Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1014 ggr
Emma95T
8/28/16, 11:48 PM

Hjälp

Kondomen sprack nu :( har som många andra tvättat bort och är oroligt hade från 14 till17 augusti mens och är orolig att jag har nu stor risk för att bli gravid ska köpa imorgon akutp-pillret men är oroligt :(

Annons:
Vanja
8/29/16, 2:01 AM
#1

Det är ingen fara, ta ett dagen efter-piller imorgon och sen testa dig och några veckor.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Devya]
8/29/16, 10:35 AM
#2

Ta det lugnt bara.Det enda du kan göra är att ta akut pillret och sen avvakta. Mera än så  kan du inte riktigt göra vid det här skedet.

Aleya
8/29/16, 4:54 PM
#3

Ta ett dagen efter-piller. Sen att vätta bort sperma är en myt. Det är ingen metod som funkar, utan en otroligt seglivad myt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Emma95T
8/29/16, 7:45 PM
#4

Har tagit den nu klockan 11 hoppas det går gillade bara inte bieffekter som må illaoch ont och trött men då borde det ändå några procent ha funkat :) sen får man se om 3 veckor blir att skaffa nya p-piller igen tack för svaren ( tvättar nog ändå bort på en gång) :)

Honestyisdead
8/29/16, 7:47 PM
#5

#4 Mår du illa och är trött av dagen efter pillret?

Jag rekommenderar p ringar istället för piller om du ska skaffa preventivmedel utöver kondom. Ringarna brukar ge mindre biverkningar,  behövs inte tänkas på varje dag och skyddar även om man är magsjuk.

Emma95T
8/29/16, 8:23 PM
#6

Har haft p-piller förut ( 3 månader sen) men den jag tog nu för det som hände igår den gjorde mig trött nu illamående är borta men jag har ont i magen men det stod att det är av biverkning. Funderar på det ska ringa kolla vad som är bäst för mig då jag har blivit alt mer glöms

Annons:
Upp till toppen
Annons: