Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1749 ggr
Aleya
11/1/16, 2:34 PM

Blödningar av Qlaira?

Ni som har fått preventivmedlet Qlaira utskrivet, har ni fått problem med blödningar? Jag har inte fått det utskrivet för att ha som preventivmedel utan som behandling av endometrios. Och läkaren menade att det skulle bara så bra för att hålla mina blödningar borta. Men ne. Istället har jag börjat blöda konstant sen jag började ta dom. Vilket resulterar i att jag får ont som få och snart kan knappt gå. Jag har redan tagit kontakt med läkaren och väntar på svar. Men jag undrar om ni som tagit det för preventivmedel, har ni fått blödningar konstant? Eller är det bara jag som råkat ut för detta?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
smellcaramell
11/1/16, 2:59 PM
#1

Jag har haft Qlaira och blödde typ ingenting på dem, dock fick jag sjuhelkises humörsvägningar och började storböla minst två gånger om dagen helt utan anledning, var nedstämd o.s.v. Var dock enorm skillnad på blödningsmängden, skulle uppskatta att jag blödde kanske 1/5 av vad jag blödde en vanlig mensvecka innan, plus att hela cykeln blev längre än innan jag började med p-piller men hormoner har ju en tendens att slå olika hos alla..

Anncamilla
11/2/16, 11:20 PM
#2

Hej minns inte om jag provat just Qlaira men provade ett par olika p-piller och blödde plötsligt mitt i kartan 🙄🤔 gav upp tillslut när jag provat ett par olika

Aleya
11/3/16, 6:16 AM
#3

#1 ah. Ja jag får dom ju för att INTE blöda. Så det blir ju som fel effekt för mig. #2 ja jag har fått testa minipiller innan och det var ett rent helvete. Bara jäkla blödningar. Så jag kan inte säga att jag är förvånad över att min kropp inte beter sig som den ska.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: