Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 3791 ggr
jojjon
2016-11-20 02:59

Dragit ut visdomstand, mår illa

Hejsan på er. Visste inte helt vart jag skulle lägga denna tråden men hoppas det blev rätt. Nu till min situation och fråga.

Jag drog igår ut min visdomstand pga smärta. Började känna av den dagen innan men hade då bara smärta. Vaknade igår med illamående också. Spydde en gång på morgonen innan jag drog ut den. Åt inte frukost pga smärta. Efteråt när jag kom hem igen så spydde jag flera gånger helt tills kvällen. Åt inte något på hela dagen förutom 1/3 av en macka på kvällen som jag int fick behålla. Försökte också få i mig lite vatten och avslagen cola men allt kom upp igen. 

Gick och la mig igår kväll, sov hela natten och vaknade idag och kände mig vanlig. Inte illamående. Åt en macka till frukost och direkt kom illamåendet tillbaka och jag spydde upp den.. Frågan nu är ju varför jag mår illa och spyr?.. Borde jag åka till sjukhuset iom att jag har dragit ut en visdomstand och kanske det hänger ihop?

Ska också tilläggas att jag är i Australien som Au Pair så är inte hemma och kan ringa 1177..

Vad tycker ni? Kolla upp det eller bara vänta ut ifall det blir bättre? Lite rädd att jag ska bli uttorkad eller att det är pga tanden och att jag har en infektion eller något..

Annons:
Jojaton
2016-11-20 09:12
#1

Har ingen aning om illamåendet beror på tanden, men du behöver ju få i dig vätska och ett tips är att bara ta en matsked vatten/avslagen cola i taget. Vänta ett par minuter emellan och sen en matsked till och så vidare. Då hinner kroppen "suga upp" vätskan så du får nytta av det :)

Johanna - Instagram

Honestyisdead
2016-11-20 10:26
#2

Tror inte det har med tanden att göra. Låter som magsjuka. Det började ju innan du drog ut tanden. En infektion i såret märker du. Se bara till att skölja med vatten efter du har kräkts.

Så det viktiga är att du får i dig vätska. Gärna vätskeersättning.

[rumelle]
2016-11-20 11:10
#3

Håller med om att det låter som magsjuka. Har svårt att tro att illamåendet och kräkningarna hör ihop med tanduttagningen.

[Devya]
2016-11-20 14:18
#4

Jag förstår inte hur du kan tro att det beror på att de drog ut tanden då du spydde där innan.

Jag förstår inte  heller hur du kunde gå till tandläkaren fast du hade spytt där innan. Totalt oacceptabelt enligt mig. Du borde åtminstone ha varnat tandläkaren.

IaMiaMaria
2016-11-21 15:31
#5

Har du diarré? isf handlar det om vanlig magsjuka. Är det bara illamående och kräkningar så kan det ju bero på svullnaden långt in i munnen tänker jag eftersom du hade problem innan du drog ut den. En svullnad där kan ju reta kräkreflexen. Men det är ju som väldigt svårt att säga vad det är. Jag mådde aldrig illa eller kräktes då jag drog ut en visdomstand.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: