Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1123 ggr
[gulapelsin]
2016-09-18 17:38

förstört mitt hår eller?

jag är fullt medveten om hur dumt detta var, jag ville testa om jag kunde klippa håret själv och spara in pengar.

Jag har ingen kunskap om att klippa och jag har ingen fingerfärdighet tog bara en vanlig kökssax och satte upp båda sidorna av håret som i en tofs framför halsen/under hakan, såg ett youtubeklipp där en tjej gjorde det och de blev bra. Klippte iaf bort ganska lång bit det blev ojämnt så ville rätta till det lite men som sagt ingen fingerfärdighet. Det ser inte helt förfärligt ut, men ja antagligen väldigt ojämnt och så. Kan man gå till en frisör och be dem rätta till det ojämna så det växer ut rakt så att säga? det gör inget om dem måste klippa bort en bit till de växer ju ut men vill inte bli föör korthårig. kan försöka ta bilder och visa om det skulle vara till någon hjälp. Tack för tips.

(la ut samma på hår.ifokus men sett många ge bra tips här också så tänkte de var lika bra om de är ok)

Annons:
Honestyisdead
2016-09-18 17:43
#1

Klart du kan gå till en frisör :)

[gulapelsin]
2016-09-18 18:33
#2

#1 aa okej bara att jag kommer få skämmas massor när jag ska förklara det 🤐

Honestyisdead
2016-09-18 18:44
#3

Inget att skämmas över. Du är långt ifrån ensam om att ha gjort så ;)

Ria74
2016-09-18 20:11
#4

Jag har gjort samma flera gånger och frissan säger aldrig något :) Det är nog många som gör så.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

emeliiiiieee
2016-09-18 21:23
#5

Jag har väldigt många kunder som kommer in och som har klippt sig själv. Ingen biggie enligt mig :)

[Devya]
2016-09-19 09:30
#6

Du har inte förstört ditt hår! Du har bara klippt det lite galet. ;) Gå till frissan bara om du inte blev nöjd, inte svårare än så.

Annons:
OlgaMaria
2016-09-19 12:18
#7

Var hos frisören härom dagen och jag gjorde precis som du fast för ett antal månader sen. Blev tillräckligt nöjd för att låta det vara ett tag. Frisören tyckte inte alls det var konstigt att jag gjort så, hon var istället intresserad och ställde frågor om det, sa att många gör så men att hon inte testat själv. Ifall frisören skulle skälla på dig är det en trist person. Du får väl göra vad du vill med ditt hår!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2016-09-19 12:21
#8

Sen när man använder den tekniken så blir det ju en väldigt uppklippt frisyr, så du kan inte räkna med att allt hår ska kunna klippas rakt - isåfall lär du få väldigt kort hår ja. Men frisören kan rätta till då det ser snyggare ut. Men du får nog acceptera en uppklippt frisyr ett bra tag om du inte vill klippa av dig allt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[gulapelsin]
2016-09-19 13:33
#9

Tack för svar, de ser faktiskt som sagt inte helt hemskt ut. Gjorde bara ett inlägg för att se vad folk skulle svara x')

Ska gå till frisören och rätta till det och i framtiden kommer jag kanske använda denna metod om jag klipper av en väldigt kort bit, nu gick jag lite för långt och klippte lite mycket.

[gulapelsin]
2016-09-23 15:51
#10

uppdatering, har gått till frisören och hon har gjort så det är jämnt nu.

Jag ska tillbaks om en månad och rätta till lite mer för jag vill vara helt säker på att det ska se bra ut Galen

O nä kommer aldrig klippa själv igen.

Var lite pinsamt dock att svara på alla frågorna hon hade

RoxannaS
2016-09-24 23:59
#11

Haha, jag känner så väl igen mig i detta. Har flertalet gånger klippt mig själv, ångrat mig som fasen och gått till frissan och skämts näsan av mig. Men de brukar mest skratta och fråga lite hur jag vill att vi ska lösa det hela. Har aldrig mött någon som skällt på mig eller blivit irriterad, de har snarare bara blivit full av skratt och tyckt att man är modig som vågar prova. De är ganska dyrt att gå till frissan om man inte har bra inkomst.

Jag har alltid haft dålig inkomst, när vi var små var de oftast mamma som klippte oss hela bunten. Så man är liksom van med "hemma gjorda frisyrer". Så de är liksom inget konstigt alls. Tror många har provat i alla fall en gång. Mamma klipper sig själv ofta fortfarande. 

Jag har gjort de fler gånger än vad jag kan räkna på fingrarna, men vad tusan, de växer ut igen, ingen big deal liksom. Det är värre när man själv varit dum nog att färga sönder håret. Vilket jag också lyckats med. Så jag har varit till frissan 2 ggr nu och lagt så mycket pengar på olika behandlingar och schampoo och tjosan i trosan vad allt heter för att försöka hjälpa håret att bli fint igen. Men kommer troligtvis behöva fortsätta kapa håret en längre tid framöver för att komma ikapp. Har hittills varit dit och tagit av minst 1 decimeter hår för att få bort de slitna. Men de går inte.  Så slitet så högt upp..  Så länge du är försiktig om du får för dig att färga, och kollar upp vad färgerna innehåller osv och försöker hitta en skonsam färg, så go for it.

Men passa dig för blekningar, de är vad som sabbat mitt hår. Jag får mina ryck och infall med att färga de svart för att ångra mig och vilja gå till blont… Blir så less på mig själv och nu har jag kommit så långt i mig själv att jag insett hur skadat mitt hår verkligen är.

Så nu vågar jag inte ens klippa mig själv, för de är så slitet så ojämt så jag skulle bara göra allting en miljon gånger värre… Vilket kommer kosta mig massor nu framöver. Kommer troligtvis behöva kapa av 1 1/2 -2 decimeter till nu. 😭 Kan knappt borsta håret när de är fuktigt för att stråna går av..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: