Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 2279 ggr
RoxannaS
2016-09-26 12:25

Ont i höger sida av magen

Jag har nu i några dagar känt av att de ömmat i höger sida av magen. De vill säga tjejmagen. Misstänker att de kan vara något med äggstocken eller något sådant. Sitter i den höjden. Gjorde en abort för någon månad sedan pga missed abortion. Fick i samband med det höra att jag har pcos. Vet ni om de kan påverka? Eller kan de vara en cysta? Om de är så vad gör man åt det? Eller vad kan de annars vara? Dålig erfarenhet av läkarvården. Vägrar ringa 1177. Men får aldrig någon bra hjälp av läkare så jag vill inte gärna gå dit om de inte verkligen behövs. Därför tänkte jag börja med att rådfråga er (Osäker på vilken grupp så ligger den fel ber jag om ursäkt)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Honestyisdead
2016-09-26 12:28
#1

Har du din blindtarm kvar?

Tjeja
2016-09-26 12:31
#2

Varför vägrar du 1177? Vad har du för erfarenhet av dem som skrämmer bort dig från att ringa dem?

Att ha ont/ömma på höger sida kan vara allt ifrån en ofarlig sträckning, till cysta i äggstocken till högrisk blindtarmsinflammation. Så jag skulle ändå vilja rekommendera 1177 eller ring sjuksköterska/distriktsjuksköterska på din vårdcentral och rådgör om du inte gillar 1177

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

RoxannaS
2016-09-26 13:40
#3

#1 Ja de tror jag. Vad jag vet i alla fall. #2 För att dem är ett pack idioter och aldrig kan komma med något vettigt. Antingen får man åk in till akuten eller ring vårdcentralen imorgon. Då kan jag lika gärna göra det självmant direkt istället. Helt värdelösa. Aldrig fått något vettigt ur dem. Känns bara meningslöst att sitta i telefonkö för att ändå veta vad man får för svar. En gång sa hon blodpropp åt en sträckt muskel. Hon var så säker så sa hon.. Dem borde skaffa ett nytt jobb.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2016-09-26 13:59
#4

Om man kollar symptomen på blindtarmen så stämmer inte så mycket av det Vanliga symtom på blindtarmsinflammation är: 1. smärta och ömhet runt naveln (har jag inte) 2. smärta i magens nedre högra del (de stämmer dock) 3. ökad smärta vid rörelser, hosta och nysningar (inte vad jag kommit på. Möjligtvis om jag böjer mig framåt) 4. illamående och dålig aptit (inte alls) 5. feber, ofta ganska låg, som kommer efter något dygn. (Inte vad jag vet, känner oftast när jag har feber) Smärtan i magen vandrar ofta ner från naveln till höger sida och blir efterhand intensivare. Kan inte påstå att de känns runt naveln är mer på höger sida bara. Lite bakåt ryggen möjligtvis. Men de känns mer framåt än bakåt så jag har svårt att gissa på njure också :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
IaMiaMaria
2016-09-26 14:17
#5

Du kan inte ha rester kvar sen aborten som kan skapa en infektion? Bara en fundering. Låter ju annars som äggcysta, men de brukar göra rejält ont då de spricker och inte bara ömma. Ägglossning kan ju också kännas ibland.Men allt är ju individuellt. Omöjligt att säga vad det kan vara utan blodprover och undersökning. Får du mer ont och får feber då behöver du söka vård

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

RoxannaS
2016-09-26 15:19
#6

#5 Var in på ultraljud i efterhand för att kolla just det och hon kunde inte se något kvar. De här har uppkommit så pass långt efter att de vore konstigt om de var en infektion från det. Gjorde även gravtest där också samt hemma. Båda negativa. Efter lite spekulerande från mig själv har jag kommit underfund med att de här har hänt förr. Samma sida. Samma ställe så jag tröck på en punkt på ryggen och de släppte i magen. Så de är nog en muskel i ryggen som strular igen… :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Aleya
2016-09-26 19:04
#7

#3 men en fundering: är det då bättre att fråga på internet där dom som svarar inte ens har nått med vården att göra? Du får gärna då förklara logiken i din tanke om du tycker att dom på 1177 borde byta jobb och är ett gäng idioter när du frågar folk HELT utan utbildning på internet. Om du är orolig så gå till en vårdcentral om det inte känns som det ska. Det är nog enklast än att sitta här och gissa på vad det kanske kan vara.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

RoxannaS
2016-09-26 19:11
#8

#7 Jag blivit så fruktansvärt illa bemött av 1177. Griniga kärringar som inte lyssnar på vad man berättar och sen bara viftar bort det. Har ringt dem så många gånger till ingen nytta. Då frågar jag hellre på ett forum där man kan få lite tips och idéer på vad de kan vara istället. Kanske har tur och möter på någon som känner igen beskrivningen. Så kan man söka på 1177:s sida och försöka spekulera själv.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aleya
2016-09-26 19:31
#9

#8 men vet du varför dessa sköterskor säger typ att du ev har blodpropp? För för något år sedan så var det en sköterska (nu var detta via vårdcentral) fått en ung kille som ringde in och klagade på typ bröstsmärtor. Hon rådde han att vila och återkomma nästa dag. Och det resulterade i att denna killen dog av att hjärtat slutade pumpa (kommer inte ihåg om det var infarkt eller om det var något annat fel) och hon blev anmäld. Så ja, jag kan absolut förstå om en sköterska med dom saker du beskriver antar att det kan vara en propp. Den måste ta det säkra före de osäkra. Så då kanske du förstår lite mer varför dom säger att saker kan vara allvarligare än vad dom är. Men fortfarande så är det ibland samma sköterskor som du pratar med då du ringer till din vårdcentral. Så egentligen är inte 1177 en så stor skillnad. Och ringer du 1177 på dagen så blir du kopplad till din egna vårdcentral. Så visst. Du avgör om du gillar dom eller ej. Men då vet du lite fakta bakom 1177.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: