Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 649 ggr
Emelie-E
9/12/16, 12:41 PM

En fråga om P-piller

Jag äter p-piller och tog sista tabletten i torsdags förra veckan. Inser nu att jag inte kommer ha någon möjlighet att hämta ut nya piller denna veckan.. Vad gör jag? Ska jag ha ett uppehåll och börja äta piller igen när jag har kunnat köpa, kanske om 1-2 veckor? Eller ska jag helt enkelt ha ett uppehåll och invänta min vanliga mens innan jag börjar på en ny karta? Hur "bra" är det för kroppen när det blir som ett litet glapp mellan kartorna? Så dumt detta blev kände jag ;(

Annons:
[fritte1974]
9/12/16, 12:46 PM
#1

Hej dett beror på om du skall har sex för tar du ej dinna p-piller då så riskera du att blir med barn dan efter. Annars så vänta till mensen 

Men diskutera med en läkare

Det är inte bra kroppen att avbruta då det är homoner

Aleya
9/12/16, 1:02 PM
#2

Du får använda kondom och börja vid nästa mens. Det är mitt råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/12/16, 1:06 PM
#3

Jag hade väntat till nästa mens om uppehållet ändå blir så långt. Men risken är att mensen inte kommer regelbundet om du haft p piller ett längre tag och sedan slutar med dom. Men för att göra det enkelt hade jag börjat igen när det skulle varit dags om du hade följt kartorna.

#1 Man kan använda kondom.

[fritte1974]
9/12/16, 2:09 PM
#4

kondom är😃eller avstår sex

Honestyisdead
9/12/16, 2:15 PM
#5

Känns bara dumt att avstå från sex om man gillar sex när det finns kondom.

[fritte1974]
9/12/16, 2:20 PM
#6

5 det var ett skämt ser smilys jag är väl för trött

Annons:
Honestyisdead
9/12/16, 2:22 PM
#7

Du får nog öva på det här med smileys tror jag. Samma sak med dina skämt. Det är annorlunda när man skriver på nätet. Man kan inte skämta som man gör irl eftersom det inte går fram på samma sätt.

[fritte1974]
9/12/16, 2:24 PM
#8

7 okej din bedöming det kan jag leva med ber om ursäkt då

Upp till toppen
Annons: