Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1416 ggr
maggizponni
2016-10-25 11:10

Precis fyllt 17 och typ våldtagen av förälders kollega

Hej! Jag går direkt in på saken: Jag tror att jag blivit våldtagen eller jag är inte riktigt säker…..hmmm jag vet inte riktigt hur många detaljer jag ska gå in på men det var för en vecka sedan som jag följde med min pappa till jobbet igen. Det var efter föreställningen som det hände. Det blev väldigt sent och pappa sa till mig att jag kunde gå in i ett "privat rum /tyst rum" och vila lite och då jag va väldigt trött och vänta på honom. Så jag går in och lägger mig där och jag tror att jag somnar…. För sen har jag två minnen. Det första är lite svagt men har för mig att jag hör hur någon, rätt grovt, frustar och stönar i mitt öra och säger upphetsande och otydligt "du är så vacker, så sexig" eller nått… Sen mitt andra starka minne som jag har för mig kommer sen är att jag puffas uppåt eller att någon trycker mig uppåt typ? och att jag skriker till för att något gör ont. Och sen tror jag att jag öppnar och möts av att mina byxor och trosor är neddragna och en manlig gestalt är lutade över mig och är helt inne i sig själv medans han håller ett stadigt grepp om mitt bröst och försöker komma in i mig, asså in i min slidöppning! Eftersom jag är oskuld är jag väl rätt trång så han får inte in hans kuk riktigt eller snarare hinner komma medans han försöker pressa sig in. Han hinner liksom bara stoppa in den halvvägs förarens han tar ut den igen och kommer. Och det är där jag undrar om det räknas som en våldtäckt? Vi hade ju inte "sex", han hade liksom inte inne den helt. Jag vet inte om jag ska gå in på mer detaljer efteråt men jag dum nog "lovade" honom att inte säga till någon och att det var inte hans avsikt att göra det! Han som gjorde är den 40 åriga mannen, min pappas kollega, som uppvaktade mig väldigt mkt mig under ett år. (som jag skrivit om här) Den vetskapen gör mig väldigt rädd, osäker, illtillmods osv! Asså jag vet inte vad jag ska göra! Jag har besökt pappas arbetsplats tiden efter det som hände (när han flirtade med mig och när jag la alla korten på bordet) och han har ju varit där men han har ju bara undvikit mig och gått när jag kommit. Men sen gör han något sånt här! Asså jag vet inte vad jag ska göra????! Vad var det som hände!??? Hur ska jag , precis fyllt 17, förhålla mig till det här??? Om jag polisanmäler allt, polisen kommer inte ens lyssna då det är för dåliga bevis? Asså jag vet inte hur jag ska leva längre, jag mår så jäääääävla dåligt! Asså den där 40åriga mannen som har flirtat sönder med mig och spelat sönder mina känslor, våldtar mig isch? Asså vad fuck vill han mig, en då 16 ÅRIG FLICKA som precis fyllt 17? Vad ser han mig som, vad faaaaan vill han mig!? Jag har frågat honom detta men han svarar inte, skyller ifrån sig och kommenterar inte ens de aktiva flirtiga sakerna som han gjort och den typ nästan våldtar han mig! Asså jag vet inte vad jag sko tro, tycka, känna!!! Asså mina känslor är kaos, jag bara gråter!! Vad fan ser han mig som, vad vill han mig? Och vad ska jag göra med det han gjorde? Asså jag mår så dåligt!!!

Annons:
zakkris
2016-10-25 11:17
#1

Förstår dina känslor!

Klart de räknas som våldtäckt.
Blev själv våldtagen när jag var 19, av en kille jag dejtat och litade på, han tog inte ett nej seriöst. 
Jag anmälde det aldrig då jag visste de skulle vara ord mot ord, men jag ångrar varje dag att jag inte anmälde för jag vet att han kan göra de mot flera tjejer. 

Har du någon vuxen du litar på? Kan vara bra att diskutera med den personen, klart jag tycker man ska anmäla, men det beror ju på hur mycket du orkar med, det kan bli en väldigt jobbig process av det hela dessvärre. Men om du orkar och vill ha bort honom så tycker jag du ska anmäla.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Åsa S
2016-10-25 11:19
#2

Ja det är våldtäkt man måste inte genomföra hela samlaget för att det ska räknas som våldtäkt. Och du har inte gjort något fel, polisanmäl och sök hjälp inom sjukvården så du kan få hjälp att bearbeta vad som hänt så det inte förstör ditt liv för många år framåt.

Pytteliten
2016-10-25 11:29
#3

Ja, du har blivit våldtagen och tänk inte en sekund på att du lovat honom att inte säga något. Du har ALL RÄTT att säga precis vad du vill till vem du vill om detta! Du har inte gjort något fel, men det han har gjort är brottsligt. 

Jag tycker att du ska gå till polisen och prata med dem. De är vana vid sånt här. Du kan gå dit och berätta vad du har varit med om (du kan be att få prata med en kvinnlig polis och det känns bättre). När du har berättat pratar ni om hur du ska gå vidare. Tänk på att det här är (en del av) deras jobb och att den du pratar med garanterat har varit i den här situationen tidigare. Det kan göra det mindre jobbigt!

https://polisen.se/Utsatt-for-brott/Olika-typer-av-brott/Sexualbrott/

Natta899
2016-10-25 11:34
#4

Hej! Denna fruktansvärda sunkpåse till man har definitivt våldtagit dig och ja, gå vidare med allt och polisanmäl. Berätta för din mamma, pappa eller annan vuxen du litar på, även om det känns otäckt att berätta. Du kommer må dåligt över detta hela ditt liv annars, detta har hänt på riktigt och mannen ska inte knalla vidare som detta fruktansvärda för dig aldrig hänt. Du är värd så mycket mer än att någon använder dig, det är totalt oacceptabelt! Be någon vuxen om hjälp i hur du ska gå vidare med det här. Skämms inte utan berätta precis vad som hänt. Styrka till dig! <3

OlgaMaria
2016-10-25 11:35
#5

Jo det är helt klart våldtäkt och jag tycker du ska anmäla det. Sen tolkar jag det som att han inte hade kondom och det är ju väldigt allvarligt då han skulle ha kunnat göra dig gravid eller smitta dig med någon könssjukdom. Det kan bli väldigt luddigt i minnena efter en sån här händelse, i och med att du först sov och sen utsätts för en chockupplevelse. Ofta när man går igenom en chock blir minnena väldigt konstiga, som att allt var som en konstig dröm. Lite så tycker jag du beskriver det hela. Först låter det som om du knappt vet om det verkligen hände. Men i slutet verkar du veta precis vad som hände. Vill bara säga att efter en sån händelse är det helt normalt att att inte riktigt ha grepp om vad som var verkligt eller inte. Vår hjärna har inte förmåga att sortera chockupplevelser på samma sätt som vi sorterar vanliga händelser. Så det är helt normalt att dina minnen är annorlunda och virriga jämfört med dina vanliga minnen. Det är väldigt viktigt för polisen kan komma att ifrågasätta dig för att du uttrycker dig flummigt och okonkret, som att det faktiskt bara var en dröm eller dina egna fantasier. Men du ska inte låta någon göra dig mer förvirrad eller lägga skulden på dig. Du har inte gjort något fel! Har du pratat mer din pappa? Snälla gör det. Och framför allt, prata med någon! Du kan skicka PM till mig också ifall du skulle vilja det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[xMondSy]
2016-10-25 13:49
#6

Våldtäkt och anmäl!!!

Annons:
Linn Is The New
2016-10-25 16:34
#7

Du har blivit våldtagen. Jag lider med dig, och kan verkligen inte föreställa mig dina känslor som du har i dig nu. Tycker det är vidrigt att en gammal gubbe går på ett barn sådär, detta är inte okej någonstans. Hur skulle din far reagera på detta om du berättade? Om du inte vill berätta genom prat så kan du ju visa texten som du skrev till oss här på iFokus,  Det är tufft att anmäla, det är många som inte gör det för att dom är rädda för att bli förhörda eller att dom känner skam. Detta var inte ditt fel, absolut inte ditt fel. Precis som några ovanstående skrev så verkar du beskriva att han inte var skyddad, du har inte kvar trosorna du hade på dig? Detta låter konstigt, men om han kom så kom det förmodligen sperma på dina underkläder och detta räknas som bevis. Så om du inte redan tvättat dom kan jag tipsa dig att lägga dom i en knyten påse tillsammans med alla andra kläder du hade på dig så man kan säkerhets ställa hans DNA. Men det är viktigt att du pratar med någon så du inte går och drar på detta ensam, det är viktigt att du säger till någon som du kan lita på. Om din pappa har tillräckligt med vett kommer han ställa upp för sin dotter och skydda henne. När du anmäler (vilket jag verkligen verkligen hoppas du gör så dom kan ta det där äckliga svinet) så får du vara beredd på att berätta för polisen så dom kan få alla detaljer så dom kan urskilja fantasi och verklighet eftersom du själv inte har en så klar bild av hela händelsen. Skit i att du "lovade" honom, du var förmodligen i chocktillstånd och väldigt förvirrad samt att detta fortfarande är en våldtäkt som är olagligt. Tycker det bara är äckligt av honom att be dig lova honom en sådan sak, rädda svin. Förlåt för mitt språk, blir bara så förbannad på sådana människor som utsätter andra människor för sånt här. Du är stark TS och vi finns här för dig, GO GIRL! ❤️❤️🤗

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

mollyt
2016-10-25 20:06
#8

Absolut våldtäkt, usch jag är så arg och ledsen för din skull! ❤️ Se till att du får hjälp att prata med någon, ring kvinnofridsjouren? Stor kram, jag tänker på dig!

maggizponni
2016-10-25 21:25
#9

#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 Hej! Tusen tack för alla kommentarer känns lite bättre även fast jag mår fruktansvärt dåligt! Har till och med drömt två mardrömmar om det här och vaknat mitt i natten av panik! Jag är en väldigt känslig person ! Jag har varit så osäker på honom under ett år då han hållit på flirtat så otroligt klumpigt med mig och sen gör han något sånt! Jag kan inte tro att det är sant och jag får typ påminna mig själv att han gjorde det och att jag inte inbilldat mig! Jag är dock osäker på om jag orkar anmäla , jag måste spara min energi till att bli av med min BDD och ska gå på första behandlings dagen efter höstlovet! Så jag vet inte om jag orkar, vill eller har tid ! Samtidigt som jag vill att rätt ska vara rätt!!! Jag vet inte ! Hmm det jag känner mest är väl att jag bara går sönder och jag vet inte hur jag ska titta på honom!

OlgaMaria
2016-10-25 21:37
#10

Men hur tänker du att du ska bemöta honom i framtiden? Tänker du att du ska fortsätta behöva se den där människan? Snälla, utsätt dig inte för det, och framför allt inte om ingen vet vad som hänt. Vill inte att du ska råka mer illa ut! 

Jag tror att du ska försöka prata om det här. Vem är första personen du kan berätta det här för? Såna här händelser går man inte bara vidare ifrån, tyvärr. Och jag tror att om du är tyst om det så kan det bli så mycket mer infekterat och svårt att prata om i framtiden. Att prata med människor har en fantastisk förmåga att hela och hjälpa oss vidare, på ett bra sätt. Såna här händelser ska inte gömmas i mörkret för då blir de skruvade och spelar spratt med våra tankar, känslor, fantasier och drömmar. ❤️

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

maggizponni
2016-10-25 21:40
#11

#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 Jag har trosorna kvar och mina kläder! Men hur ska man bevisa att jag inte va med på det? Är det inte det som är problemet med typ alla Våldtäckter? Jag vet inte hur jag säga till pappa! Jag vet att jag måste men jag kan inte ! Jag vet inte, det är som om jag inte tror att det har hänt för det är så sjukt! Pappa vet ju att han har uppvaktat mig under mitt 16-åriga år. Då smekte han mitt ben när jag satt Brevid, höll mig in handen lite snabbt, kramade mig väldigt mkt , gjorde miner och blinkningar bakom pappas rygg, följde mig till tuben och gick inte förens mitt tåg åkte och då gjorde han massa tecken mellan perongen och mitt fönster, sa otroligt klumpiga saker och sa att han blev svartsjuk när jag sa en killesnamn…. Mitt 16 åriga jag blev såååå extremt osäker och visste inte vad jag skulle göra under hela det året när en 40 årig man och kollega till min pappa gjorde såhär och sen nu när jag fyllt 17 och tyckt att jag förklarat för honom att det han gjorde var fel genom ett långt brev jag skrev till honom där jag tar upp allt så har han inte kommenterar alla flirtiga sakerna och både undvikit min pappa och mig . Och sen bara våldtar han mig!!!! Jag bara skakar!!! Vad vill han mig? Han är helt sjuk! Jag har berättat för pappa om att han uppvaktat mig på detta sätt men hur ska jag berätta om Våldtäckten?

maggizponni
2016-10-25 21:43
#12

#10 Att följa med pappa till jobbet är en del av min musikutbildning och ingår i mitt betyg! Går musikskola…. Så kan inte riktigt sluta gå och det är därför jag har fortsatt gå fast att han innan Våldtäckten utsatte mig för obehagliga situationer genom allt flirtande

OlgaMaria
2016-10-25 21:51
#13

Jag vet ju egentligen inte hur pass starka bevis man behöver ha osv. Jag skulle ju tro att åldersskillnaden mellan er är till en stor fördel för dig om man ser till möjligheterna att få honom fälld. Sen är det ett straff i sig att han blir anmäld, även om han inte skulle bli fälld.

Jag tänker att det vore väldigt bra om du berättade för din pappa, så att han kan se till så att kollegan inte kommer nära dig igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
2016-10-25 21:53
#14

#12 Hmm… isåfall tycker jag att det är ännu viktigare att du anmäler. Du ska ju verkligen få vara trygg i en sådan situation. Det är din utbildning och du ska inte behöva vara med om att någon äldre man ens flirtar med dig.

Snälla, du måste berätta för din pappa och kanske även någon annan som finns där. Så att de kan se till så att du är trygg.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

maggizponni
2016-10-25 21:57
#15

#14 jag förstår varför jag måste berätta ! Jag fattar inte vrf det ska vara så svårt ! Vad är det som för mig så osäker liksom ? Han får ju ha sex me smog då jag är över 15?

OlgaMaria
2016-10-25 22:18
#16

#15 Jo, men åldersskillnaden och din unga ålder tyder på att detta inte var frivilligt. Tycker att detta är större varningsklockor än om han var 16 och du 14. Men det är vad jag tycker.

Om det är så att du har det brevet du skickade till honom där du skriver att det var fel av honom det han gjort innan så kan ju det också vara ett bevis på att du inte ville och att han borde hållt sig borta.

Det är klart att det är jättesvårt att berätta en sån här sak. Jag tycker du ska ge honom en lapp eller skicka ett sms där det står - något hemskt har hänt som jag måste berätta för dig. Då är han beredd och då har du också liksom tvingat dig själv att berätta om det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

maggizponni
2016-10-25 23:02
#17

#16 Smart! Jag måste berätta innan nästa vecka iallafall …. Tack för hjälpen

Sindri
2016-10-26 00:12
#18

Du skall berätta och anmäla för att du skall kunna se dig själv i spegeln och veta att du stått upp för dig själv.
För att du tycker att du är värd bättre. Så att du inte tar skit från någon i framtiden heller. Du verkar ha ett ganska dåligt självförtroende och inte blir det bättre av att du "låter dig" behandlas på det sättet utan att protestera, bråka. Har det hänt en gång, så kan det hända fler.
Tro mig, den typen av män är fena på att nosa upp tjejer med svag självkänsla som inte vågar anmäla för att de känner sådan skuld.
Men du är helt utan skuld! Allt ligger på honom, och genom att anmäla honom kan du rädda andra tjejer från att drabbas av honom, och du räddar också dig själv från att bli utnyttjad av andra.

Du kommer att gå igenom en jobbig process, se till att du har familj runtomkring dig som stöttar dig, se till att du får stöd av en bra polis i utredningen. Känns det lättare med en kvinnlig, så be om en.

När all den här skiten är över så kommer du förhoppningsvis att stå lite rakare i ryggen, ha lite mer stolthet över dig själv, och du kommer att utstråla mer självkänsla och då blir det inte lika lätt för idioter att utnyttja din svaghet och osäkerhet.

Stå på dig!!!!

Linn Is The New
2016-10-26 00:16
#19

Jag tror på dig TS! Som jag sa innan, lägg undan trosorna och kläderna i en plastpåse och knyt så du har DNA bevis. Hoppas du får modet snart så du kan berätta för din far snarast som möjligt. Du ska inte behöva se det svinet igen under utbildningen, för det ända han förtjänar är fängelse. Om du vill lätta dina tankar så är du hjärtligt välkommen att skriva med mig genom brev här på iFokus. Kram Linn

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Åsa S
2016-10-26 07:47
#20

Om du måste vara på din pappas arbetsplats i utbildningen och det sker något sånt här så brukar det ses extra allvarligt eftersom man som du säger måste gå dit för att få betyg. Och detta behöver även din lärare eller vem det är som placerat dig där veta så de inte skickar dit nån annan som blir utsatt för våldtäckt eller sexuellt utnyttjande. Det finns ju en orsak till varför man i skolan ofta måste visa upp att man inte är straffad för ex. sexbrott då man ska jobba med barn och unga.

Annons:
Luisa
2016-10-26 08:56
#21

Ts jag är ledsen över att detta hemska hände dig. Kan inte ens föreställa mig hur du måste känna dig just nu. Men jag hoppas verkligen att du vågar berätta om detta som hänt, och anmäla för att det han gjorde var vidrigt. Stå på dig och kämpa för din skull, och om du inte tycker att det är anledning nog, så kämpa för att inte fler tjejer ska behöva utsättas för (ursäkta mitt språk) detta svin. Om du vill får du jätte gärna skicka iväg ett pm till mig, så kan du få prata av dig. Jag är 19 år och har nära kompisar som varit i liknande situationer så jag vet hur mycket detta kan tära på en :/men kan vara din kompis och stödja dig genom denna jobbiga process om du vill det. Ta hand om dig maggizponni

maggizponni
2016-10-26 12:51
#22

Jag har precis pratat med min skolpsykolog, och hon och jag kommer tillsammans lösa situationen och hon är på min sida och kommer hjälpa mig! Tusen tack alla kloka människor på detta forum! Ni har hjälpt mig både med detta och med andra saker<3 absolut mår jag skit!! Verkligen skit! Men känner att jag får bra stöd av min skolpsykolog!

Honestyisdead
2016-10-26 12:57
#23

Glöm inte att gå och testa dig för könssjukdomar. Det är viktigt.

Linn Is The New
2016-10-26 13:24
#24

Oh vad bra att du sökte hjälp! Go girl :D <3.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

OlgaMaria
2016-10-26 13:26
#25

#22 Åh jag är så stolt över dig!! Grymt bra att du pratade med henne och att hon vill hjälpa dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: