Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1299 ggr
Snows
2016-10-01 22:25

UVI, svamp?

Hej! Har några funderingar kring min situation, blir ett långt inlägg..! Har denna vecka upplevt problem där nere som jag inte riktigt förstår mig på.. Det har svidit kring slidöppningen, ibland högre upp än så, och sen har det svidit precis i slutet av när jag kissat. Har kännt mig lite kissnödig nästan hela tiden och plötsligt blivit extremt kissnödig, nästan satt jag inte kunnat hålla mig, även om det inte kommer så mycket. Springer alltså ofta ofta på toa! Känns såklart jättejobbigt, har inte velat lämna hemmet pga tänk om jag kissar på mig.. Det verkar som jag har uvi, men det som förvirrar mig är att jag har inte alltid dessa symtom.. Det har oftare varit värre på morgnarna än senare framåt kvällen, vissa dagar är nästan helt normala så jag börjar då tänka att det gått överför, men sen kan det göra ont igen morgonen efter.. Nu ikväll började mina trängningar igen + sveda vid slidöppningen, trots att det var hyffsat okej imorse, och nästan bra igår? Kan en och samma infektion yttra sig så, eller är det flera som kommer på varandra? Är det ens uvi? Det svider som sagt även ibland nedtill konstant, som om det vore Svamp eller så, detta har också kommit och gått. Har haft det även när jag inte haft det andra osv.. Har ej varit och testat mig, ville avvakta några dagar först, och sen var det ju nästan över så då kändes det inte nödvändigt längre.. Men sen idag kom det smått tillbaks igen, dock inte lika illa som när det var som värst. Fortsätter det så får jag söka hjälp nästa vecka, men tänker vad andra har för erfarenheter, om någon kanske upplevt något liknande? Har också varit sjuk på andra sätt, halsont osv, och är fortfarande, om det påverkar. Har aldrig haft uvi innan. ;/

Annons:
[Giiisella]
2016-10-01 22:52
#1

Låter som UVI enligt mig. Gå till vårdcentralen och lämna kissprov, det är lätt gjort. Behandling behöver du i så fall, inget bra att gå med obehandlad UVI. UVI blir du inte frisk från en dag, får en ny infektion, blir frisk en dag, får en ny, utan det är i så fall samma infektion skulle jag tro. Det finns receptfria läkemedel för behandling av Svamp på apoteket, det kan du ju prova om du tror att det är Svamp. http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Svampinfektion-i-underlivet/

Snows
2016-10-02 00:02
#2

Jo jag borde väl göra det. Brukar alltid dra mig från att söka vård, och stod på 1177 att man kan avvakta upp till en vecka så tänkte därför göra det. Men är det fortfarande såhär på måndag så bokar jag nog en tid. Har aldrig blivit utredd för Svamp tidigare heller, så är bara en tanke jag hade. Men får se om det håller i sig också, känns redan igen mycket bättre! Blir förvirrad över att det fluktuerar så mycket bara.

Carrolinline
2016-10-02 01:25
#3

Äter du ppiller och skjutit upp mensen kan man får sveda kli där nere också , hänt mig då jag sköt upp den en månad mer än vad jag brukar och de gör jag inte om fler gånger för det gjjorde ont :)

[Giiisella]
2016-10-02 05:25
#4

#2 Ja gör så. I väntan på måndag kan du ju köpa transbärsjuice och försöka dricka mycket av, kan även hjälpa mot UVI ☺️

Snows
2016-10-02 12:27
#5

#3 Åh det lät inte kul! Äter inte ppiller men ska komma ihåg det om jag skulle börja :) #4 Det ska jag, druckit det en del under veckan men borde köpa mer, insåg också att jag tycker om tranbärsjuice ^^ Men idag känns det faktiskt nästan helt bra än så länge! Jag hoppas det håller i sig denna gång :) Tack för era svar!

[Devya]
2016-10-02 13:32
#6

#5 Se dock till att köpa transbärsjuice som har väldigt lite socker. Ju surare, desto bättre. :)

Annons:
Snows
2016-10-02 16:31
#7

Ska tänka på det! :)

Vrilen
2016-10-02 20:07
#8

Ctron vatten lindrar lite för mig så kanske värt att testa också

OlgaMaria
2016-10-03 10:38
#9

Det låter som uvi och det kan ju vara helt naturligt att det går fram och tillbaka. Under natten hinner bakterierna föröka sig i och med att du inte kissar på länge då. Det verkar som att du håller på att bli kvitt infektionen men du borde köra på hårt med alla huskurer du kan för att verkligen bli av med det och så att du får slippa antibiotika. Örtteer, tranbärsjuice, citronvatten, hett vatten, mycket vatten, dricka lite bikarbonat, lite saltvatten, skippa socker, varm vetekudde över urinblåsan, persilja, vitlök, probiotika. Sen finns det jättebra och effektiva tillskott man kan köpa för att enkelt motverka de där bakterierna, tex Uva-ört eller Uva-Maskros plus.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snows
2016-10-04 19:40
#10

#9 När man tänker på bakterierna på det sättet så verkar det rimligt att symtomen ter sig på detta sätt! Och tack för tipsen! :) Det har känts bra nu idag och igår, försöker ju hela tiden känna efter jättenoga vilket istället kan få mig att inbilla mig saker..! Men var inte till läkaren iallafall pga kändes ju bättre. Har ej heller behövt stiga upp de senaste nätterna! Ska iallafall fortsätta med huskurer ett tag till. Tack för era bra tips! :)

OlgaMaria
2016-10-04 19:44
#11

Bra! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annielle
2016-10-05 16:56
#12

Håller med OlgaMarias råd totalt! Antibiotika behövs inte om det inte är en väldigt kraftig Uvi, Uvi går vanligtvis över av sig själv utan antibiotika, det tar bara lite längre tid, men det är det väldigt värt att det får ta om man slipper ta antibiotika.

Förutom att antibiotika är väldigt dåligt att ta av många olika anledningar ökar det tyvärr även risken för nya urinvägsinfektioner….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: