Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 729 ggr
Kirnzy
2016-09-27 17:12

Missfall

(Vet inte riktigt vilken kategori det här ska ligga) Märker man tydligt om man får ett missfall? Alltså om man jämför med vanlig mens.. Typ om man kan bli gravid utan att veta det och sedan få missfall utan att veta det? Eller märker man att man får missfall även om man inte vet att man är gravid? Undrar bara, inte av någon speciell anledning.. Och hittar inte så mycket när jag googlar..

Annons:
[dynamitella]
2016-09-27 17:13
#1

Det beror på hur långt gången du är, och det är högst individuellt. Det finns kvinnor som fått missfall utan att veta om att de var gravida, och genomgått något mycket traumatiskt och hemskt. Medans andra kan genomgått missfall och misstagit det för mens.

Honestyisdead
2016-09-27 17:15
#2

Precis som #1 skriver kan det hända utan att man märker det.

Kirnzy
2016-09-27 18:13
#3

Men om man får missfall utan att man märker det, alltså om man misstagit det för mens, hur vet man då att det har hänt? Hur vet man att vissa gör det? Kan man på något sätt se det senare? Antar att man inte kollar upp det om man tror de bara är mens.. Men ja individuellt är det ju och tänkte om man inte var så långt gången då också :)

Sundaychild
2016-09-27 19:21
#4

Jag har fått missfall både i vecka 9 (plus minus nån vecka, är så pass länge sedan så jag minns inte exakt) och några dagar efter att jag borde fått mens. Jag vet att jag var gravid även den gången för jag hade faktiskt hunnit göra ett graviditetstest. Däremot upplevde jag det som en vanlig mens. Den i vecka 9 var verkligen sedan något helt annat… blödde som en slaktad gris och hade smärtor from hell. Svor på att aldrig ha sex mera. Men det är som sagt länge sedan. 😃

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Em_
2016-09-28 19:55
#5

#3 En del hinner göra ett positivt graviditetstest, men sen kommer det ändå en blödning ungefär när mensen skulle ha kommit. De vet ju att de var gravida och att blödningen är ett tidigt missfall och då är det inte orimligt att det händer personer som inte hinner testa sig också. Graviditetshormonerna försvinner inte i samma sekund som fostret dör, men jag antar att man måste göra ett prov rätt fort om man vill bekräfta att man har fått missfall och inte vanlig mens.


OlgaMaria
2016-09-28 21:49
#6

Tidiga missfall är ju vanliga och kanske bra att de händer typ. Vad jag förstått det som är en del befruktningar inte livsdugliga och då kan det bli ett tidigt missfall. Jag är rätt säker på att det hände mig en gång då mensen var 3-4 dagar sen. Känslan var så lik från då jag varit gravid tidigare. Skulle precis köpa ett graviditetstest men då kom mensen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: