker det är kul egentligen, men inte att göra till mig själv. Då är det bra att ha pulver så att man får i sig någonting, pulversoppa eller pulvershake.

Eller att göra matlådor och bara slänga in i mikron.

Thotis90
12/5/16, 8:15 PM
#9

Jag försöker att alltid ha någonting enkelt i matväg hemma, som inte kräver mycket tid och energi vid spisen. Det kan vara alltifrån nudlar till gröt till yoghurt med flingor. Sådant som man enkelt kan slänga ihop och slänga i sig.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: