Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 744 ggr
Codswallop
11/10/16, 12:42 PM

Preventivmedel.

Tog ut min p-stav igår och bokade samtidigt en ny tid ang preventivmedel, men till dess skulle jag vilja bolla lite. Just nu står det mellan plåster och spruta - vad skulle ni rekommendera? Ring, pessar och spiral är out of the question, piller kan jag inte äta och stav är jag osäker på då denna gav min blödningar i tre år. Alternativen minskar stadigt..

Annons:
Honestyisdead
11/10/16, 1:12 PM
#1

Varför är ring uteslutet om du funderar på plåster? 

Av de två alternativen känner jag bara till plåster och det mådde jag dåligt av och det kändes osäkert eftersom det lossnade i kanterna hela tiden.

P spruta  har jag hört kan orsaka benskörhet, fast det var kanske bara om man är ung.

Codswallop
11/10/16, 1:16 PM
#2

Jag har fobi för att "känna" där inne. Aldrig känt efter eller liknande så därför är även pessar  borträknat då jag inte klarar att föra in dem själv. 

På vilket sätt mådde du dåligt med plåster?

Honestyisdead
11/10/16, 1:18 PM
#3

Men spiral sätter du inte in själv.

Plåsterna gav mig humörsvängningar och andra vanliga biverkningar som jag också fick av piller.

Codswallop
11/10/16, 1:27 PM
#4

Nej jag vet, men ring och pessar.
Spiral är absolut sista lösningen då jag vill kunna avbryta det snabbt om jag märker att kroppen inte funkar med det. Spruta grämer jag mig lite över då det är tre månader åt gången, men de jag pratat med sa att de blödde mindre med spruta än med stav, vilket ger mig hopp (även om jag förstår att alla är olika såklart).

Honestyisdead
11/10/16, 1:48 PM
#5

Okey. Synd du inte kan ha ring för det är det bästa jag har haft.

Men testa sprutan. I värsta fall är det 3 månader du har eventuella biverkningar.

Aleya
11/10/16, 2:22 PM
#6

Får jag fråga vad det var för fel på staven? Blödde du konstant eller?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Codswallop
11/10/16, 3:35 PM
#7

Precis, tre månader är ingenting i jämförelse. Ska se vad de på säger om det på mötet!

Yes, hade jag tur kunde jag få två-tre dagar utan att blöda, annars rann det i princip konstant. Har "riktig" mens just nu så ska bli intressant att se hur det blir när den går över och kroppen börjar stabilisera sig. 

Förstod det som att det är vanligt med varannan stav, men innan jag satte in den åt jag minipiller bara.

Upp till toppen
Annons: