Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4949 ggr
Anonym
Anonym
2016-11-20 11:21

Ont i magen runt ägglossning

Jag brukar få så ont i magen ibland, så jag knappt kan gå. Oftast gör det lika ont hela tiden, men det har hänt vissa gånger att det varit en molande smärta med jättesmärtsamma hugg istället. Magen är uppsvälld av gaser. Brukar inte vara bajsnödig. Det ända som verkar hjälpa är tid och smärtstillande, för det går över efter en stund när jag äter tablett och brukar inte komma tillbaka. Det brukar ske  under ägglossningen har jag märkt. Jag var hos läkaren en gång när vi var utomlands och då sa han att det kan bero på det kläms åt på något sätt pga ägglossning och tarm med gaser/bajs och att det därför gör ont, men han kunde inte sätta någon diagnos eller liknande eftersom jag ätit många smärtstillande innan och värken hade gått över under tiden jag var där. Han sa också att det kunde bero på kosten eftersom vi var utomlands och åt annorlunda mat, men just nu äter jag samma mat som vanligt, så jag tror inte det beror på kost utan det har på något sätt med ägglossningen att göra. Brukade inte ha så förut utan det började för något år sen eller så. Någon som varit med om liknande? Vad ska jag göra? :(

Annons:
Honestyisdead
2016-11-20 11:29
#1

Bäst är väl att gå till läkare nät du har ont så du kan beskriva ordentligt och bli undersökt.

RoyalSnake
2016-11-20 11:57
#2

Gå till läkare och bli undersökt, det är verkligen värt det!
Jag började känna av extrema smärtor vid mens och sex. Visade sig vara en cysta på 10 cm. Den var 15x10 när jag opererades.

Aleya
2016-11-20 16:31
#3

Jag började ha liknande symtom för flera år sedan. Och dom blev värre med åren. Det visade sig att jag har endometrios, säger inte dock att du har det. Men att det kan finnas sjukdom bakom den smärtan du känner. Så jag föreslår att du går till gyn och får träffa en läkare. För du ska inte behöva ha så ont som du beskriver

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-11-20 16:33
#4

Tack alla <3

Jag hatar verkligen att gå till läkaren och att ens ringa är jobbigt, men jag ska försöka

Aleya
2016-11-20 17:41
#5

#4 jag förstår din känsla. Men kolla upp det är mitt råd. Så att det inte orsakar problem för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

nypisnina
2016-11-21 02:13
#6

Säger som de andra, kolla upp det här så får du svar. Ofta finns det hjälp att få så du slipper att ha ont.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-11-25 19:38
#7

Vet inte vad jag ska göra. Min mage kurrar jättemycket och jag är illamående, det har varit så några dagar nu, men jag tror det är värre idag. Är ganska hungrig, men det känns som att jag ska spy när jag äter för mycket. Igår kunde jag i alla fall äta 3 måltider som vanligt. En i familjen lagar mat på övervåningen nu och jag kan inte befinna mig där utan att känna spykänsla. Jag hatar att spy, så är rädd 😢

Aleya
2016-11-25 19:39
#8

#7 har du inte sökt hjälp?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-11-25 19:44
#9

Nej, väntar på att min mamma ska komma hem, hon kommer hem på natten idag, så jag ska berätta då och be om hon kan boka tid hos läkare. Har inte kunnat få tag på skolsystern heller :(

Aleya
2016-11-25 19:45
#10

#9 du kan ju annars kontakta läkare själv. Om det annars fortsätter så åk in till jourcentralen imorgon.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jungfru82
2016-11-26 22:43
#11

Jag får inte ont i magen men det känns som om höger höft domnar bort…när jag känner med fingrarna så känner jag knappt något

Honestyisdead
2016-11-27 04:19
#12

#11 Har du kollat upp det?

Upp till toppen
Annons: