Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 673 ggr
TummenUpp
2016-09-02 13:36

Spänningar, mensvärk...eller?

Detta inlägget kan tas bort nu :)

*Går inte att radera inlägg*

Annons:
Honestyisdead
2016-09-02 13:39
#1

Det låter absolut inte normalt eftersom du blir yr. Ring 1177 eller din vårdcentral.

[rumelle]
2016-09-02 13:43
#2

Jag gissar att det hör ihop med din ångest och att mensen förstärkte det hela. Man kan ju tänka sig att det är en ansträngning för kroppen när man har mens och blöder osv, och det låter inte alls konstigt att det skulle kunna påverka en person extra mycket om man har tendens till ångest. 
Jag hade också avvaktat över helgen och försökt att ta det lugnt och vila mycket. Det som fungerar bäst för mig när jag mår dåligt (både vid mensproblem och vid stress/ångest/depressionsproblem) är att ta en riktigt lång, varm dusch. Ibland sätter jag mig även på golvet i duschen och liksom mediterar/tömmer tankarna under ångande varmt vatten. Låter kanske flummigt men det är verkligen avstressande! 
Hoppas du känner dig bättre snart. Annars är det absolut inte fel att ringa 1177 eller kontakta vårdcentralen om du är orolig. De finns ju där för att hjälpa. 🌺

TummenUpp
2016-09-02 13:51
#3

#1 Jag känner mig inte yr som "Världen snurrar" utan det är mer en känsla av ostadighet eller hur man sla förklara det.

#Tack så mycket :)

Honestyisdead
2016-09-02 14:17
#4

#3 Råder dig oavsett att kontakta vården.

Agafia
2016-09-02 14:25
#5

Låter som ångest , försök att ta det lugnt i helgen . Får du någon behandling/ medicinering för din ångest ? Om inte kontakta en Läkare på måndag och be om hjälp .

Upp till toppen
Annons: