Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 875 ggr
Tina_93
2016-10-18 14:24

Svullnad i ansikte

Hej,

sedan i våras har jag fått någon slags hormonrubbning. Jag har haft perioder utan mens och perioder med mellanblödningar non stop - vattenfall. Det störtats bekymret är att det verkar som om jag har ägglossning två till tre gånger i månaden…jag blir hur varm som helst, kan inte sova och mitt ansikte svullnar upp till en fotboll. Nu snackar jag inte lite svullnad utan extremt - så pass att jag inte vågar visa mig för allmänheten. Jag har även problem med migrän.

Jag har kontaktat en privat gynekolog - som klart inte tog mig på allvar pga min unga ålder (23). Jag har även sökt vård på kvinnoklinik genom en läkare jag känner som kunde remittera mig. Tyvärr blir jag ständigt tvungen att boka om den tiden eftersom de kallar mig exempelvis då jag har obligatoriska utbildningsmoment, tentor osv.

Undrar om det finns någon därute med liknande erfarenhet av hormontokighet eller någon som har tips på vad man kan göra när man svullnar upp …

Annons:
Honestyisdead
2016-10-18 14:32
#1

Låter väldigt märkligt. Du får se till att gå till kvinnokliniken nästa kallelse eller ringa och boka tid per telefon. Du kan ju inte tentor hela tiden.

Åsa S
2016-10-19 11:15
#2

Se till att boka tid nu, och strunta i ifall du har tentor och liknande det kan ju vara något farligt du går runt med, man vet ju aldrig innan man blivit undersökt.

Aleya
2016-10-19 12:22
#3

Gå för sjutton. Bokar du om för ofta så tar dom tillslut ur dig ur systemet. Jag brukar också dra mig för att gå till läkare då jag jobbar. Men gyn går jag alltid till då jag har endometrios och vill ha koll på min sjukdom. Så ts sluta skjut upp detta. För det låter allt annat än normalt det du upplever.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: