Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 924 ggr
Soleii
2016-09-25 22:53

Spiral ont vid toabesök

Jag satte in en kopparspiral för ca 6 månader sedan. Jag vet inte om det hör ihop, men tror att det är sedan dess jag känner obehag att göra nr 2 på toa. Lite genant att berätta om men det gör alltså obt i buken när jag går… Kan det vara kopplat? Någon som upplevt samma? Fick även barn för 9 mån sedan. Tack för svar!

Annons:
[Toretto]
2016-09-25 23:22
#1

Det låter inte alls bra Har du pratat om det här med din barnmorska? Nu är jag ingen expert men det låter nästan som att spiralen sitter fel. Jag kommer ihåg första gången när jag satte in min koppar spiral och barnmorskan punktera min livmoder under insättningen 5 minuter efter hon hade satt in den började jag kräkas och jag slutade inte heller och jag svimmade nästan på toan av smärta och efter det hade jag det svårt under en längre tid. Hur fungerade insättningen för dig? gör det mer ont att gå på toa när du har mens? Och gör det ont i buken när du du går hela tiden eller kommer det och går?

Soleii
2016-09-28 12:48
#2

Oj! Nej, jag har egentligen inte reflekterat jättemycket över set förrän de senaste veckorna. Har tänkt komma på en drop in-tid men har varit svårt att få loss tid :( insättningen var bra för mig, första gången gled spiralen ut så fick sätta i en ny två månader senare :) ingen skillnad på mens eller inte, och känner ingenting när jag går utan bara när jag går på toa för att tömma tarmen…

[Toretto]
2016-09-28 17:34
#3

Du skrev att det gör ont i buken när du går det var därför jag undrade. Jag tycker verkligen att du ska gå till en barnmorska så du får det kollat så att du inte går runt med en spiral som sitter fel. Har du känt efter så du känner trådarna?

Soleii
2016-09-28 19:05
#4

Heh, lite pryd men med "går" menade jag "går på toa" :) Har inte känt trådarna på den här spiralen men hon klippte de korta… Ville mest kolla om det var någon bieffekt andra upplevt, sks försöka pallra mig iväg snarast. Tack!

[Toretto]
2016-09-28 19:52
#5

Jag förstår:) det jag menar är att man ska känna efter trådarna så man vet att den sitter där överhuvudtaget så den inte har hamnat någonstans den inte ska jag kanske var otydlig. lycka till!

Upp till toppen
Annons: