Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1795 ggr
Sparven88
10/22/16, 2:39 PM

Läckande bröst

Jag slutade amma min son för ganska exakt ett år sen, imorse upptäckte jag att det kom lite genomskinlig vätska från ena bröstet när jag klämde. Någon som har varit med om det? Jag gjorde ett gravtest för tre dagar sen (av andra orsaker) vilket var negativt så jag vet att jag inte är gravid. Använder hormonspiral i nuläget. Suttit i sen nov förra året.

Annons:
[Gift]
10/22/16, 3:06 PM
#1

#0 
Tyvärr är spiral inte säker alltid. Utan flera kvinnor har blivit gravid när dom har haft spiral. Så du kan vara gravid fast du har en. Och då kan urintestet vara negativt. Säkrast är att boka tid för ett ultraljud. Kvinnohälsa har så dom kan göra ultraljud. Googla " Kvinnohälsa och där du bor" så får du säkert upp kvinnohälsa närmast dig.

obstitant
10/22/16, 3:55 PM
#2

Även om det inte är den vanligaste förklaringen så KAN klar vätska ur bröstet vara ett symtom på bröstcancer, så jag skulle kolla det omgående. (Och även kolla upp andra tänkbara förklaringar såklart.)

Honestyisdead
10/22/16, 5:07 PM
#3

Har läst något om att det kan vara hormonrubbningar när man läcker från brösten. 

Såvitt jag vet är ett sällsynt symptom på cancer blodblandad  vätska.  Inte bara vätska. Så det hade jag inte alls misstänkt.

Aleya
10/22/16, 5:31 PM
#4

Jag tänker också att du måste kolla upp detta. Var nyligen på en föreläsning med en ung kvinna där det hade kommit vätska ur brösten och samtidigt funnit en knöl i bröstet. Det var cancer. Så kolla upp detta skulle jag råda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
10/22/16, 5:50 PM
#5

Jag tycker också att det ska kollas upp.

Själv har jag haft läckande bröst ända sedan sonen föddes för 32 år sedan😉 Det försvann när jag kom i klimakteriet.

Så det kan vara helt ofarligt också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
10/22/16, 7:58 PM
#6

Jag har haft det med, många år efter amning. Blev undersökt för alla möjliga otrevligheter som bröstcancer, hypofystumör, skölkörtelhormonrubbning mm och det var inget av det utan förmodligen stress. De sa att det oftast är ofarligt och framförallt om det är klart eller mjölkfärgad och inte luktar illa så brukar det vara ofarlugt, men kolla för säkerhets skull.

Annons:
OlgaMaria
10/23/16, 12:39 PM
#7

Tänker att det kanske skulle kunna vara en biverkning av hormonspiralen? Det finns inte som en känd biverkning men finns en del om man googlar på det på svenska och engelska. Men mest anekdotiskt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sparven88
10/24/16, 10:42 AM
#8

Tack för alla svar. Den genomskinliga vätskan gick åt det gröna hållet men nu verkar det som att det slutat. Ska dock ringa BM och höra med dem ändå, för säkerhets skull :)

Sparven88
10/26/16, 4:21 PM
#9

Pratade med bm som sa "Oj. Då måste du ringa VC".. Har varit på vårdcentralen idag. Blir en remiss till mammografi, då hon hittade en körtel som var större än de andra. Jag hoppas att det inte dröjer allt för lång tid innan jag får veta. Man får ju alla möjliga tankar i huvudet..

OlgaMaria
10/26/16, 4:29 PM
#10

Grönt låter ju lite oroväckande? Känner dig dig frisk förresten? Tänker på förkylningar och sådant alltså.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aleya
10/26/16, 4:42 PM
#11

#9 bra att du kollat upp det. Jag hoppas att det är okej allt. Men man kan få knölar också i brösten som är olika hårda beroende på vilken del av menscykeln du är i.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sparven88
10/26/16, 5:05 PM
#12

Frisk för övrigt. Eller ja, förkylningar men jobbar på förskola så anser inte det vara så konstigt.. Antar att de måste skicka vidare även om de känner minsta lilla. Vad jag har läst på nätet så är det väl mer allvarlogt om det kommer klar eller blodblandad vätska. Men, dumt att läsa för mycket där. Ska försöka att släppa det iaf..

OlgaMaria
10/26/16, 5:22 PM
#13

För grönt kan ju tyda på ett väldigt aktivt immunförsvar - det är döda immunförsvarsceller som färgar snoret gult och grönt vid förkylningar. Kan ju hända att något behövde rensas ut i brösten också, hehe, men det är väl bra att du kollar upp det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Aleya
10/26/16, 5:24 PM
#14

#12 släpp detta ett tag. Det är aldrig kul att hitta knölar och inte veta vad det är och bara vänta på svar. Men det är ju lätt att säga vet jag. 😐

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sparven88
11/3/16, 10:21 PM
#15

Imorgonbitti är det dags för mammografi. Bröstet har slutat att vätska sig i alla fall. Hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan provsvaren kommer.

Honestyisdead
11/3/16, 11:36 PM
#16

Lycka till imorgon.

Sparven88
11/4/16, 9:55 AM
#17

Mammografin genomförd. Allt såg bra ut, där fanns inga avvikelser. Tack och lov.

Aleya
11/4/16, 12:28 PM
#18

#17 skönt att läsa. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/4/16, 1:00 PM
#19

#17 Så bra :)

Upp till toppen
Annons: