Den kvinnliga kroppen

Molande värk i magen och mellanblödning

2016-08-29 16:48 #0 av: Thors matte

Har i några dagar haft lite blödningar fast jag hade mens för någon vecka sen. Tar p-piller och  har aldrig haft mellanblödning innan. Är inte som riktig mens utan mindre mängd, mer slemmigt och molande värk i nedre delen av magen.  Jag har spytt men det var flera dagar sen nu.  Ska till vårdcentralen imorgon men kanske bäst att kontakta gyn? Blir nervös för min syster har haft cystor och fått operera bort ena äggstocken. 

Anmäl
2016-08-29 16:51 #1 av: Aleya

Om du spytt i flera dagar så har det påverkan på effekten av dina p-piller. Så det kan vara en av anledningarna till dina mellanblödningar.
Men du kan ju absolut söka vård om du känner dig orolig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-08-29 16:56 #2 av: Hera

#1 Ts skrev att det var flera dagar sedan hon spydde. Inte att hon spytt flera dagar ;)

Ts Hur långt efter att du tagit ditt piller spydde du? Man brukar säga att det ska gå 4-5h annars kan skyddet påverkas. 

Mellanblödning kan man få oavsett och det låter som det. Men är du orolig bör du gå till gyn och inte Vc. 

Anmäl
2016-08-29 17:01 #3 av: Aleya

#2 ah. Jag fattade det fel. My bad😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-08-29 17:02 #4 av: Thors matte

Jag mådde illa men spydde bara en gång. Om effekten av mina p-piller påverkar kan det leda till mellanblödning? Jag har inte haft mellanblödningen någon annan gång då jag spytt. 

Anmäl
2016-08-29 17:07 #5 av: Aleya

#4 ja jag har hört om sådant förr av mina vänner, har själv bara haft p-ring och det verkar mer lokalt och behöver inte tas upp av magslemhinnan och därför har jag inte haft problem om jag spytt. Men som sagt så kan du ju kolla med läkare om du nu känner att något kan vara tokigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-08-29 17:12 #6 av: Thors matte

Spydde någon timme efter jag tagit piller. Känner mig osäker på om det är en mellanblödning men ska ringa gyn. 

Anmäl
2016-08-29 17:24 #7 av: Aleya

#6 då har du nog spytt upp piller. Nu vet jag inte när du spydde, men eftersom skyddet minskar så ska man ha kondom en vecka efter. Då skyddet har försämrats

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-08-29 17:47 #8 av: Hera

Ja om du spytt en timme efter lär du ha spytt upp ditt piller och då är det vanligt att få mellanblödning.  Precis som när man glömmer ta sitt piller.

Hände alltid mig när jag åt piller.

Anmäl
2016-08-30 12:38 #9 av: Thors matte

Har nu varit på vårdcentralen, de tog urinprov och blodprov. Det visade sig att jag har infektion i både urinen och kroppen så har nu fått antibiotika. 

Anmäl
2016-08-30 12:50 #10 av: Hera

Så blodet kom från urinen och inte livmodern?

Anmäl
2016-08-30 13:07 #11 av: Thors matte

Ja från urinen. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.