Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1451 ggr
Fridaaaa
11/15/16, 6:59 PM

Ang denna klänningen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
11/15/16, 7:24 PM
#1

Gällande just den klänningen hittade jag ingen billigare nån anna stans tyvärr :/

Zingo ;D

Honestyisdead
11/15/16, 7:40 PM
#2

Tyckte jag såg något liknande på Ellos bland klänningar.  Minns dock inte priset.

Fridaaaa
11/15/16, 7:43 PM
#3

#2 Du minns inte under vilken kategori på klänningar? 
För kollat på spets och där fanns inget.
Men kan kolla vidare, Ellos sida är lätt att missa på xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
11/15/16, 8:20 PM
#4

Nä jag kollade igenom alla och inte någon speciell typ. Det kan ha varit på nelly också , fast det känns som Ellos haha 😃

Fridaaaa
11/15/16, 8:23 PM
#5

#4 Haha ja nelly har personen kollat :) Får be henne kolla ellos med, kanske jag som missat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
11/16/16, 5:16 AM
#6

Kolla på ellos eller googla namnet på klänningen och dem som gjort den så borde du se likvärdiga och om dom är billigare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Fridaaaa
11/16/16, 11:18 AM
#7

#6 Ellos har hon kollat. (se ovan).
Ska be henne göra det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jackiejohn
11/16/16, 3:08 PM
#8

http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/klanningar/harlow-spetsklanning/prod758879000.html Denna tycker jag är väldigt lik, finns i svart och rosa och kostar bara 249kr.. eller vad är budgeten? Klänningen i ts var inte dyr i mina ögon heller, en sån klänning är tidlös och kan användas i många olika situationer.

Fridaaaa
11/16/16, 3:15 PM
#9

#8 Hennes budget är 300 kr.
Hon lever på existensminum och är det hon sparat ihop till. 
Och hon vill ha med den öppningen fram, som är i #0. Är det hon främst tyckte var snyggt tillsammans med spetsen.

Olika tycker olika.
Har man jobb ja då är den inte så dyr, har man inte mycket pengar, ja då blir det ju dyrare automatiskt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jackiejohn
11/16/16, 3:36 PM
#10

9# Den jag länkade till är den jag tycker är mest lik den i ts och inom din väns budget, har inte finkammat nätet. I ts står det även om klänningen finns billigare någonstans eller om man kunde tipsa om liknande klänningar, vilket jag gjorde. Att hon specifikt vill ha den öppningen fram skulle stått i ts då för det har jag inte läst nånstans förutom i ditt svar på mitt senaste inlägg. Gjorde en snabb sökning men hittar ingen klänning inom budgeten med den öppning tyvärr men har ju givetvis inte kollat varje sida på nätet då ;) Jag tyckte jag var tydlig med varför jag tyckte det var billigt för en tidlös klänning men uppenbarligen inte. Och det framgick inte vare sig budgeten för personen i fråga eller att personen lever på existensminimum i ts, sen ska du inte förutsätta att alla som tycker 499kr för en tidlös svart klänning är billig jobbar. Jag är sjukskriven pga riskgraviditet tex men tycker fortfarande att det är billigt med tanke på hur många olika tillfällen och år man faktiskt kan använda en sådan klänning. Vill hon verkligen ha den klänningen skulle jag råda din vän att försöka spara 200kr till om hon inte behöver ha klänningen imorrn. Jag har levt med tight ekonomi och vet att man inte kan prioritera kläder direkt.

Fridaaaa
11/16/16, 3:40 PM
#11

#10 Jag som är TS :) 
Nej hon sa det efter att jag skrivit inlägget, så visste det inte innna, där därför det inte står.

Ja absolut inte sagt emot? Förklarade bara hur hon tänker och även jag.
Tidlös klänning?

Hon söker ju billigare av en anledning heller hur? =) Och för alla är inte 500 kr billigt.

Hon har inte råd mer dyrare än 300 kr, hon hinner inte spara ihop till mer, hon är bortbjuden, och behöver en klänning till dess, kan ju inte gå i mjukisbyxor precis.

Och hittar hon inte liknande denna i billigare, så skulle hon kolla efter annan klänning.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jackiejohn
11/16/16, 3:53 PM
#12

#11 Jag vet att du är ts, skrev ts när jag refererade till inlägget men skulle väl skrivit #0 istället. En svart klänning i den modellen är för mig tidlös, den är lika fin och passande idag som om 5år förstår du då vad jag menar med tidlös? :) Har aldorg påstått att 500kr är billigt för alla, jag skrev varför jag ansåg det billigt för just den typen av klänning. Hoppas din vän finner en klänningen men med så tight budget och tidspress kan man inte ha för specifika krav. Och även om du din vän inte får tag i en klänning betvivlar jag att hon endast äger mjukisbyxor? Hon kanske hittar blus men sådan öppning fram?

Fridaaaa
11/16/16, 4:00 PM
#13

#12 INte så lätt att veta :) 

Ja då förstår jag hur du menar med tidlös, inte hört det uttrycket innan :) 
Hon var bara förtjust i denna, så därför gav vi det ett försök, som sagt kollar hon efter annan klänning annars om det inte finns, man måste ju chansa :) 

Inte enbart men nästan. Linnen, tjocktröjor, mjukisar och tights, är det typ.
Inga finkläder, eller som skulle fungera som finkläder.

Hon sa att hon helst vill ha klänning, inget måste men främst det hon ville ha.
Annars måste hon köpa både byxor/kjol och tröja.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
11/17/16, 1:48 PM
#15

Den kanske? :)

/Surpan

Fridaaaa
11/17/16, 1:58 PM
#16

#14 Den fanns dessvärre inte kvar i personens stprlek :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
11/17/16, 2:05 PM
#17

Attans :(

/Surpan

Fridaaaa
11/17/16, 2:25 PM
#18

#17 Ja det var synd :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
11/17/16, 7:51 PM
#19

Det finns billigare klänningar men då kan kvaliteten på klänningen vara mycket sämre också, tyvärr.

Dresslily.com  - Där har de väldigt billiga klänningar men jag har ingen aning om kvaliteten på dem.

EDIT - Vet ej om de har en sådan klänning som du länkade till men annars finns det ju andra billiga klänningar där.

Temmy
11/17/16, 8:54 PM
#20

https://www.zalando.se/bik-bok-jennifer-sommarklaenning-black-bh921c02e-q11.html

Denna kanske skulle kunna funka? Liknar klänningen i #14

Annons:
Fridaaaa
11/17/16, 9:13 PM
#21

#20 Kollade med henne och hon vill inte ha så heltäckande framtill.
Men hon spanar vidare, och hon tackar för länken :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Túrwen]
11/17/16, 11:23 PM
#22

Inte exakt den då men tycker att Nelly brukar ha en del liknande för vettiga priser.  

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/nly-one-1115/lace-contrast-flare-sleeves-dress-129183-1/

Inte exakt den men liknande och  I vitt då, supersöt och nedsatt till 119 kr :)

Fridaaaa
11/17/16, 11:30 PM
#23

#22 Den fanns ej i hennes storlek tyvärr. Samt hon vill inte ha heltäckande framtill (se #21) tack för länken :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Túrwen]
11/17/16, 11:34 PM
#24
Temmy
11/18/16, 12:31 AM
#25

Fick se att denna fanns också 🤔

Saga85
11/18/16, 1:59 PM
#26

Har ni ingen second hand-affär i närheten? Även om din vän inte hittar just den typen av klänning så lär det ju gå att hitta något liknande eller annat festligt 🙂

Anonym783
11/23/16, 10:00 PM
#27

På zalando finns det flera för bra pris, kolla där.

Hakuna Matata.

Annons:
Upp till toppen
Annons: