Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 841 ggr
Anonym
Anonym
2016-10-24 11:11

Mindre ömmande?

Mina bröst ömmar alltid mellan ägglossning och mens.
Varit så sedan jag slutade med hormonella Pmedel. Men blivit värre senaste halvåret. De på UMO säger att det kan vara så för vissa.
Dem ömmar med BH på och om man känner på dem.

Men detta är sjukt jobbigt. Är 2 veckor med ömma bröst vilket resulterar i: ingen sex, och att man är irriterad jämt.  

Någon som känner igen sig? Går det ens att lösa till något bättre?
Desperat :(

Annons:
Honestyisdead
2016-10-24 12:38
#1

Så var det på mig också innan jag hade p medel. Har tyvärr inga andra tips än p medel.

Anonym
Anonym
2016-10-24 12:51
#2

#1 Mår dåligt på pmedel med hormoner. Är därför jag inte kan ta det och kopparspiral fick jag extrema blödningar av. Tror inte det finns andra alternativ i pmedelväg?

OlgaMaria
2016-10-24 13:50
#3

Har du jobbig pms också eller är det bara detta?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annielle
2016-10-24 15:08
#4

Jag hade så nästan jämt tidigare, men efter att jag har dragit ner mycket på socker (vill egentligen skippa det nästan helt, men klarar det inte tyvärr..) och äter bättre mat, mer grönsaker, bra fetter (främst från kokosolja, olivolja, mandlar, valnötter och smör) nästan helt glutenfritt och mjölkfritt så har problemen med ömma bröst försvunnit helt faktiskt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anonym
Anonym
2016-10-24 16:42
#5

#4 Jag äter LCHF, så inget socker, gluten mm, gjort i 5-6 år

#3 Är bara detta. Eller ja, dagen innan mens är jag ofta väldigt sur, och även första 1-2dagarna är jag lättirriterad. Men är jag ju även från ägglossning och framåt, blir lätt så när det ömmar och förhindrar vissa saker.
Och mensvärk första 1-2dagarna, sedan försvinner det.

Anonym
Anonym
2016-10-26 13:42
#6

Ingne mer som kanske vet något? Eller har tips?

Annons:
Annielle
2016-10-26 20:12
#7

Jag läste någonstans att man kan testa att massera brösten med någon olja, antar att det syftar på att få ner svullnaden….men är väl inte det man känner för mest när det ömmar.

Finns nog inget annars som är specifikt riktat på ömma bröst, då handlar det om att minska pms rent allmänt.

Då är det ju saker som motion och avslappning förutom maten, men man kan testa b-vitaminkomplex, ta linfröolja eller olja rik på GLA (jättenattljusolja till exempel) ta magnesiumtillskott, finns ju även speciella tillskott som ska hjälpa mot pms, t.e.x. femal balance…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
2016-10-26 20:31
#8

Kanske kan saroten hjälpa? Har sett att folk tar det mot smärta.

Anncamilla
2016-11-02 23:25
#9

Känner igen 😓🙋🏻

Upp till toppen
Annons: