Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 675 ggr
alehajo
2016-10-04 19:00

Märklig mens?

Hej

Fick en mens igår som vart väldigt konstig i konsistensen..
Har menskopp och igår kväll när jag tömde den var det en väldigt geleaktig konsistens på mensen. Det var liksom en enda stor fast geleklump och jag kunde vända koppen upp och ner och skaka den utan att det rann ut. Färgen var som vanligt, lite mörk.

Idag när jag tömde var det istället klarrött blod, som vatten, saknade helt den lilla "seghet" som normalt brukar finnas i blod, för blod brukar ju vara lite tjockare än vatten..

Vad är det som händer? Är det normalt att det pendlar så?

Annons:
OlgaMaria
2016-10-04 19:49
#1

Mens är ju livmoderslemhinna som ska ut så det kan ju hända att typ allt lossnade och kom på en gång denna gång. Man ska inte jämföra mens med blod då mens består av blod och massa annat, och kan ha väldigt olika konsistenser beroende på sammansättning just där och då - dvs det förändras hela tiden och behöver inte vara lika varje månad eller varje dag eller timme.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gaara
2016-10-04 19:51
#2

Skulle nog säga att det är fullt normalt. :) Min mens brukar variera mellan gångerna och även under en och samma mens. :)

Sundaychild
2016-10-04 19:52
#3

Samma här, ibland stora slemklumpar, ibland mer flytande. Skulle inte tro att det är något att oroa sig för.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Upp till toppen
Annons: