Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 844 ggr
gickan87
2016-10-22 22:41

Mens eller inte...

Alltså jag har i många års tid haft problem med min mens.

Då med kraftiga långdragna blödningar. Har fått recept så jag ändå kan leva ett drägligt liv.

Men nu efter 1 ½ års tid så har min mens blivit knäpp, istället för att störtblöda 3 veckor så fick jag vad jag tror det var en normal mens (jag blödde ovanligt lite).

Men efter den mensen så har jag haft flytningar med ljusrött blod i snart 1 månads tid. Eller jag misstänker att det är flytningar för det är mer rinnig konsistens än vanlig mens.

Ringt till min barnmorska (som tidigare hjälpt mig med störtblödningen)
Som bara säger ta det lugnt, tänk på annat det här har vi pratat om förut. Det handlar om att du måste föröka varva ner, du är för stressad.

Nu igår så har jag börjat få ont till vänster om ryggraden ovanför höften och undrar om det har något samband?

Fast skulle jag ha ont i äggstocken så skulle det väl även värka i magen?

MVH Erika :)

Annons:
Aleya
2016-10-22 22:52
#1

Ursäkta… men barnmorskor borde enligt mig vara bannlyst att ge råd gällande problem med mens och sådant. För ofta så får man inte nått vettigt råd gällande problem vid mens när man är hos en barnmorska. Ring till gyn istället och prata med en gynekolog istället, dom är till för dessa problem. Du verkar ha haft ett rent helvete med din mens som det verkar. Och du ska inte behöva lida mer. Så ring gyn och berätta dina problem. Och blir du sämre med smärtan så åk in till akuten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gickan87
2016-10-22 22:56
#2

Barnmorskan är tyvärr den enda jag haft att vända mig till då jag bor på liten ort och inte haft tid/tagit mig tid att ta mig in till större sjukhus.

Alltid tänker man ju att "det går snart över" och då dras det hela ut ännu mer..

MVH Erika :)

Aleya
2016-10-22 23:10
#3

#2 förstår det. Men ibland måste man tänka på sin hälsa mer än vad man har tillgång till. Hade själv problem i flera år och allt barnmorskan sa var att det är normalt. Men det var det absolut inte. Det var tecken på endometrios. Jag hade kunnat slippa ÅR med lidande om jag bara fått rätt hjälp. Men jag var tvungen att själv lista ut vad som kunde orsaka mina problem. Och det gjorde jag efter att ha träffat en annan person som hade diagnosen endometrios och sa sina symtom till mig. Det tog ca 15 år att få en diagnos. Så för din skull: sök gyn. Man ska inte behöva ha problem i år och dagar. Låter kanske grymt att jag dissar barnmorskor, dom är bra på barn och preventivmedel och ge råd på detta. Men problem med mens är inte nått dom är bäst på oftast om dom inte har läst på mycket om. Minns själv att för dom var det bara bra att det inte var cellförändringar hos mig sen släppte dom att ens kolla vidare saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gickan87
2016-10-23 05:46
#4

Ringer gyn på måndag. Vaknade just i en blodpöl :( Så nu är tydligen syörtblödningen tillbaka igen, yey :'(

MVH Erika :)

Åsa S
2016-10-23 08:25
#5

Japp jättebra att gå till gyn det finns ju många saker som kan orsaka blödningar ex. myom och ofta går ju sånt att åtgärda.

Aleya
2016-10-23 09:49
#6

#4 fy vad tråkigt. Lider verkligen med dig. Men bra att du ringer gyn och kanske kan få lösning på detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: