Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 831 ggr
Lolleee
9/25/16, 7:39 PM

Gravid????

För kanske 2 månader sedan hade jag en incident med mina p piller. Brukar ta den vid 7 varje dag men denna gång togs de vid 10/11 någon timme senare råkade min kille komma i mig utan kondom, var inte planen.. Finns det chans att jag är gravid? Har inte känt mig annorlunda än vanligt.. Btw.. Är 16 år och ätit p piller i snart ett halvår.

Annons:
IaMiaMaria
9/25/16, 7:44 PM
#1

Har man samlag så finns det såklart alltid en chans. Men om du äter p-piller så minskar den chansen och att du tog tabletten 3-4 timmar senare en vanligt ökar inte chansen. Om du tar en tablett 12 timmar senare än vanligt, dvs 36 timmar efter förra tabletten så ökar chansen att bli gravid.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Fridaaaa
9/25/16, 7:45 PM
#2

Om du menar samma dag, blir det inte minskat skydd de få timmarna emellan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/25/16, 7:46 PM
#3

Det brukar vara om man missar pillret med 12 timmar har jag för mig som skyddet försvinner.  Gå in på fass och läs om just ditt piller.

Honestyisdead
9/25/16, 7:47 PM
#4

För övrigt heter det risk och inte chans eftersom man ju äter p piller för att inte bli gravid ;) chans är något positivt. Här är det ju risk eftersom det är det du vill undvika :)

IaMiaMaria
9/25/16, 7:56 PM
#5

#4 Chans är inte fel, synonymt med gynnsamt tillfälle. Och om man glömmer p-pillret så blir det ett gynnsamt tillfälle för spermien att befrukta ägget, sen om man vill det eller inte har ju inte så stor betydelse.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Honestyisdead
9/25/16, 7:58 PM
#6

En graviditet är inte gynnsam när man försöker undvika det.

Annons:
Fridaaaa
9/25/16, 8:06 PM
#7

Håller med Hera
Chans = bra
Risk = dåligt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: