Annons:
Etikettoff-topic
Läst 744 ggr
vendelay
2016-10-17 20:18

Vad tänker du om:

Detta är helt OT. Jag radar upp några ord här nedanför och skulle vilja veta vad så många som möjligt tänker när de ser orden. Det kan vara känslor, adjektiv, platser osv. Gör inget om ni skriver enskilda ord eller hela meningar. Skulle vara jättetacksam för allas hjälp! Glad Syftet är lite olika men ni kan tänka på orden i samband med bland annat företags-/organisationsnamn, kurser/föreläsningar och liknande.

Kattvakt / Kattvakten

Kattvakteri / Kattvakteriet

Kattpasset / Kattpassaren / Kattpassar'n

Skriv gärna vad ni tycker om varje ord (även om ni tycker samma om alla ord), om de känns positiva / negativa / neutrala för er, hur ni helst skulle vilja böja ordet (vakt, vakten, vaktaren osv).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Honestyisdead
2016-10-17 20:30
#1

Gillar inget av orden mer än "kattvakten". Det är det som känns rätt av någon anledning.

vendelay
2016-10-17 20:34
#2

#1 Tack! 🐱

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

malinal
2016-10-17 20:42
#3

Tänker: Vakten/vakteri=säkerhetsvakt Kattpasset=antingen ett faktiskt kattpass för resande katter eller mer "jobbpasset"=något negativ i tonen (beroende på hur man trivs på sitt jobb såklart) Kattvakt känns som ett uttryck gemeneman mest använder sig av och något alla kan relatera till = ordvalet jag föredrar

Juvela
2016-10-17 20:45
#4

Kattpasset associerar jag med jaktpasset. Klingar fel helt enkelt. Då låter kattpassar'n bättre, om än inte helt bra.

Kattvakteri låter väldigt sterilt och stelt på något vis. Den bestämda formen låter bättre, mjukare, men fortfarande inte helt hundra.

Jag utgår ju nu bara från att du vill ha något med en positiv ton, vilket i och för sig inte behöver vara fallet.

Får nog hålla med Hera om att Kattvakten är det ord som känns mest rätt. Kattpassaren/r'n kan låta mer mysigt och familjärt, så det beror på vilken image och väg en vill ta. Det är ju så mycket mer än bara namnet/ordet i sig som spelar roll.

vendelay
2016-10-17 20:51
#5

#3 Tack för utförligt svar!

#4 Ja, jag vill ha ett positivt namn precis som du antog. Tack för dina tankar!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tiger tok
2016-10-19 06:57
#6

Kattvakten känner bäst, men inget bra namn på ett företag tycker jag?! Då tycker jag kattpassar'n är bättre, låter mjukt och trevligt!!

Annons:
[Devya]
2016-10-19 07:42
#7

Kattvakten låter bäst.

Kattvakteri får mig genast att tänka på slakteri så inga bra associationer där för mig.

Kattpasset finns ju redan. Kattpassar'n ser ut som en släng mellan svenska och engelska tack vare apostrofen. Det ser alltså inte bra ut alls i mina ögon. Kattpassaren låter lite väl klumpigt.

vendelay
2016-10-19 09:08
#8

#6 #7 Tusen tack! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
2016-10-19 12:24
#9

Kattpassarn gav mig ett stort flin. Låter så norrbottniskt och fint för mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
2016-10-19 12:45
#10

#9 Tack 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Scorpio97
2016-10-19 17:33
#11

Gillar Kattpassar'n bäst, det känns mer oformellt och hemtrevligt/mysigt/tryggt. Annars Kattvakten eller Kattpassaren. Precis som någon annan skrev så beror det ju på lite vilken signal man vill utstråla också. Men dom tre orden är mest positiva enligt mig. 

Kattvakt och Kattpasset är neutrala. Kattvakteri samt Kattvakteriet låter konstigt/negativt, och jag tänker först på ett säkerhetsföretag eller liknande.


//Jessie

vendelay
2016-10-20 00:18
#12

#11 Tackar! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: