Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 9370 ggr
Fridaaaa
2016-10-15 12:56

Så att trosorna inte syns?

Dum fråga kanske, men vad för trosor tycker ni är bäst under tights/tighta träningsbyxor? Tycker det är svårt att hitta som inte syns under :P syftar nu på kanterna.  För tycker det är skitfult när de syns  :P

String är uteslutet; )
Och ej silkeslikt tyg

Använder hotpants och hipster nu men kanterna syns :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Myrra
2016-10-15 16:38
#1

Pierre Robert design by WhyRed, Invisible Hipster, 129 kr.

Tycker dom är toppen!

Fridaaaa
2016-10-15 16:38
#2

#1 Tack men tycker inte det märket är värt sitt pris, ej nöjd med deras trosor, tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[thildaaaa]
2016-10-15 17:11
#3

Provat sloggi? De har sömlösa, kan funka kanske? Det märket är ju i alla fall kvalité :) jag har upplevt att det finns risk att de rullar upp sig, speciellt billigare märken som är sömlösa. Men sloggi funkar bättre :) så länge du inte går å drar upp byxorna hela tiden kanske?

Fridaaaa
2016-10-15 17:13
#4

#3 De är "silkiga" i materialet vad jag sett :( 

Jag går inte och drar i byxorna :) Behöver man det, sitter byxorna inte bra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[thildaaaa]
2016-10-15 17:19
#5

Joo de är sant, lite så är de väl… tror de är svårt å hitta några i bomull som itne syns och itne är string. Just för att bomull nog repar upp sig utan ordentliga sömmar. Nog därför sloggi använder sånt material. Jag gillar det materialet dock :) tunt och bra, inte instängt eller så

Fridaaaa
2016-10-15 17:23
#6

#5 Jag tycker att silkiga inte är sköna, samma med string, är därför. 
Tycker personligen inte bomull tex blir instängd :) 

Mjo märkt att de flesta har det materialet :( Tråkgit för mig, för fixar verkligen inte att ha det, köpte från bland annat nwebody men aldrig mer. Försökte vänja mig men gick verkligen inte :/ Aldrig gillat plagg i såna material tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sindri
2016-10-15 18:17
#7

Syntet i trosor och kalsonger borde vara förbjudet! Så himla läskigt! Kan inte ens ha 5% elastan så jag måste sy mina trosor själv.

Häromdagen hittade jag hipsters hos H&M, ett fempack för 149:- i 100% bomull!!!! Det var typ Halloween-tema, med glow-in-the-dark och skelett, men de hade väldigt tunna kanter. Köpte inte så jag vet inte om kanterna rullar upp sig.
Tycker inte det gör så mycket om en helt vanlig troskant syns under träningsbyxor. (String ser lite för intimt ut däremot)

Fridaaaa
2016-10-15 18:20
#8

#7 Nej så olika vad man tycker :)  Jag avskyr verkligen när det syns xD haft det så nu, och nej usch avskyr det när det syns xD

Finner jag inga bra trosor, får jag försöka hitta långt linne i funktionstyg vilket jag inte hittat än hmm

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sindri
2016-10-15 18:24
#9

Tror inte du kan hitta några trosor utan kant, de måste sitta åt, då måste det vara någon form av resår och det syns.
Jag har sett många som har shorts utanpå tajta träningsbyxor, det kanske beror på att de tycker som du?

Fridaaaa
2016-10-15 18:25
#10

#9 Finns trosor som inte har sömmar på sidorna och så, räknas som "utan kant" :) 

Ja kan vara, ingen aning, jag personligen tycker inte det är speciellt snyggt, men kanske efter tycke och smak hehe :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2016-10-15 18:47
#11

Jag har nog inte ännu lyckats hitta vanliga trosor som inte syns under träningsbyxor. Jag har på mig strings just pga den orsaken. Säg till om du hittar något som inte syns! :)

vendelay
2016-10-15 19:27
#12

Förlåt om någon redan sagt det, orkar inte läsa igenom tråden, men jag har några trosor från Twilfit som är så himla bra. Jag vet inte vad modellen heter, det är såna som är ganska stora, nästan som kalsonger. Inte såna som går på halva rumpan utan så att troskanten hamnar under rumpan, om någon förstår vad jag menar. De har en ganska "lång" spetskant både i midjan och i ljumskarna som gör att de faktiskt inte syns alls.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

smellcaramell
2016-10-15 20:39
#13

trosor med en bredare spetskant nertill syns inte alls/mycket lite under tajta kläder. exempel: http://www.lindex.com/m/se/underklaeder/trosor/7455478/Classic-regular-trosa/?styleId=88308304

Annons:
vendelay
2016-10-15 20:55
#14

Det är typ såna som #13 länkar till som jag menar, ungefär.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

VilmaA
2016-10-15 22:16
#15

H&M's hipster trosor med spets är de bästa jag vet!! I jeans har jag dom vanligt men drar upp dom lite i tights, då syns de inte alls enligt mig.

+ tycker dom är skitsnygga men också hemskt bekväma

http://www.hm.com/se/product/36871?article=36871-J

Victoria's Secrets hipster trosor är också bra. I ❤️ Hipstertrosor

Dexterr
2016-10-15 22:48
#16

Ska finnas trosor på h&m som är utan kant. Köpte såna när jag hade en tunn klänning på mig nyligen. Väldigt bekväma, nästan som att inte ha något alls haha :P Orkar inte leta upp på deras hemsida så du får leta själv :) men det finns där iaf!

Fridaaaa
2016-10-15 23:02
#17

#16 kollat där men bara funnit i sån glansigt :( #15 Tack ska kolla demed :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annielle
2016-10-16 19:03
#18

Om det är svårt att hitta bekväma och "osynliga" trosor kan du ju kanske testa att bara köra utan trosor?!?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[xMondSy]
2016-10-16 20:46
#19

Ingen annan har tipsat om det, men har du prövat att köra utan underkläder? Jag brukar springa runt hemma i mina joggi/träningsbyxor och det oftast efter duschen utan trosor för jag finner det onödigt att ta på :)

Honestyisdead
2016-10-16 20:49
#20

#19 läs #18

Annons:
Fridaaaa
2016-10-16 22:51
#21

#18 & #19  Nej utan trosor är det inte på tal om :) Usch ännu värre.
Tack ändå :) 

Trosor blir på oavsett.
Annars får jag försöka hitta ett långt linne i funktionsmaterial , dock inte lätt men får bli det annars som döljer.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2016-10-16 22:56
#22

Vad spelar det för roll om troskanten syns?  Det är ju inte direkt en hemlighet att vi använder det trosor. Känns verkligen som ett ickeproblem.

Fridaaaa
2016-10-16 23:06
#23

#22 Skrev ju det i #0? Jag tycker det är extremt fult och vill inte att det ska synas :) 
Nej alla tycker vi olika, jag vill inte att det ska synas i alla fall.  Försökt vänja mig på gymmet men icke.

Så vill ha såna trosor som i princip inte syns/inte syns alls under, eller långt funktionslinne som döljer helt enkelt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2016-10-17 07:18
#24

#23 Tror nog det är nästintill omöjligt att hitta trosor, som inte är strings som inte alls syns då man har på sig träningsbyxor. Det kommer alltjämt att synas lite.

Finns annars väldigt långa linnen på h&m. Jag brukade använda sådan på gymmet då jag hade mens.Det kändes liksom tryggare på något sätt.

Annielle
2016-10-17 08:07
#25

Du kanske ska fundera på att använda andra träningsbyxor som inte är så tighta att trosorna syns igenom då…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Fridaaaa
2016-10-17 09:51
#26

#24 Lite lite bryr jag mig inte om. Men ska inte synas så att det syns tydligt. Om det syns när man kommer riktigt nära bryr jag mig inte om.
Inte hittat några funktionslinnen där. Bara bomull (tror jag det är?) och liknande och det har jag testat men jag föredrar i funktionsmaterial som andas mm :) 

#25 Jag trivs inte med att träna med lössittande byxor på gymmet. Och de byxorna jag har sitter bra. Men så är det ju ofta med tights/leggings mm, att det kan synas även om de sitter bra byxorna.
Då letar jag hellre upp ett långt funktionslinne som sagt som döljer.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vanja
2016-10-17 11:54
#27

Inte för att vara den som är den, men alltid när du startar en tråd om vill ha råd om något så är de aldrig ett enda svar som duger. 
Kanske är du för kräsen för oss enkla skribenter? :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Fridaaaa
2016-10-17 11:56
#28

#27 Sällan något "Inte duger".
Och fattar inte vad som nu är fel? Bara för att ag inte vill ha en trosa som inte är skön?  Att jag hellre väljer annat alternativ  än det jag inte tycker är skönt? Fattar inte? Och även förslag jag ska kolla upp?
Bra om man läser innan man tjafsar och dra upp gammalt eller saker som inte skett i tråden. Pallar inte med onödiga kommentarer eller onödigt tjafs ärligt talat, speciellt itne när det är obefogat.

Anser inte att man är kräsen heller bara för att man inte tycker om vissa plagg. Då skulle alla vara det. Tror ingen tar på sig något de tycker inte är skönt eller snyggt. Utan finner andra lösningar, vilket även jag skrivit att jag kommer göra om jag inte finner det jag är ute efter. Dvs inte ett enda förslag som "inte duger" i tråden för 5 öre.

Blir faktiskt sårad när man drar till med såna kommentare, och börjar tjafsa, istället för att svara eller scrolla förbi… Och det blir ju inte bättre av att dra upp gammalt om och om igen ehller och fortsätta älta det liksom, hjälper ingentin och bidrar inte till något annat än negativ stämning

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vanja
2016-10-17 15:34
#29

#28 Fast jag menade inget illa. Regerade bara på att jättemånga försöker hjälpa eller ger tips men inget verkar duga, och att det ofta är så. 
Hade ingen aning om att du skulle göra en stor grej av det, eller att du var så känslig. Så de bästa är nog om det här blir de sista inlägget för mig i den här tråden. 
Lycka till!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Fridaaaa
2016-10-17 15:55
#30

#29 Var inte skriver på något direkt snällt sätt i alla fall.

"verkar", ja det är inte så ialla fall att de inte duger. "inte duger" är något helt annat.
Därför att jag är så sjukt trött på att det ska dras upp, istället för att gå vidare. Fattar liksom inte vitsen med det hela. Speciellt inte när ingenting skett.

Jag är inte känslig, bara sjukt lack på det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2016-10-17 16:05
#31

Fast det är ju inget gammalt folk drar upp. Det sker ju i tråd efter tråd om och om igen. Så nog sker det.  Det är alltid samma sak och väldigt många har påpekat det för dig. Ändå ser du inte det.

Samma sak i tråden inne på relationer där du ber om tips på present till din pojkvän. Massor av förslag men av olika anledningar passar det inte.

Jag förstår att folk reagerar. Är inte bara du som är trött på det uppenbarligen.

vendelay
2016-10-17 17:38
#32

De som jag o smellcaramell tipsade om då? Hittar ingen respons på de trosorna? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
2016-10-17 17:49
#33

Ok, men hoppas att du hittar något/några bra långa funktionslinnen då, det borde ju gå.

Lycka till!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Gaara
2016-10-17 20:23
#34

Måste det vara snyggt när du är på gymmet och tränar? :) Du är väl ändå där för att bygga muskler/bättra på konditionen. Inte för att se snygg ut. :)

Annons:
carro.
2016-10-20 08:25
#35

Visst kanske det inte är så värst snyggt med troskanter som syns men det beror ju lite på var man är. På t.ex ett gym eller i joggingspåret behöver man kanske inte vara så snygg heller. Det är ju inte som att man går klädd så på ett bröllop eller finare tillställning. Men folk som tränar skiter väl i hur andra ser ut som också tränar. Såvida det inte är någon väldigt extrem avvikelse. Och nej troskanter är inget konstigt.

Annielle
2016-10-20 16:08
#36

#35

Man är ju olika vad man tycker och bryr sig om, vissa tittar ju jättemycket på andra på gymmet och bryr sig väldigt mycket om vad de har på sig själva och ser ut (mer än vad de bryr sig om vad andra har på sig och ser ut oftast)

Man kan ju känna sig säkrare och mer avslappnad om man trivs i sina kläder och hur man ser ut, vilket gör att man kan fokusera mer på träningen än  ev tankar på att man inte trivs i sina kläder/känner sig ful osv..

Hur folk klär sig och bryr sig om utseende på gym/vid träning över lag är ju olika beroende på vad det är för gym man tränar på också.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Ribessa
2016-10-30 16:58
#37

Jag är precis som du i det, jag hatar silkigt material då jag ryser av tanken pga hur instängt det är för denna där nere. String tycker jag inte heller om då jag tycker det är obehagligt (och HEMSKT när man ska träna! Vilket skav det kan ge, ajaj!) men jag har ett par "halvstring" tror jag det är från Twilfit jag älskar, Så sjukt sköna, de har dock en liiiten spetskant men jag finner dem faktiskt ganska osynliga, inget silkigt material där inte!

Upp till toppen
Annons: