Annons:
Etikettsingellivet
Läst 2292 ggr
Anonym
Anonym
2016-11-09 19:19

Hur slutar man falla så lätt?

Har många gånger fallit ganska hårt för killar rätt snabbt. Och när killen helt plötsligt får för sig att inte längre vara ärlig mot mig och behandlar mig rent ut sagt som skit utan att ens kunna förklara varför. Så mår jag sjukt dåligt. När jag redan mår dåligt psykiskt så är detta inte något jag vill ska göra att jag mår ännu sämre. (går redan och pratar med en psykolog om detta). Detta då jag uppenbarligen redan fått känslor för denne kille. 

Kan man på något sätt sluta falla för en kille så pass snabbt? 
Ni andra som har samma problem som mig, hur har ni gjort? 

Så otroligt trött på att vara singel, men känner att jag faller för helt fel killar hela tiden. Som uppenbarligen inte är mogna nog för en relation.

Annons:
Sindri
2016-11-11 09:26
#1

Jag tror att ditt stora problem är självkänsla. Du tror att du kan leva och bli bekräftad genom en annan människa. Det är svårt för de flesta att bli en sån person för någon.
De som gillar sånt har för det mesta en egen personlighetsstörning och är ute efter att kontrollera, och kunna behandla andra som skit, vilket brukar sluta i katastrof.

Du behöver hjälp med att hitta inre trygghet och stabilitet. Och att verkligen tycka om dig själv. När du är trygg i dig själv så har du inte samma behov av att bli uppfylld av någon annan. Jag tror att det blir lättare för dig att träffa en annan sorts killar då. Du måste hitta ett eget värde, så att du verkligen känner: -Jag är värd bättre än så här.

Pytteliten
2016-11-11 19:05
#2

Det är svårt att påverka när/om/att man faller för någon, men du har alla chanser att påverka hur du agerar när du faller för någon. Mitt tips är att ta det lugnt och lära känna personen innan ni inleder en relation. D v s fortsätt dejtandet (utan sex!) tills du upplever att du känner personen ganska väl. Då har förhållandet mycket bättre chanser!

Vill killarna inte vänta? Ja, då är de nog inte rätt…

Anonym
Anonym
2016-11-11 21:56
#3

Senast nu så var det killen som sa att vi skulle vänta med sex. Vilket kändes väldigt bra. Han kändes alltid så mån om mig när vi träffades och var alltid lika romantisk och sa en del saker man inte säger till någon om man inte är seriös. Men ändå kändes det inte seriöst när han började behandla mig som skit. 

Jobbiga är att man tror bara att det är så mycket fel på sig själv. Och man klandrar sig själv för att det inte fungerar med en människa. När man själv gjort allt man kunnat för att få det till att fungera. När den andra inte ens lägger "effort" i det. 

Men hur kan en kille få för sig att bara skita i en?

[postmortum91]
2016-11-12 01:27
#4

Så där hade jag det, innan jag träffade min sambo för 8 åt sedan. Jag blev kär lätt och ofta och var en romantiker. Jag gav allt i förhållanden medan killarna gav upp och betedde sig som svin. När jag fick bättre självkänsla så hittade jag även rätt. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: