Annons:
Etikettoff-topic
Läst 775 ggr
Feliiciia
9/26/16, 8:53 PM

Bröstsmärtor

Vet inte riktigt vart jag kan vända mig, hittar inget på google så jag testar här. Jag är 14 år och har sen en tid tillbaka fått bröstsmärtor. Det är inte så ofta som det kommer, kanske 1 gång i veckan. Men när det väl händer känns det som en strålande smärta som känns som att det sitter i hjärtat. Det gör jätteont att ta djupare andetag och smärtan varar vanligtvis i någon minut. Någon som vet vad det kan vara? Kan tillägga att det inte kommer vid nåt speciellt tillfälle heller.

Annons:
smellcaramell
9/27/16, 6:57 PM
#1

Jag är 19 och kan få liknande ibland, dock lite "överallt" runt bröstet, alltså även på höger sida, långt ner, runt revbenen fast på ryggsidan o.s.v. Jag har fått det förklarat som så att det sitter små muskler lite överallt mellan revbenen som man använder när man andas och ibland kan man få kramp/sendrag i en sådan muskel och det är den smärtan man känner, vet dock inte hur sant det är men det är inte farligt om det är den sortens smärta, men om smärtan endast skulle återkomma på samma ställe skulle jag åka in och lika så om den skapar andra obehag så som andningssvårigheter och liknande

IaMiaMaria
9/27/16, 7:24 PM
#2

Bröstsmärtor ska alltid kollas upp, mår du inte akut dåligt så gå till din skolsköterska eller be dina föräldrar boka tid på din vårdcentral.

Har man ont då man tar ett andetag så kan det tala mer för muskler och ev inflammation i vävnaden mellan revben och bröstben. Men det ska ändå kollas upp. För har man en kronisk inflammation kan man behöva medicin för det.

Man ska inte ha ont i bröstet.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Feliiciia
9/28/16, 10:05 PM
#3

Oki, tack så mycket för svaren:)

Upp till toppen
Annons: