Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1307 ggr
Jungfru82
2016-11-26 22:49

Gynekolog

Ska snart på gynekologisk cellprovtagning vilket jag absolut inte gillar….jo när jag blöder förlorar jag väldigt mycket blod så mycket att det blir stora klumpar…då jag inte haft sällskap på väldigt länge så tar jag inga ppiller men läst att det kan hjälpa. Den som utför undersökningen kan man be den personen om råd och kan den personen skriva ut om det skulle behövas

Annons:
Aleya
2016-11-26 23:09
#1

Det är bara en bm som utför undersökningen om du ska göra ett du blir kallad till. Och dom har inte rätt att skriva ut så mycket. P-piller kan dom skriva ut men inte smärtstillande. Så gå till gyn om du har problem

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
2016-11-26 23:45
#2

På cellprovtagningstiden så brukar inte barnmorskan ha tid för rådgivning och receptutskrivning då det är som ett löpandeband provtagning. Brukar stå i pappret man får hem att om man vill ha rådgivning får man boka en tid för det. Iaf har det stått så i pappret de gånger jag blivit kallad. Kan ju vara olika i olika landsting.

Men annars kan ju absolut barnmorskan ge råd och recept på p-piller och det är en barnmorska som gör cellprovtagning.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annielle
2016-11-29 16:01
#3

Om du blöder så mycket behöver du göra en ordentlig gynekologisk undersökning där det kollas om du t.e.x. har myom, kan även bli tal om att kolla upp om du har en sjukdom som gör att blodet koagulerar för dåligt så att man blöder mer.

Sedan kan man ta beslut om vad som ska göras.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: