Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 1444 ggr
[postmortum91]
9/12/16, 9:52 PM

Min bror förnekar förintelsen

Jag har en bror som jag inte blir klok på. Vi har växt upp på olika ställen och lärt känna varandra när jag var ca 14 men haft dåligt med kontakt fram till vuxen ålder. Han tjatar om konspirationsteorier och nu senast fick jag höra av pappa Att han förnekar förintelsen. Jag skäms. Jag själv är så olika min bror man kan komma. Vi tänker olika inom ALLT. Det är många gånger jag skäms över hur han tänker och hur han lever sitt liv. Han är 31 och jag 25 men jag är ändå den mest mogna och "vettiga". Han har gått lite i pappas spår med sitt liv medan jag gjort allt för att hålla mig så långt ifrån pappas fotspår jag bara kan. Jag skäms över mig själv, att jag ser min bror som en loser. Jag skäms över att jag dömer honom samtidigt som jag skäms över han. Det tog dock priset när jag fick höra att han tror att folk hittat på hela förintelsen av judar. Och att de dog av tyfus och inte av nazisterna/svält i lägren.

Annons:
Herveaux
9/12/16, 10:06 PM
#1

Jag är också konspirationsteoretiker så jag är van vid att jag och andra inte alltid har samma åsikt om vissa saker eller händelser.

Låt honom ha sina åsikter och låt honom stå för dom, jag menar att du inte ska känna att du behöver (eller ska?) skämmas för vad han tycker eller tänker.
Ni är två olika individer och du har inget ansvar för honom och hans livsval.

Om du tar illa vid dig av hans åsikter i vissa frågor eller ämnen, så håll sånt borta från era samtal. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sarah
9/13/16, 10:46 AM
#2

Vi har också en i familjen sin tror på alla möjliga konstiga saker. Det blir bara otrevligt då vi kommer in på de sakerna så det är bäst att låta bli om man vill ha personen i livet. Sen får man tycka att personen är helt galen i hemlighet.

[Devya]
9/21/16, 8:07 AM
#3

Jag tycker att du ska bara sluta haka upp dig på vad folk i din familj tycker och tänker. Tycker du inte om att diskutera om dylika saker så undvik ämnet. 

Jag har en bror som är homofobisk och lite rasistisk så varje gång han har tagit upp ämnet så håller jag helt enkelt tyst. Jag har alltså inget intresse av att höra hans åsikter om saken. Det här leder till att han tycker inte att det är intressant att prata med någon som varken vill säga buu eller bää om något, så vi pratar naturligtvis om annat då vi ses eller hörs via telefon. Det behöver inte vara svårare än så.

Iskall
9/22/16, 10:20 AM
#4

Håller med föregånde talare, om han börjar prata om detta så låtsas att du inte hör det. Försök att hålla er till mer neutrala samtalsämnen som ni kan prata om.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Aleya
9/22/16, 6:34 PM
#5

Antingen kanske du borde ta avstånd från din bror och far. Eftersom du irriterar dig så mycket på vad dom gör och deras åsikter. Eller så tar du ett steg tillbaka och accepterar deras fel och brister. För den enda som mår dåligt av detta, det är du och inte någon annan. Så kanske är dags att släppa allt detta "hat" emot syskon och föräldrar som tycker på ett annat sätt. För du kan inte förändra dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: