Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1767 ggr
Bill&Bull
11/10/16, 11:31 PM

Retur apotek

Hämtade ut en hormonspiral på recept, kan man lämna tillbaka varor man fått på recept? Eller gäller de bara receptfritt? Nån som vet hur de funkar?

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
[Toretto]
11/10/16, 11:35 PM
#1

man får tyvärr aldrig lämna tillbaka recept belagda mediciner.

ApanAnn
11/10/16, 11:39 PM
#2

Varför vill du lämna tillbaka den? Är det fel på den går det att reklamera, men inte om du bara ångrat dig. Du kan lämna tillbaka den till apoteket, och då slängs den på ett säkert sätt men du får inte några pengar tillbaka. Läkemedel får inte säljas igen om de sålts en gång, så allt som lämnas tillbaka kastas/förbränns.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

annzoo
11/10/16, 11:39 PM
#3

Du kan lämna in men du får inte tillbaka pengar

Bill&Bull
11/11/16, 9:10 AM
#4

Ok tack då vet jag. Inget fel på varan utan jag ångra mig och eftersom de kostar en del så ville jag kolla om man kunde få pengar tillbaka.

||My Love For Animals Is Immortal||

Fridaaaa
11/11/16, 12:05 PM
#5

Man kan lämna tillbaka men ej få pengarna tillbaka eftersom de inte kan sälja den vidare

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
11/11/16, 9:11 PM
#7

#6 man ska inte hålla på och sälja sin medicin till andra. Du vet ju inte ens vad för slags medicin ts pratar om. Är det narkotikaklassat så är det ts huvud som rullar. Så ge inte det rådet igen skulle jag råda dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annzoo
11/11/16, 9:49 PM
#8

#7 Ts skrev ju hormonspiral så narkotikaklassat tror jag inte den är ;)

Aleya
11/11/16, 9:52 PM
#9

#8 fortfarande ska man ändå inte hålla på att sälja sina mediciner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/11/16, 9:59 PM
#10

Jag tog bort kommentaren. Ingeting man hämtar på recept ska säljas vidare.

Pytteliten
11/12/16, 10:01 AM
#11

Det behövs ju ändå en barnmorska för att sätta in den, så det är ju inte som att bara börja med en medicin bara för att man känner för det! Hur som helst skulle jag spara den. Det kan ju hända att du ändrar dig igen!

Aleya
11/12/16, 10:25 AM
#12

#11 du verkar ändå inte förstå allvaret i att hålla på att ens uppmuntra folk till att hålla på och byta medicin med varandra. Det kan i vissa fall vara livsfarligt. Så lägg nu ner din attityd om att det inte gör nått för att en bm ska sätta in spiral och dylikt. Det är fortfarande inte okej.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AnnaFagerell
11/15/16, 2:57 PM
#13

Vänd dig till din gyn avd. De kan köpa den av dig! Har jag varit med om.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: