Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1257 ggr
maggizponni
2016-11-16 11:18

Onani förstört min "tighthet"?

Hej! Det finns en sak som jag är orolig över och som jag tänkt mycket på! Jag är oskuld och jag är lite rädd över att jag inte är tight då jag har onanerat mycket! som mest har jag på senaste tid bara haft inne ett finger och försökt komma åt g punkten typ? Men för ungefär 3 år sen hade jag inne fler fingrar typ 2 eller 3 för jag ville känna hur det kändes men jag slutade för för två år sen då jag blev rädd att det skulle förstöra min "tighthet " så stoppar jag inte in något alls så som jag jag gjorde då. Jag är typ lite orolig över att jag inte är tight och när jag väl förlorar den så kommer killen inte tycka det är skönt för att jag inte är sådär härligt oskulds tight? Kan fingrarna jag hade i för tre år sedan påverkat tightheten? Eller kan jag vara lugn? Jag är 17 om ålder spelar någon roll…. Kanske ett virrigt inlägg men typ lite av detta har jag tänkt på och oroats föroch hoppas att du förstår min fundering! Kram

Annons:
Honestyisdead
2016-11-16 11:23
#1

Ingen risk.

Fridaaaa
2016-11-16 11:24
#2

Nej det påverkar inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

maggizponni
2016-11-16 11:29
#3

#1 #2 ett manligt könsorgan är my kwt större än tre fingarar basiclly? Peeeeeuwwwww!!!

Honestyisdead
2016-11-16 11:35
#4

Har inte med det att göra utan med att slidan inte töjer sig på det viset.

Denna kommentar har tagits bort.
oh-la
2016-11-16 13:06
#6

Slidan töjer sig inte på det viset. Du får tänka på att den är byggd för att kunna knipa runt ett finger, töja sig 300 ggr för att kunna föda ut ett barn och sedan gå tillbaks och kunna knipa runt ett finger ingen. För jag antar att du inte tror att vi som fött barn har en slida som är lika stor som bebisens huvud.

Annons:
Wellcraft
2016-11-16 13:15
#7

Oskulder är inte "tightare" än de som haft mycket sex. 
Egentligen är knappt någon särskilt tight om man är tillräckligt våt och upphetsad.
Vissa människor känns tightare pga att de är spända eller har väldigt bra knipmuskler, andra känns mindre tighta osv. Individuellt.
Har inget att göra med oskuld eller ej, även om vissa spänner sig rätt mycket i debuten och känns tightare.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

OlgaMaria
2016-11-16 14:49
#8

Alla ser väldigt olika ut där nere. Hos oskulder kan det ju vara så att hymen till viss del täcker öppningen (en bit in) och måste gå sönder för att man ska kunna ha sex, men det är absolut inte så hos alla och det börjar inte blöda hos alla, men det kan göra det. Men det har inte med tighthet att göra utan just hur hymen ser ut. Kan vara jobbigt att ha sex i början just pga hur man ser ut där nere, men det kan också vara helt oproblematiskt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

oh-la
2016-11-16 15:06
#9

#8, nej, det är inget typiskt för oskulder. Det finns vissa där hymen, eller öppningen till slidan som hymen egentligen är, inte utvecklats normalt och därför finns vävnad kvar som täcker sidans öppning. Detta behöver opereras och ska alltså inte blandas ihop med den traditionella mödomshinnan, utan är en missbildning av könsorganet. Oskulder har inte en annan form av hymen än en kvinna som haft sex, och det går inte att se om en kvinna haft sex eller inte. Det finns heller inget som kan behöva gå sönder.

OlgaMaria
2016-11-16 15:16
#10

#9 Hymen kan se ut på väldigt många olika sätt. Behövs operation är det ett extremt fall. Men det finns också tusen varianter där emellan, och jo, det kan behöva gå sönder. Kvinnans slida har bäst läkekött i hela vår kropp så det är liksom inte så att man måste operera varje gång hymen är lite i vägen. Det här med mödomshinna och blödning vid första gången är ju något som använts på ett förtryckande sätt mot kvinnor i hederskulturer så det är viktigt att reda ut vad som stämmer och inte. Och det är antagligen så att det är helt normalt för de flesta att inte blöda första gången, men det är faktiskt inte konstigt om man gör det heller, utan att man varit spänd eller ouppvärmd.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Em_
2016-11-16 15:26
#11

#3 Inte nödvändigtvis, de kommer i alla storlekar. Nere vid knogarna blir dessutom tre fingrar rätt brett.
Tror många unga killar har lite komplex över storleken, och skyller på "tightheten" istället när sexet inte blir magiska porrfilmsligg de förväntat sig. Även fast storleken på varken ena eller andra parten avgör om det blir bra eller inte.


oh-la
2016-11-16 15:52
#12

#10, nej, det ska inte finnas något som behöver gå sönder. Däremot är det fullkomligt normalt, inte farligt och inte helt ovanligt med sprickor eller små bristningar under första samlaget. Som sagt, man kan inte se eller känna om en tjej är oskuld. Hymen är inget annat än just slidans öppning. Att det är normalt att något ska gå sönder eller behöver brista är helt fel. Det kan finnas rester från när slidan skapades, men det är inte det vanliga, och det är det "normala" man får utgå ifrån. Att hymen inte har utplånas helt tillhör inte det normala, även om det är den vanligaste missbildningar det kvinnliga könsorganet.

OlgaMaria
2016-11-16 17:10
#13

#12 Jag har inte sagt att det är normalt att något ska gå sönder, men det är faktiskt inte ovanligt att det sker. Jag har heller inte sagt att man kan se eller känna om en tjej är oskuld, men ibland finns det ju starka indikationer på att hon är det, men om det inte finns går det absolut inte att säga att hon inte är oskuld, och det är det som är det viktiga i kråksången.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: