Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1949 ggr
hmmvetinte
2016-10-30 15:58

Om underlivet

Hej!

Drar mig lite för att fråga det här eftersom jag är orolig att folk ska bli väldigt upprörda. Men tyvärr är det en sak som helt stigit mig åt huvudet som jag måste ventilera. Min fd pojkvän var en jätte snäll människa på alla sätt. Men jag slutade helt attraheras av honom då han inte tyckte att jag var lika trång mellan benen som hans tidigare flickvänner. All sexlust försvann helt hos mig. Och den kommer inte tillbaka till andra män fastän vi gjort slut för länge sen. Hela tiden ligger det i mitt bakhuvud att jag inte är trång nog! Jag kan inte slappna av sexuellt alls längre och vågar inte ens dejta nya män, inte ens efter andra intressen än sexuella fast jag kunnat träffa jätte många nya och fina män. Är det något fel på mig? Kan ju inte skylla på att jag är tonåring heller direkt utan jag har ju passerat 30 =( Jag använder tightspray varje dag fast jag inte ska ha samlag tillsammans med mina knipkulor, men börjar tänka mer och mer om jag bara ska sy ihop mig mellan benen ganska mycket? Går det? någon som vet? Jag har inte fött barn eller så,- så jag förstår inte varför jag inte bara kan vara trång som alla andra! Om man brukar kunna bli väldigt våt så att det glider mycket,- går det att avlägsna körtlarna så att det kommer mindre sekret? Så att man åtminstone upplevs som tightare vid samlag? När jag ringde på gyn så tog dom inte riktigt mina funderingar på allvar. Vad ska jag göra? Jag tänker inte på det här konstant,- men när tankarna kommer i vägen tänker jag mycket på om jag ska börja banta då jag hört att man blir tightare om man går ner i vikt. Hur gör ni andra? förutom kniper alltså?

Annons:
Carmarino
2016-10-30 16:05
#1

Är du säker på att det inte var ditt ex som var för liten mellan benen?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2016-10-30 16:06
#2

Du är garanterat inte slapp. Du är ung och har inte ens fött barn. Släpp det där. Uppenbarligen var det något fel på ditt ex som ens sa en sådan sak. Det gör inte normala människor. 

Du ska vara glad att du blir blöt. Det finns de som inte blir det och det är hemskt.

Sluta tänka på operationer. Du behöver garanterat inte det. Låt inte en idiots kommentar förstöra ditt sexliv.

hmmvetinte
2016-10-30 16:11
#3

Tänker att det är ganska naturligt att alla jämför varandra, - uppenbarligen var jag ju inte lika tight som hans andra flickvänner. Bättre han säger sanningen till mig än till andra tänker jag. Han var inte jätte utrustad, nej. Men gissar på normal,- kanske 12 cm, "normal" omkrets…Dock påpekade inte jag att jag själv haft män med större penis än honom, jag tyckte inte det var viktigt egentligen. Men han var ju så missnöjd med mig =/  Blev svårt för han att komma fortare osv…

Zadeira
2016-10-30 16:14
#4

Varför vänder du inte på det och tänker att det var han som var för liten? Och dessutom j*kligt ohyffsad som jämförde dig med sina tidigare tjejer.

Jag tror inte alls det är så som du tänker, att du är slapp och för våt, utan att det är något du har fått för dig pga det han sa. Det innebär inte alls att det är så.

Det finns ingen anledning alls att tänka på operationer och liknande, det du beöver jobba med är dina tankar och det psykiska. Gå hellre till en psykolog eller liknande som kan hjälpa dig med din självbild igen istället, det är garanterat något du vinner mer på än en operation av kroppen.

[thildaaaa]
2016-10-30 16:15
#5

Är de bara en som sagt de till dig? Han låter som en idiot. Alla är olika där nere, det är så det är helt enkelt. Men precis som med killar, det är inte storleken som är det viktigaste, det finns mycket annat man kan göra för å få en trevlig stund :) #1 klockren kommentar hahaha

Anonym
Anonym
2016-10-30 16:16
#6

Jag har varit med om typ samma sak med min nuvarande partner. Han tyckte att de gled för mycket, att jag blev för våt och därmed var jag inte så tight. ;) I slutändan lärde han sig att uppskatta att jag blev våt för det gick att göra mycket roligare saker då än om man var lite torr. Hans ex blev aldrig särskilt upphetsad och inte särskilt våt. Han förstår nu att det är bara enbart positivt om man som tjej är våt. Han blir numera mera upphetsad ju våtare jag är för det är ett tecken på att jag tänder på honom, plus att vi har lärt oss att använda det till vår fördel i vårt sexliv. Alltså det är liksom inte mera ett problem på något sätt.

Det jag funderar på är att ditt exs tidigare flickvänner kanske inte var särskilt tända på din kille, att de var inte tillräckligt uppvärmda och därmed blev det tightare? 

Inte alla killar är som ditt ex så haka inte upp dig på det.

Annons:
Honestyisdead
2016-10-30 16:17
#7

#3 Problemet låg hos honom, inte hos dig. Helt sjukt att du låtit honom förstöra ditt sexliv.

Ribessa
2016-10-30 16:18
#8

#3 - Att han ens har mage att säga så till dig. Hans reflektioner över det hör inte hemma i någons öron. Men jag säger som Carmarino… ;)

Nej men allvarligt. Jag blir så ledsen att höra hur andra kan göra så med människor. Jag hoppas innerligt att du kan komma till insikt snart vilken idiot som sagt så till dig, att du förtjänar inte att ödsla såhär mycket tid på jobbiga tankar som dessutom inte ens är berättigade. Låt inte idioter förstöra för dig! 

Jag önskar dig verkligen den styrkan att inse vad det är för knäppgök som ens gör att du "vet" att han "var så missnöjd", "det var svårt för honom att komma fortare" osv. Han förtjänade inte dig, eller någon annan för den delen heller. Har han ett problem så får han lösa det, det finns annat att göra. Man klankar för gudsskull inte ned på sin parter. Hade min sambo sagt något i den stilen åt mig så han hade fått torrjucka kuddar i resten av sitt liv! Fy sjutton.

Önskar dig allt väl. <3

hmmvetinte
2016-10-30 16:21
#9

Ja, han är den enda som sagt det,- men jag hade inte så mycket sex innan honom,- inte efter 25. Och jag tänker att när jag var under 25 var jag säkert tightare än nu. Jag hade lite analsex innan honom och då vet jag hur trång jag verkligen var eftersom jag fick höra det och fått det bekräftat på ett positivt sätt. Nu har jag varken oralt, analt eller vaginalt. Kan inte slappna av alls där nere. Vet egentligen inte vad som hänt,- men på något vis måste det ju bara ha tagit riktigt hårt. Tror inte psykologer kan komma med så mycket som verkligen ger förändring i slidan,- det är ju det jag vill ha! sen kan dom ju förändra mitt mående i övrigt så klart.

Zepp
2016-10-30 16:21
#10

Jisses altså.. släpp sådana tankar, framförallt tankar på vad ditt före detta idiotiska ex sagt!

Nu så är jag lixom ingen sexualexpert, däremot så är jag man,, dessutom redan fyllt 60, så om det är någon som har problem så är det jag, dvs att bibehålla erektion.

Såå.. summa summarum.. av mitt liv med sexuella relationer.. har alldrig råkat ut för någon dam som varit för slapp där nere!

Iomed att det främst handlar om attraktion, upphetsning, samvaro och gemenskap!

Det är nästan alltid olika med olika partners, men med övning, lyhördhet för sin partner och upphetsning så blir det oftast hur bra som helst!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ribessa
2016-10-30 16:23
#11

Det är nog hjälp av psykolog du behöver. Det är ju psykiskt dessa problem sitter, en tanke du har, en oro. Så jodå, bearbetar man tankarna och oron så ska du se att du kan slappna av igen. Kram!

Honestyisdead
2016-10-30 16:24
#12

#9 Det är inte förändringar i slidan du behöver. Du behöver förändringar i hjärnan eftersom det är där problemet sitter.

hmmvetinte
2016-10-30 16:28
#13

Hera,- Det var ju inte min hjärna han penetrerade eller hur?  Inte fysiskt. Visst, psykiskt tog det ju. uppskattar din rakhet och förstår hur du tänker dock.

Annons:
Honestyisdead
2016-10-30 16:38
#14

#13 Det du måste fatta är att det var skitsnack det han sa. Så länge du inte förstår det kommer du fortsätta leva i villfarelsen. 

Du är ung och har aldrig fött barn. Då är man inte slapp i underlivet. Ju fortare du inser det ju bättre.

Aleya
2016-10-30 16:38
#15

#3 han verkar ju ha varit ganska lengräddad. Det är inte dig det är fel på. Utan han som måste uttrycka sådant. Och jag rekommenderar inte att operera underlivet på något sätt. Det kan förstöra din känsel i värsta fall. Och det tror jag knappast att du önskar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ribessa
2016-10-30 16:39
#16

Din oro av att du skulle ha ett problem där nere fanns väl inte innan han började klaga och uttrycka sin (ursäkta, ovälkomna) åsikt? :)

Åsa S
2016-10-30 16:45
#17

Låter som en hemsk pojkvän. Det finns många killar som när de känner att det här förhållandet vill jag avbryta, går i flera månader och klankar ner på att flickvännen är dålig i sängen, lagar äcklig mat, klagar på att hon luktar illa etc. tills det tillsist tar slut och då kan tjejens självkänsla vara körd i botten och hon tror att allt de han sa var sant när det bara var en fegis sätt att komma ur ett förhållande alt. att killen njuter av den psykiska misshandeln.

hmmvetinte
2016-10-30 16:47
#18

Upplever mig som tightare mellan benen när jag är smalare i kroppen i övrigt och nu vet jag ju att jag har gått upp lite i vikt. inte en katastrof-uppgång, men ändå kan det nog ha påverkat underlivet. Den upplevda tightheten kan säkert vara bara min känsla också,- ni vet "tightare kropp, tightare allt tänket". På gott och ont såklart! Nej, det finns ju en anledning att det tog slut mellan oss, inte bara det här,- däremot är det bara det här som på något oförklarligt vis börjat hämma mig så mycket =/ Nåja, tack för många fina svar!

hmmvetinte
2016-10-30 16:48
#19

Åsa S- Ja, finns många dåliga vanor hos vissa killar!

Honestyisdead
2016-10-30 16:54
#20

Man blir inte slappare mellan benen för att man går upp i vikt.

Annons:
hmmvetinte
2016-10-30 16:55
#21

Kan man överanvända knipkulor förresten, alltså att de får motsatt effekt och man blir lite slappare pga det? sprayet drar åt lite grann, men.

Honestyisdead
2016-10-30 16:58
#22

Ja knipkulor går att använda. 

Sprayen har jag aldrig hört talas om och det känns verkligen överdrivet. Känns inte som något man bör använda ofta.

Aleya
2016-10-30 16:59
#23

#21 knappast. Men jag tror allt sitter i ditt huvud snarare än i underlivet. Det är hemskt att han skulle säga så. Men det är knappast fel på ditt underliv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hmmvetinte
2016-10-30 17:00
#24

Ja, jag använder knipkulor några timmar om dagen, men funderade mest om man använder dom för länge att man blir slapp även av att ha dom mellan benen liksom?

Carmarino
2016-10-30 17:00
#25

#18 Vill du absolut bli tightare mellan benen så satsa på knipövningar. Nästa gång du träffar en kille du vill ha sex med så "knip till" så ska du se att det inte blir några klagomål på att du inte är tillräckligt trång. Det absolut bästa du kan göra är alltså att satsa på att träna bäckenbotten. Då minskar du även risken för urinläckage när du blir äldre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2016-10-30 17:01
#26

Den här killens ord har verkligen fastnat hos dig och du behöver snarare hjälp att inse att det inget fel alls är på dig och sluta försöka vara så fixerad vid ditt underliv.

Sex ska vara njutningsfullt och kravlöst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-10-30 17:02
#27

Du borde dra ned på användandet av kulorna. Låta underlivet vila lite också.

Annons:
Zepp
2016-10-30 17:02
#28

Altså.. jag är man och bara 60 år, med diverse sexuella föhållanden genom åren!

Jag kan lixom inte ens förställa mig hur det skulle kännas om damen i fråga skulle vara för slapp där nere, det är väl i princip alltid slappt och fuktigt på sitt sätt.. ofast på ett bra sätt, iallafall i en sexuell akt?

Däremot så har det hänt att sexet inte alltid funkat, men då alldrig på grund av slapphet i underlivet utan då främst på grund av att man insett att man kanske inte borde påbörjat själva akten, fel person/fel tillfälle, därav faller själva attraktionen och upphetsningen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Carmarino
2016-10-30 17:02
#29

#24 Knipkulorna är ett hjälpmedel för att veta när du kniper på rätt sätt. Eftersom du använt dem så länge så bör du veta hur du gör vid det här laget. Då kan du istället skippa kulorna och bara knipa. Det kan du göra när som helst under dagen och var du än befinner dig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ribessa
2016-10-30 17:03
#30

Kära du, jag önskar verkligen att du skulle ta kontakt med någon angående dina funderingar. Det du nu tvingas göra och tänka på varje dag är inte sunt för dig, och du förtjänar att må så mycket bättre. Du kan inte påverka "tightheten" där nere, hur mycket man än tror och vill. Knipkulor är för muskler, för att du isåfall ska kunna spänna dig, och det ska du ju inte göra stup i kvarten? 

Jag kan då lova dig att det inte händer något, möjligtvis efter barnafödelse (men även där är kroppen helt kickass bra och för otroligt många är det ingen skillnad alls!) 

Så snälla du, sluta tjorva med diverse saker för att försöka påverka något du inte kan påverka (förstå mig rätt nu, jag menar väl!), för detta sitter helt och hållet psykiskt för dig (vad jag ser på det vi skrivit sedan tidigare). och ÄVEN om det nu inte skulle göra det, VAD spelar det för roll? Handlar fortfarande om ett dumhuvud till ex (och jag VET hur hårt en fd. pojkvän kan pränta in knäppheter i huvudet på en, jag har haft en hel del som hållt sig kvar i flera, flera år efter uppbrottet, saker som inte ÄR sant men han fick mig att tro det).

Ta hand om dig!

Åsa S
2016-10-30 17:05
#31

Låt bli att spruta div medel och liknande det är inte bra hålla på med olika medel därnere . Var glad så länge kroppen fungerar och i ett riktigt förhållande hänger inte allt på sexet utan det är bara en liten krydda, älskar man nån bryr man sig inte om hur det ser ut därnere eller känns därnere utan vad som finns i huvudet och hjärtat det är det som räknas. Tids nog kommer du bli mindre blöt och det blir mer friktion som kanske gör att man känns tightare = förklimakteriet-klimakteriet då önskar du nog att du kan bli lite blötare.

hmmvetinte
2016-10-30 17:10
#32

Åsa S- Intressant! Kan man ta hormoner som påskyndar klimakteriet så att man får svårare att bli våt?

Honestyisdead
2016-10-30 17:14
#33

#32 Men snälla sluta! Var glad att du blir blöt..det gör det mycket skönare för både tjej och kille. Varför vill du bli torr ? Det om något gör ju det svårare för killen att komma. 

Tycker du borde gå till en gynekolog så du fattar att det inte är något fel på dig.

hmmvetinte
2016-10-30 17:18
#34

Så att mannen kan bestämma med glidmedel exakt hur vått det ska vara såklart! Vad trodde du! Gynekolegor är sällan ärliga,- dom känner ju inte slidan i upphetsat tillstånd direkt….

Annons:
Aleya
2016-10-30 17:18
#35

#32 tro mig. Jag tar mediciner för att vara i klimakteriet, och jag måste. Och biverkningarna är många och man kan bli benskör. Och det vill du INTE. Det är ett rent jävla helvete och att du ens sitter och ÖNSKAR det då du inte behöver är bedrövligt. Skärp dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
2016-10-30 17:21
#36

#34 Ursäkta, men varför i h-e skulle mannen vara den som bestämmer hur våt du ska vara? Det är ju du som måste känna efter det så att det inte gör ont för dig.

Vad beträffar gynekologer så vet de bra mycket mer om kvinnokroppen än vad du tycks veta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2016-10-30 17:23
#37

#34 En gynekolog ser om du skulle vara slapp. Så kunde du sluta upp med detta tramset.

Det är sjukligt att tänka som du gör. Det är inte normala tankar och du behöver hjälp.

hmmvetinte
2016-10-30 17:24
#38

jag ställde en fråga,- jag vet ingenting om biverkningar, det är ju något du skrev först nu. Låter inte som roliga biverkningar direkt,- det håller jag med om. Nåväl, - folk förespråkar psykiska lösningar på något som mycket väl kan vara ett fysiskt problem. Lätt att döma mitt ex absolut,- men samtidigt har ju ni inte upplevt det han upplevde. Tror det med tiden kan bli bättre om nästa partner verkligen tycker jag är riktigt trång. Steget dit kan ju bara vara lite knepigt och man vill hitta de allra bästa sätten såklart för att tillfredställa sin partner ju. Inget konstigt med det =)

hmmvetinte
2016-10-30 17:27
#39

Hera,- tänk på tonen ok?

hmmvetinte
2016-10-30 17:28
#40

Jag blir bara tillfredställd om min man blir det. så funkar jag i alla fall =)

Aleya
2016-10-30 17:28
#41

#38 ne men vet du inget om hur det är att vara i klimakteriet så önska inte att du ska vara i det då. Ne jag fattar inte hur det är att vara som du och tro allt blir bättre av att vara trång. Men du verkar snarare ha problem med psyket än med kroppen. Sök hjälp istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
2016-10-30 17:29
#42

#39 Jag har ingen ton. Det är du som behöver tänka.

Carmarino
2016-10-30 17:29
#43

#38 Om du blir "riktigt trång", som du tydligen vill vara, så kommer det att göra förbaskat ont för dig - särskilt som du tydligen inte vill vara särskilt våt heller. Då är det möjligt att din partner blir tillfredsställd, men du blir det förbaske mig inte, utan du kommer att ha vansinnigt ont, och du kommer förmodligen att tappa lusten att ha sex med någon för all framtid.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zepp
2016-10-30 17:30
#44

För det första så är det inget du vill vara med om, för det andra så kan jag avslöja att det knappast är detta som avgör en mans njutning utav sexet,, snarare tvärt om!

För det tredje, du har och skall bara ha sex för din egen skull.. inte för någon annans skull!

Utan om det hampar sig att du råkar träffa på någon läcker och trevlig mansperson så händer att man som kvinna lätt blir blöt därnere och han hård!

Om tillfället och situationen är rätt så kan det leda till att man har sex!

Om tycke uppstår kan det hända att det blir mer sex.. och senare kanske ett förhållande.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maria
2016-10-30 17:31
#45

#40 Du borde gå till en psykolog och inte en gynekolog. Hela ditt synsätt på sex verkar vara osunt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2016-10-30 17:32
#46

Är man torr i underlivet svider det lätt vid sex (glidmedel hjälper inte alltid och ibland svider det med) + man får väldigt lätt Svamp i underlivet det är inget att eftersträva, och en man som hakar upp sig på hur blöt du är eller hur du känns därnere är det sista du behöver. Så länge som du enbart hakar upp dig på hur du upplevs i sängen hos en ny partner så kan det vara svårt hitta ett riktigt förhållande med nån som bryr sig om dig som person och som sätter dig som person som viktigast. Låter som du aldrig upplevt ett riktigt förhållande faktiskt där du varit väldigt viktig som en värdefull person för en partner.

Honestyisdead
2016-10-30 17:33
#47

#45 Håller med!

hmmvetinte
2016-10-30 17:37
#48

Alla har väl olika syn på det sexuella samspelet? Vem kan avgöra vad som är osunt och inte? Alla känner väl olika inför det? Nåja. Bra att ni säger vad ni tycker.  Allt kommer jag kanske inte lyssna på och ta råd av, men vissa svar tycker jag har varit bra här!

Annons:
Myrra
2016-10-30 17:38
#49

Om du känner att du blir för blöt, torka bort lite, svårare än så är det ju inte.

hmmvetinte
2016-10-30 17:40
#50

Så äckligt att bryta sexet för att torka sig….avtändande deluxe. Säger ju allt om hur fel det är om man måste göra något sånt eller hur?

Maria
2016-10-30 17:41
#51

#48 Det är osunt att vara så fixerad på grund av vad någon sagt en gång.

Det är osunt att hålla på med "spray" vad det nu är för någonting och knipövningar är visserligen bra men man kan liksom bara stärka sina muskler till en viss gräns.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-10-30 17:45
#52

#48 Alla kan se att det är osunt om man bara tänker på att det ska vara bra för killen. Det är inte klokt att folk fortfarande tänker så år 2016.

Åsa S
2016-10-30 17:46
#53

Jovisst känner alla olika men du hakar upp dig väldigt mycket på sexet finns ju mycket som kan hända i livet som gör att man kanske inte kan ha penetrerande sex i långa perioder eller kanske inte alls. Känns som du skulle tvinga dig själv att ha sex även då din kropp egentligen inte klarar av det för du verkar anse att enbart killens behov är det som är viktigast du verkar inte bry dig om dig själv. Och jag tror faktiskt lite mognare killar (över 25) föredrar en kvinna med lite mer skinn på näsan och en självkänsla än nån som mest verkar se sig som ett hjälpmedel för nån mans njutning och knappt bryr sig om sig själv.

Myrra
2016-10-30 17:46
#54

#50 Det finns inget "fel" med sex. När ni byter ställning, så funkar det väl att snabbt torka bort lite, är väl inget att skämmas för.

Zepp
2016-10-30 17:49
#55

Jisses.. du har inte bara ett problem utan flera!

Frågar du mig som är en (1), mansperson så är det nog snarare tvärt om, ju fuktigare min partner blir ju mer inbillar jag mig att hon njuter!

En annan sak däremot som har stört mig är damer som är rädda för att inte vara perfekta, dvs kan inte ens släppa sina ideal ens under sexualakten!

Sex skall vara djuriskt, handlar om våra drifter, samtidigt som det skall vara ömsint och lyhört, det är en himla trevlig samvaro!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Aleya
2016-10-30 17:54
#56

#48 osunt är det då man önskar att manipulera med kroppen på olika vis för att du ska kunna göra killen glad. Och enbart för det. Men visst. Operera sönder hela ditt underliv, börja gå in i klimakteriet och spraya sönder ditt underliv bäst du vill. Allt för att mannen ska bli nöjd. Men detta sitter i din skalle och kommer aldrig försvinna med dina knip och operationer. Du kommer leva med detta tills du tar tag i detta med en psykolog.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
2016-10-30 19:28
#57

Det första du måste förstå är ju att den där killen inte är någon expert, och det han sa kan han lika gärna ha sagt utifrån sina egna tillkortakommanden - dvs att han själv kanske var liten och hade svårt att komma. Tyvärr är det många killar som har svårt att komma i dagens läge för att de kollar så mycket på porr och onanerar så det blir svårt att genomföra en "normal" sexakt. Det går dock att vänja om sig om man hamnat där. Sen är det ju förödande med allt som har att göra med jämförelse. Man ska inte jämföra sin partner med andra, och man ska inte jämföra sig själv med andra. Vi är dem vi är och vi får möta varandra i kärlek och åtrå - då lämnar man alla andra utanför och hänger sig åt varandra. En partner som inte kan göra det behöver en knäpp på näsan. Du måste sluta jämföra dig med andra. En partner som inte kan uppskatta dig för den du är är faktiskt inget att ha - du kommer bara bli nedbruten av att vara med en sådan person. Så nöj dig inte med något mindre än en person som gillar DIG.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Pytteliten
2016-11-01 11:36
#58

Jag har fött tre barn och har haft ett antal sexualpartners. Vi har haft olika varianter av sex och samtidigt bra förhållanden där vi har pratat om det mesta. Inte en enda gång har storleken eller tightheten på min slida diskuterats eller kommenterats - precis lika lite som jag har nämnt storleken på deras penis. Båda sakerna är ju som de är och inget man kan påverka. Man får helt enkelt göra det bästa med det man har! 

En gång i början av mitt nuvarande förhållande knep jag till om honom och fick då kommentaren "det är bättre när du inte gör så!". Vi hade också i början lyxproblemet att jag blev för våt (vilket faktiskt känns fantastiskt då jag närmar mig klimakteriet 😃). Vi skrattade båda åt det och hade en handduk till hands för att torka när det blev för mycket!

Vad jag vill säga är ta det som det kommer och tillåt dig att njuta av sex. Det är verkligen inget fel på din kropp. Ju förr du kan inse det desto snabbare kan du börja uppskatta sex igen!!!

(Och när det kommer till gynekologer/barnmorskor och vad de skulle kunna se vid en undersökning så nej, de ser dig inte upphetsad. Men de ser ingen annan heller upphetsad, så jämföra din anatomi med andras kan de ju så klart!!!)

pyromanen
2016-11-01 21:18
#59

Självklart är slidor olika, liksom snoppar, ögon, händer o.s.v.  En man med en lite mindre snopp kanske känner mer om han har samlag med en kvinna med lite mindre slida och en kvinna med liten kanske kan få ont i vissa ställningar med en man med extra stor. Men älskar man varandra hittar man sätt att ha sex som är sköna för båda och båda vill göra skönt för sin partner och gillar den precis som hen är.

Det sättet ditt ex har fått dig att känna att något är fel med dig tycker jag låter hemskt!  Det kan väl kanske vara så att kombinationern av hans och ditt kön inte var superoptimal, men det är ju i så fall just kombinationen som inte var optimal, inte dig det är fel på!  Om du kan knipa är det knappast något fysiskt fel på dig, men detta att du hakat upp dig så på detta så till den ilda grad att du håller på med sprayer och funderar på att operera…. och att det påverkar din möjlighet att träffa en kärlek låter däremot inte friskt. Frågan är vad som behövs för att du ska bli glad o nöjd med din egna kropp…. Räcker det om en gynekolog undersöker dig och säger du är helt frisk? eller behövs det en psykolog också?

[LarssonA]
2016-11-02 09:54
#60

Du må tycka att ditt ex var hur snäll som helst, men det han gjort mot dig är INTE snällt!

Han har fått dig att må dåligt i åratal och inte kunna ha ett normalt förhållande till sex eller sex öht. Du måste få hjälp och jag misstänker att ingen gynekolog i världen kan hjälpa dig, utan du måste få tex KBT. Gå o prata med någon! 

Att vara trång är verkligen inte det som räknas när man har sex, man har sex med så mycket mer än bara organen, hela kroppen, själen och sinnet är med.. Det handlar inte om en fysisk akt där in och ut är allt som gäller. 

Jag är allt annat än trång och jag är jäkligt våt. Men min sambo älskar hur jag är och jag vet att jag är den bästa han haft. Just för att jag är så våt och vågar leva ut min sexuella sida.

Jag har tusen olika "problem". Min mage är för stor, mina lår gigantiska, har massa överskottshud osv… Men vem har tid och lust att bry sig om det när vi har sex? jag låter mig svepas med av njutningen. Min sambo älskar mig och tycker att jag är det sexigaste som finns… varför ska jag då förstöra det med en massa dumma tankar?

Gå till en kurator/psykolog och lär dig att njuta och släpp vad den där idioten sa till dig för flera år sedan.

Sarah
2016-11-02 22:48
#61

Det sitter bara i huvudet på dig. Ditt ex var en idiot som skyllde sina egna tillkortakommanden på dig. Man har olika bra sex med olika personer och förmodligen har exet bara haft sex med tjejer som inte tänt på honom innan, då tror han att det ska vara tort och svårt att komma in. Om sex är bra eller dåligt handlar om kemi, inte hur kroppen ser ut.

Upp till toppen
Annons: